Table of Contents

Advertisement

Available languages

Available languages

Quick Links

Console Master
Supervisore per max 100 unità terminali
Manuale installazione ed uso | Edizione IT01
IT
EN
1

Advertisement

Table of Contents
loading
Need help?

Need help?

Do you have a question about the Console Master and is the answer not in the manual?

Questions and answers

Subscribe to Our Youtube Channel

Summary of Contents for emmeti Console Master

  • Page 1 Console Master Supervisore per max 100 unità terminali Manuale installazione ed uso | Edizione IT01...
  • Page 2: Table Of Contents

    ITALIANO 5. MANUTENZIONE ORDINARIA ..........34 AVVERTENZE GENERALI ..............2 1 DESCRIZIONE ................3 6. SMALTIMENTO ................34 2 CARATTERISTICHE TECNICHE .........4 DICHIARAZIONE DI CONFORMITA’ ......35 8. NOTE ....................35 INSTALLAZIONE ..............5 ....35 CONDIZIONI GENERALI DI GARANZIA 3.1 Installazione ................5 3.3 Collegamenti elettrici e di rete ........7 4.
  • Page 3: Avvertenze Generali

    Avvertenze Generali Il prodotto non è destinato ad essere usato da persone (bambini compresi) le cui capacità fisiche, sensoriali o mentali siano ridotte, oppure con mancanza di esperienza o di conoscenza, a meno che esse abbiano potuto beneficiare, attraverso l’intermediazione di una persona responsabile della loro sicurezza, di una sorveglianza o di istruzioni riguardanti l’uso del prodotto.
  • Page 4: Descrizione

    1. DESCRIZIONE Console Master è un supervisore per sistemi intermedi con schermo da 7 pollici e touch capacitivo. Consente di gestire fino a 100 schede connesse alla rete tramite bus seriale MODBUS RTU. Ogni singola scheda può a sua volta essere controllata in modo indipendente utilizzando una delle Console disponibili.
  • Page 5: Caratteristiche Tecniche

    2. CARATTERISTICHE TECNICHE Fig. 1 Master DESCRIZIONE ROUND MASTER Tensione alimentazione 12-24Vdc o (230VAC mediante alimentatore) Corrente assorbita 280mA @24VDC Grado di protezione IP 20 dopo installazione Condizioni di funzionamento 0÷50 [°C] - 10÷90 [%] (senza condensa) Temperatura di stoccaggio -10/+60 [°C] Peso 400 [g].
  • Page 6: Installazione

    3. INSTALLAZIONE L’installazione ed il collegamento elettrico del dispositivo devono essere eseguiti da personale qualificato ed in conformità alle leggi vigenti del paese in cui viene effettuata l’installazione. 3.1 INSTALLAZIONE Cavo in uscita da una cassetta di derivazione. Fissare il supporto a muro sulla cassetta di derivazione facendo passare i cavi attraverso l’apertura centrale della plastica Effettuare i collegamenti elettrici utilizzando il connettore a 4 poli fornito con la console, rispet-...
  • Page 7: Collegamenti Elettrici E Di Rete

    3.3 COLLEGAMENTI ELETTRICI E DI RETE PRIMA DI EFFETTUARE QUALSIASI COLLEGAMENTO OD OPERARE SUL DISPOSITIVO, ACCERTARSI CHE L’ALIMENTAZIONE ELETTRICA SIA SCOLLEGATA. Alimentazione elettrica. Il supervisore deve essere alimentato a 24Vdc per il suo corretto funzionamento. L’alimentazione può essere fornita mediante l’alimentatore compreso nel kit o mediante l’ingresso auxiliary input.
  • Page 8 Alimentazione elettrica mediante alimentatore DC24V o mediante ingresso Auxiliary Supply MODBUS LINE + AUXILIARY POWER SUPPLY MODBUS LINE POWER SUPPLY EXTERNAL AUXILIARY DC+12V/24V SUPPLY DC +12V/24V to BMS MODBUS ROUND POWER BOARD to BMS MODBUS ROUND POWER BOARD POWER SUPPLY DC+12V/24V to BMS MODBUS to BMS MODBUS...
  • Page 10: Interfaccia Utente

    4. INTERFACCIA UTENTE 4.1 LOGIN/ACCESSO Credenziali di accesso come utente amministratore: Nome utente: admin • PIN: 1281 • Convalidare con Nel campo nome utente rimane salvato l’ultimo utente utilizzato. E’ possibile creare utenti diversi e con differenti livelli di accesso (vedere Par. 4.16 Configurazione utenti). L’impostazione di fabbrica della lingua è...
  • Page 11: Menu Principale E Home Gruppi

    4.3 MENU PRINCIPALE E HOME GRUPPI Icone Descrizione Home gruppi Home zone Programmazione cronotermostato Funzione broadcast Funzione Boost Impostazioni generali Visualizzazione avvisi e allarmi NON UTILIZZATO Tab. 2 Una volta effettuato il login e la configurazione delle zone e dei gruppi questi ultimi si possono visualizzare nella Home gruppi.
  • Page 12: Home Zone

    4.4 HOME ZONE Nella Home zone sono visualizzati i dati delle varie zone (ventilconvettori) che si trovano nella rete: temperatura ambiente rilevata/temperatura ambiente impostata (setpoint), la modalità di funziona- mento e lo stato del ventilconvettore. Se il ventilconvettore è disconnesso dalla rete viene visualizzato un trattino (-) al posto della tempe- ratura ambiente, e viene disabilitata la possibilità...
  • Page 13 Icone di stato Descrizione Modalità riscaldamento: il ventilconvettore opera nella logica della stagione invernale. Modalità raffreddamento: il ventilconvettore opera nella logica della stagione estiva. Modalità ventilazione: il ventilconvettore opera in sola ventilazione. OFF: il ventilconvettore è spento Economy: il ventilconvettore opera nella logica di risparmio energe- tico.
  • Page 14: Impostazione Temperatura Ambiente Desiderata (Setpoint)

    4.6 IMPOSTAZIONE TEMPERATURA AMBIENTE DESIDERATA (SETPOINT) Nella schermata zona selezionando il riquadro bianco (setpoint) si entra nella schermata per l’impo- stazione della temperatura ambiente. Selezionare > per aumentare o < per diminuire la temperatura richiesta. Il passo di regolazione è di 0,5° C. o selezionare X per uscire senza modificare.
  • Page 15: Programmazione Cronotermostato

    4.8 PROGRAMMAZIONE CRONOTERMOSTATO Selezionando l’icona cronotermostato si ha la possibilità di pianificare il funzionamento di uno o più ventilconvettori. per creare un nuovo programma. Selezionare Selezionare per eliminare un programma. Selezionare per modificare un programma. per creare una copia di un programma. Selezionare Selezionare per attivare o disattivare un programma.
  • Page 16: Programmazione Delle Fasce Orarie

    4.8.2 PROGRAMMAZIONE DELLE FASCE ORARIE In questa schermata si possono creare i singoli comandi orari per ciascun giorno della settimana. Selezionare per creare un nuovo programma orario. Selezionare per eliminare un programma orario. Selezionare per modificare un programma orario. Quando si crea un nuovo programma si definiscono: ora e minuti di inizio, lo stato, il modo di funzionamento, la velocità...
  • Page 17: Funzione Broadcast

    4.9 FUNZIONE BROADCAST Con la funzione Broadcast è possibile inviare un comando a tutte le zone selezionate. Si possono impostare: lo stato, il modo di funzionamento, la velocità del ventilatore e la temperatura ambiente desiderata (setpoint). Selezionare per confermare e inviare il comando. 4.10 FUNZIONE BOOST Con la funzione Boost si può...
  • Page 18: Menu Impostazioni

    4.11 MENU IMPOSTAZIONI Per accedere al menu impostazioni selezionare 4.12 MENU CONFIGURAZIONE IMPIANTO Nel menù Impianto è possibile: Effettuare una ricerca delle zone. Eseguire un backup dell’impianto su chiavetta usb. Ripristinare l’impianto da chiavetta usb. Configurare la scheda centrale termica*. *Se non è...
  • Page 19: Ricerca Zone

    4.12.1 RICERCA ZONE (dopo aver assegnato indirizzi univoci MODBUS ai FAN COIL) Selezionare il tasto Ricerca zone nel menu Configurazione impianto per far partire automaticamente la ricerca di tutte le unità ventilconvettori collegate alla rete Modbus in cui è presente il supervisore. Nella colonna Indirizzo vengono visualizzati gli indirizzi Modbus che il supervisore sta interrogando in quel momento.
  • Page 20: Backup E Ripristino Impianto

    4.12.3 BACKUP E RIPRISTINO IMPIANTO Backup con USB: per effettuare il backup inserire una chiavetta USB nella porta dedicata (vedi Fig. 8). Selezionare nel display Backup impianto dal menu Configurazione impianto. Il backup dell’impianto permette di salvare l’intera configurazione del supervisore: i nomi assegnati alle zone, i gruppi creati, i programmi del cronotermostato, l’indirizzo IP assegnato, la lingua selezionata, le associazioni ventilconvettore-gruppo, e le associazioni ventilconvettore-pompa in caso di configurazione con scheda centrale termica.
  • Page 21: Menu Zone/Gruppi

    4.13 MENU ZONE/GRUPPI per accedere al menu Impostazioni. Selezionare Selezionare menu Zone/Gruppi. In questo menu è possibile rinominare tutte le Zone presenti nell’impianto. Evidenziare la zona e selezionare per modificare il nome. Confermare con o selezionare X per uscire senza modificare. Nel menu Gruppi è...
  • Page 22: Menu Configurazione Rete

    4.14 MENU CONFIGURAZIONE RETE per accedere al menu Impostazioni. Selezionare Selezionare Rete per accedere al menu Configurazione rete. 4.14.1 CONFIGURAZIONE Wi-Fi In questo menu vengono visualizzate le reti Wi-Fi disponibili. Selezionare la rete Wi-Fi alla quale si vuole collegare il dispositivo. Confermare con Viene richiesto di digitare la password della rete.
  • Page 23: Configurazione Rete Ip

    4.14.2 CONFIGURAZIONE RETE IP In questa schermata vi è la possibilità di inserire i dati di rete manualmente o di impostarli in automatico. In modalità manuale vanno inseriti indirizzo IP, Subnet Mask e Gateway. In modalità automatico (DHCP) i dati vengono forniti dalla rete; se questo non avviene, viene mostrato NO IP, NO MASK, NO GATEWAY.
  • Page 24: Configurazione Lingua

    4.15 CONFIGURAZIONE LINGUA per accedere al menu Impostazioni. Selezionare Lingue. Selezionare In questo menu si possono selezionare una delle quattro lingue disponibili per l’utilizzo del supervisore. La lingua di default è l’inglese. o selezionare X per uscire senza modificare. Confermare con 4.16 CONFIGURAZIONE UTENTI Selezionare per accedere al menu Impostazioni.
  • Page 25 Creazione nuovo utente operatore. È possibile creare un utente operatore con accesso limitato al sistema. • Selezionare , inserire il nome e confermare con • Nella schermata Configurazione utente privilegi si possono assegnare le zone. Confermare o selezionare X per uscire senza modificare. Nella schermata successiva Configurazione utente password si crea il PIN per il nuovo utente.
  • Page 26: Configurazione Data/Ora

    4.17 CONFIGURAZIONE DATA/ORA per accedere al menu Impostazioni. Selezionare Data/Ora. Selezionare Regolare la data e l’ora utilizzando le frecce > e <. Confermare con o selezionare X per uscire senza modificare. 4.18 CONFIGURAZIONE SCREENSAVER per accedere al menu Impostazioni. Selezionare Salvaschermo (screensaver). Selezionare Per attivare il salvaschermo selezionare ON.
  • Page 27: Reset E Riavvio Del Supervisore

    4.19 RESET E RIAVVIO DEL SUPERVISORE per accedere al menu Impostazioni. Selezionare Reset. Selezionare In questa schermata selezionando il tasto Reset si può riportare il supervisore alle impostazioni di fabbrica cancellando tutti i dati salvati. Selezionando il tasto Restart si può riavviare il supervisore. 4.19.1 RIAVVIO FORZATO DEL SUPERVISORE Fig.
  • Page 28: Info Di Sistema

    4.20 INFO DI SISTEMA Selezionare per accedere al menu Impostazioni. Selezionare Info. In questa schermata si visualizzano le informazioni del sistema e la versione firmware. Selezionare X per uscire e tornare al menu impostazioni. 4.21 PARAMETRI E STATI I/O Nella schermata Zona (v. Par. 4.3) selezionando l’icona si accede al menu parametri e stati I/O.
  • Page 29 PAR M.BUS DESCRIZIONE VALORI U.M. DEFAULT Tipologia Impianto 0=2 tubi - 1=4 tubi Cambio stagione 0=Manuale - 1=Sonda acqua - 2=Sonda aria - 3=Centralizzato - 4=solo estate - 5=solo inverno Banda proporzionale 10:100 °C/10 300 (3,0°C) Banda neutra 10:100 °C/10 300 (3,0°C) Ventilazione 0=termostatata - 1=Continua in estate -...
  • Page 30 PAR M.BUS DESCRIZIONE VALORI U.M. DEFAULT Offset sonda ambiente a -100:100 °C/10 bordo console P23 509 NON UTILIZZATO NON UTILIZZATO °C/10 0 P24 515 Correzione inverno -20:20 °C/10 0 P25 513 Correzione estate -20:20 °C/10 0 P26 518 Min set point 70:300 °C/10 100 (10,0°C) P27 519...
  • Page 31: Stati I/O

    4.21.2 STATI I/O In questo menù sono visibili in sola lettura tutti gli stati Input e Output della scheda montata sul ventilconvettore: Descrizione Stati I/O Valore letto dalla sonda SE di temperatura della console [°C]. Valore letto dalla sonda AS di temperatura ambiente [°C]. Valore letto dalla sonda WS di temperatura dell'acqua [°C].
  • Page 32: Avvisi E Allarmi

    Stato della valvola ON/OFF calda. Stato della valvola ON/OFF fredda. Stato dell'uscita del riscaldatore elettrico. Stato dell'ingresso multifunzione. Stato dell'ingresso pressostato/allarme pompa condensa. Stato dell'ingresso finestra aperta. Stato dell'ingresso allarme motore brushless. Periodo di funzionamento ventilatore per segnalazione filtro aria sporco [ore]. Indirizzo modbus dello slave in allarme.
  • Page 33 Allarmi Tipo Descrizione Allarme no AS: Sonda temperatura ambiente non rilevata o valore di temperatura non valido. Allarme no WS: Sonda temperatura acqua non rilevata o valore di temperatura non valido. Allarme no CS: Sonda Check sensor di temperatura aria in mandata (o temperatura acqua in impianto 4 tubi) non rilevata o valore di temperatura non valido.
  • Page 34: Manutenzione Ordinaria

    MANUTENZIONE ORDINARIA Per pulire, utilizzare un panno asciutto. Eseguire la pulizia del display con panno specifico per pulizia lenti. Non pulire con prodotti aggressivi. Non bagnare il prodotto nel tentativo di pulirlo. Non immergere il prodotto in acqua. SMALTIMENTO Le parti di consumo e quelle sostituite vanno smaltite nel rispetto della sicurezza e in conformità con le norme di protezione ambientale.
  • Page 35: Dichiarazione Di Conformita

    2. In paesi che non fanno parte dell’UE Se si desidera eliminare il presente prodotto, contattare le autorità locali e informarsi sul metodo di smaltimento corretto. Per la Svizzera: le apparecchiature elettriche o elettroniche usate possono essere restituite gratuitamente al rivenditore, anche se non si acquista un prodotto nuovo. Altri centri di raccolta sono elencati sulle homepage di www.swico.ch o di www.sens.ch.
  • Page 36 GENERAL WARNINGS ..........37 ROUTINE MAINTENANCE........68 DISPOSAL............68 1 DESCRIPTION .............38 2 TECHNICAL FEATURES ........39 DECLARATION OF CONFORMITY ......69 INSTALLATION..........40 NOTES...............69 GENERAL WARRANTY CONDITIONS ....Installation ..........40 3.3 Electrical and network connections ....41 USER INTERFACE ..........44 Login/access (PIN)........44 First Start-up, System Configuration ....12 Main Menu and Home Groups ......45 Home Zone..........45 Zone Management........46...
  • Page 37: General Warnings

    Warnings General The product is not intended for use by persons (including children) whose physical, sensory or mental capacities are impaired, or who lack experience or knowledge, unless they have been given supervision or instruction concerning use of the product through a person responsible for their safety.
  • Page 38: Description

    1. DESCRIPTION Console Master is a supervisor for intermediate systems with a 7-inch screen and capacitive touch. It can manage up to 100 cards connected to the network via MODBUS RTU serial bus. Each individual board can in turn be controlled independently using one of the available consoles.
  • Page 39: Technical Features

    2. FEATURES TECHNIQUES 83,5 Fig. 1 Master DESCRIPTION ROUND MASTER Supply voltage 12-24Vdc or (230VAC via power supply) Absorbed current 280mA @24VDC Degree of protection IP 20 after installation Operating conditions 0÷50 [°C] - 10÷90 [%] (without condensation) Storage temperature -10/+60 [°C] Weight 400 [g].
  • Page 40: Installation

    3. INSTALLATION The installation and electrical connection of the device must be carried out by qualified personnel and in accordance with the laws in force in the country where the installation is carried out. 3.1 INSTALLATION Cable coming out of a junction box. Fasten the wall bracket the on the junction box by running the cables through central plastic opening...
  • Page 41: Electrical And Network Connections

    3.3 ELECTRICAL CONNECTIONS AND NETWORK BEFORE MAKING ANY CONNECTIONS OR WORKING ON THE DEVICE, MAKE SURE THAT THE POWER SUPPLY IS DISCONNECTED. Power supply. The supervisor must be powered at 24Vdc for correct operation. Power can be supplied via the power supply included in the kit or via the auxiliary input. See Fig. 7 for correct connection.
  • Page 42 Power supply via DC24V power supply unit or via Auxiliary Supply input MODBUS LINE + AUXILIARY POWER SUPPLY MODBUS LINE POWER SUPPLY EXTERNAL AUXILIARY DC+12V/24V SUPPLY DC +12V/24V to BMS MODBUS ROUND POWER BOARD to BMS MODBUS ROUND POWER BOARD POWER SUPPLY DC+12V/24V to BMS MODBUS...
  • Page 44: User Interface

    4. INTERFACE USER 4.1 LOGIN/ACCESS Login credentials as administrator user: • User name: admin • PIN: 1281 Validate with The last user used remains saved in the user name field. It is possible to create different users with different access levels (see Section 4.16 User Configuration). The factory setting of the language is English, to change see section 4.15 Language Configuration.
  • Page 45: Main Menu And Home Groups

    4.3 MAIN MENU AND HOME GROUPS Icons Description Home groups Home zones Chronothermostat programming Broadcast function Boost function General Settings Displaying warnings and alarms NOT USED Tab. 2 Once logged in and configured, zones and groups can be viewed in the Group Home screen. Selecting an individual group takes you to the Zone Home screen where you can view the fan coil units belonging to that group.
  • Page 46: Zone Management

    4.4 HOME ZONES The zone home displays the data of the various zones (fan coil units) in the network: measured room temperature/setpoint room temperature, operating mode and status of the fan coil unit. If the fan coil unit is disconnected from the mains, a dash (-) is displayed instead of the room temperature, and the ability to enter the zone menu is disabled.
  • Page 47 Status icons Description Heating mode: the fan coil operates in the logic of the winter season. Cooling mode: the fan coil operates in the logic of the summer season. Ventilation mode: the fan coil operates in ventilation only. OFF: the fan coil unit is switched off Economy: the fan coil operates with energy-saving logic.
  • Page 48: Setting The Desired Room Temperature (Setpoint)

    4.6 DESIRED ROOM TEMPERATURE SETTING (SETPOINT) In the zone screen, selecting the white box (setpoint) enters the screen for setting the room temperature. Select > to increase or < to decrease the required temperature. The setting step is 0.5° C. Confirm with select X to exit without modification.
  • Page 49: Chronothermostat Programming

    4.8 PROGRAMMING CHRONOTHERMOSTAT Selecting the chronothermostat icon provides the possibility of scheduling the operation of one or more fan coils. Select to create a new programme. Select to delete a programme. Selectto edit a programme. Selectto create a copy of a programme. Selectto activate or deactivate a programme.
  • Page 50: Time Slot Programming

    4.8.2 SCHEDULING OF TIME SLOTS In this screen, individual time commands can be created for each day of the week. Select create a new time programme. Select to delete a time programme. Select to change a time programme. When creating a new programme you define: start time and minutes, status, operating mode, fan speed and desired room temperature (setpoint).
  • Page 51: Broadcast Function

    FUNCTION BROADCAST With the Broadcast function, a command can be sent to all selected zones. The status, operating mode, fan speed and desired room temperature (setpoint) can be set. Select to confirm and send the command. 4.10 FUNCTION BOOST The Boost function can be used to send a desired room temperature change (in heating or cooling mode) for a given period of time in one or more zones.
  • Page 52: Menu Settings

    4.11 MENU SETTINGS To access the settings menu, select 4.12 CONFIGURATION MENU SYSTEM In the Plant menu it is possible: Carry out a zone search. Make a backup of the installation on a USB stick. Restore the installation from a USB stick. Configure the central heating board*.
  • Page 53: Zone Search

    4.12.1 SEARCH ZONES (After assigning unique MODBUS addresses to FAN COILS) Select the Zone Search button in the System Configuration menu to automatically start searching for all fan coil units connected to the Modbus network in which the supervisor is present. The Address column displays the Modbus addresses that the supervisor is currently querying.
  • Page 54: System Backup And Restoration

    4.12.3 BACKUP AND RESTORE SYSTEM Backup with USB: To make the backup, insert a USB stick into the dedicated port (see Fig. 8). Select System Backup from the System Configuration menu in the display. Backing up the system saves the entire configuration of the supervisor: the names assigned to the zones, the groups created, the programmes of the chronothermostat, the IP address assigned, the language selected, the fan-coil-group associations, and the fan-coil-pump associations in the case of a configuration with a central heating board.
  • Page 55: Menu Zones/Groups

    4.13 MENU ZONES/GROUPS Select to access the Settings menu. Select menu Zones/Groups. In this menu you can rename all Zones in the system. Highlight the zone and select to edit the name. Confirm with or select X to exit without editing. A zone group can be created in the Groups menu: Select , enter the name of the group you want to create, select the zones that are to be part of the...
  • Page 56: Network Configuration Menu

    4.14 CONFIGURATION MENU NETWORK Select to access the Settings menu. Select Network to access the Network Configuration menu. 4.14.1 Wi- Fi CONFIGURATION This menu displays the available Wi-Fi networks. Select the Wi-Fi network to which you want to connect the device. Confirm with You are prompted to type in your network password.
  • Page 57: Ip Network Configuration

    4.14.2 NETWORK CONFIGURATION IP In this screen you have the option of entering network data manually or setting them up automatically. In manual mode, IP address, Subnet Mask and Gateway must be entered. In automatic mode (DHCP), data is provided by the network; if this is not the case, NO IP, NO MASK, NO GATEWAY is displayed.
  • Page 58: Configuration Language

    4.15 CONFIGURATION LANGUAGE Select to access the Settings menu. Select Languages. In this menu you can select one of the four languages available for supervisor use. The default language is English. Confirm with or select X to exit without editing. 4.16 CONFIGURATION USERS Select to access the Settings...
  • Page 59 New operator user creation. It is possible to create an operator user with restricted access to the system. • Select , enter the name and confirm with • In the Privilege User Configuration screen, zones can be assigned. Confirm with or select X to exit without editing.
  • Page 60: Configuration Date/Time

    4.17 CONFIGURATION DATE/TIME Select to access the Settings menu. Select Date/Time. Adjust the date and time using the > and < arrows. Confirm with or select X to exit without editing. 4.18 CONFIGURATION SCREENSAVER Select to access the Settings menu. Select Screensaver. Select ON to activate the screensaver.
  • Page 61: Supervisor Reset And Restart

    4.19 RESET AND RESTART OF SUPERVISOR Select to access the Settings menu. Select Reset. In this screen, selecting the Reset button can reset the supervisor to factory settings by deleting all saved data. By selecting the Restart button, the supervisor can be restarted. 4.19.1 FORCED RESTART OF SUPERVISOR Fig.
  • Page 62: System Info

    4.20 INFO OF SYSTEM Select to access the Settings menu. Select Info. This screen displays system information and the firmware version. Select X to exit and return to the settings menu. 4.21 PARAMETERS AND STATES I/O In the Zone screen (see Section 4.3), selecting the icon opens parameters and I/O status...
  • Page 63 PAR M.BUS DESCRIPTION VALUES U.M. DEFAULT Plant type 0=2 pipes - 1=4 pipes Change of season 0=Manual - 1=Water probe - 2=Air probe - 3=Centralised - 4=Summer only - 5=Winter only Proportional band 10:100 °C/10 300 (3,0°C) Neutral band 10:100 °C/10 300 (3,0°C) Ventilation 0=thermostat - 1=Continue...
  • Page 64 PAR M.BUS DESCRIPTION VALUES U.M. DEFAULT On-board ambient probe -100:100 °C/10 offset P23 509 NOT USED NOT USED °C/10 0 P24 515 Winter correction -20:20 °C/10 0 P25 513 Summer correction -20:20 °C/10 0 P26 518 Min set point 70:300 °C/10 100 (10,0°C) P27 519 MAX set point...
  • Page 65: I/O States

    4.21.2 STATUS I/O In this menu all Input and Output states of the board mounted on the fan coil unit are visible in read-only mode: Description I/O States Value read by console temperature probe SE [°C]. Value read by the AS room temperature probe [°C]. Value read by WS water temperature probe [°C].
  • Page 66: Alerts And Alarms

    Status of the hot ON/OFF valve. Status of the cold ON/OFF valve. Status of the electric heater output. Multifunctional input status. Condensate pump pressure switch/alarm input status. Status of open window input. Status of brushless motor alarm input. Fan running period for dirty air filter warning [hours]. Modbus address of the slave in alarm.
  • Page 67 Alarms Type Description Alarm no AS: Room temperature sensor not detected or invalid temperature value. Alarm no WS: Water temperature probe not detected or invalid temperature value. Alarm no CS: Supply air temperature check sensor (or water temperature in 4-pipe system) not detected or invalid temperature value. Engine alarm: Problem in engine operation.
  • Page 68 MAINTENANCE ORDINARY To clean, use a dry cloth. Clean the display with a special lens cleaning cloth. Do not clean with aggressive products. Do not get the product wet when attempting to clean it. Do not immerse the product in water. DISPOSAL Consumable and replaced parts must be disposed of safely and in accordance with environmental protection regulations.
  • Page 69: Eu Declaration Of Conformity

    2. In non-EU countries If you wish to dispose of this product, please contact your local authorities and inquire about the correct method of disposal. For Switzerland: used electrical or electronic equipment can be returned to the retailer free of charge, even if you do not purchase a new product. Other collection points are listed on the homepages of www.swico.ch or www.sens.ch.
  • Page 72 I dati contenuti in questa pubblicazione possono, per una riscontrata esigenza tecnica e/o commerciale, subire delle modifiche in qualsiasi momento e senza preavviso alcuno. Pertanto Emmeti S.p.A. Unipersonale non si ritiene responsabile di eventuali errori o inesattezze in essa contenute.

Table of Contents