Download Print this page

Philips HQ8445/19 User Manual

Shaver 3hd mains hero sealed

Advertisement

Available languages

Available languages

Quick Links

ENGLISH 4
BAHASA MELAYU 13
BAHASA INDONESIA 22
31
ÀÒÉÒä·Â 39
47
55
63

Advertisement

loading

Summary of Contents for Philips HQ8445/19

  • Page 1 ENGLISH 4 BAHASA MELAYU 13 BAHASA INDONESIA 22 ÀÒÉÒä·Â 39...
  • Page 2: Using The Appliance

    ENGLISH Important Read these instructions for use carefully before using the appliance and save them for future reference. Be careful with hot water. Always check if the water is not too hot, to prevent your hands from getting burnt. Using the appliance Shaving Only use the powerplug supplied.
  • Page 3 The Personal Comfort Control system allows you to adapt the shaver to your skin type. - You can set the shaver to 'Normal' for a fast and comfortable close shave. - You can set the shaver to 'Sensitive' for a comfortable close shave with optimal skin comfort.
  • Page 4 ENGLISH Trimming For grooming sideburns and moustache. The trimmer can be activated while the motor is running. Cleaning and maintenance Regular cleaning guarantees better shaving performance. The easiest and most hygienic way to clean the appliance is to rinse the shaving unit and the hair chamber with hot water every time you have used the shaver.
  • Page 5 For easy and optimal cleaning, the Philishave Action Clean (shaving head cleaner, type HQ100) is available.Ask your Philishave dealer for information. The Philishave Action Clean may not be available in all countries. Contact the Customer Care Centre in your country about the availability of this accessory.
  • Page 6 ENGLISH Never dry the shaving unit with a towel or tissue, as this may damage the shaving heads. - Carefully clean the top of the shaving unit with - Carefully clean the inside of the shaving unit Every six months: trimmer Rinse the outside of the appliance.
  • Page 7 Storage Put the protection cap on the shaver to prevent damage. The appliance can be stored in the pouch supplied. Replacement Replace the shaving heads every 2 years for optimal shaving results. Replace damaged or worn shaving heads with HQ8 Philishave Sensotec shaving heads only. Switch the shaver off, remove the powerplug from the wall socket and pull the appliance plug out of the shaver.
  • Page 8 - HQ110 Philishave shaving head cleaner Guarantee & service If you need information or if you have a problem, please visit the Philips Web site at www.philips.com or contact the Philips CustomerCare Centre in your country (you will find its phone number in the worldwide guarantee leaflet).
  • Page 9: Troubleshooting

    Philips dealer or contact the Service Department of Philips Domestic Appliances and Personal Care BV. Troubleshooting Reduced shaving performance Cause 1: the shaving heads are dirty. The shaver has not been rinsed long enough or the water used was not hot enough.
  • Page 10 ENGLISH Replace damaged or worn shaving heads with HQ8 Philishave Sensotec shaving heads only. Remove the retaining frame. Remove the old shaving heads from the shaving unit and replace them with new ones Put the retaining frame back into the shaving unit, press the wheel and turn it clockwise.
  • Page 11: Bahasa Melayu

    Penting Baca arahan penggunaan ini dengan teliti sebelum menggunakan peralatan dan simpan untuk rujukan di masa depan. Hanya gunakan plag kuasa yang dibekalkan. Plag kuasa mengubah 100-240 volt kepada voltan rendah dan selamat tidak melebihi 24 volt. Plag kuasa mengandungi sebuah transformer. Jangan potong plag kuasa untuk menggantikannya dengan plag yang lain kerana ini akan menimbulkan situasi berbahaya.
  • Page 12 BAHASA MELAYU - Anda boleh tetapkan pencukur kepada - Anda boleh tetapkan pencukur kepada Hasil pencukuran yang terbaik akan terhasil jika muka anda kering. Kulit anda mungkin memerlukan 2 atau 3 minggu untuk membiasakan diri dengan sistem Philishave. Sistem Kawalan Keselesaan Peribadi menyesuaikan pencukur dengan jenis kulit anda.
  • Page 13 Pasang semula penutup pelindung pada pencukur selepas setiap penggunaan untuk mengelakkan kerosakan. Perapian Untuk jambang dan kumis kemas. Buka perapi dengan menekan selak ke atas. Perapi dapat dihidupkan semasa motor berjalan. Pembersihan dan penyenggaraan Membersih alat pencukur dengan kerapkali menjamin prestasi pencukuran terbaik. Cara yang senang dan bersih untuk mencuci peralatan adalah membilas unit mencukur dan ruangan menyimpan rambut dengan air panas...
  • Page 14 BAHASA MELAYU Setiap hari: unit pencukur dan ruang rambut Apabila anda mencuci alat pencukur ini, anda tidak perlu membuka kepala pencukur (pemotong dan adangan). Jika anda ingin membuka kepala pencukur, pastikan unit adangan dan pemotong tidak bercampur-aduk kerana hanya set adangan dan pemotong yang berpadanan sahaja yang akan memastikan mutu pencukuran yang terbaik.
  • Page 15 Tutup unit pencukur dan renjiskan air berlebihan. Jangan keringkan unit pencukur dengan tuala atau tisu, kerana ini akan merosakkan kepala alat pencukur. Buka unit pencukur sekali lagi dan biarkan ia terbuka supaya peralatan kering sepenuhnya. Anda boleh membersihkan unit pencukur dan ruang rambutnya tanpa menggunakan air dengan berus yang dibekalkan.
  • Page 16 BAHASA MELAYU Penyimpanan Penggantian Gantikan kepala pencukur setiap 2 tahun untuk hasil cukuran yang optimum. Gantikan kepala pencukur yang rosak atau haus dengan kepala pencukur HQ8 Philishave Sensotec sahaja. Pasangkan kembali penutup perlindungan ke alat pencukur untuk mengelakkan kerosakan. Peralatan boleh distorkan dalam uncang yang disediakan.
  • Page 17 (semburan pembersih kepala pencukur). Jaminan dan servis Jika anda memerlukan maklumat atau anda mempunyai masalah, sila lawat laman web Philips di www.philips.com atau hubungi Pusat Khidmat Pelanggan Philips di negara anda (nombor telefon tertera di risalah jaminan sedunia). Jika tiada Pusat...
  • Page 18 BAHASA MELAYU Penyelesaian masalah Pengurangan prestasi cukuran Punca 1: kepala pencukur kotor. Pencukur tidak dibilas dengan cukup lama atau air yang digunakan tidak cukup panas. Bersihkan alat pencukur sebersih-bersihnya sebelum anda terus mencukur (lihat bab 'Membersih dan menyelenggara'). Punca 2: rambut panjang menyumbat kepala pencukur.
  • Page 19 BAHASA MELAYU Gantikan kepala-kepala pencukur yang rosak dan haus dengan kepala-kepala pencukur HQ8 Philishave Sensotec sahaja. Pasang kembali rangka penahan kepada unit pencukur, tekan roda dan putar ke arah jam.
  • Page 20: Bahasa Indonesia

    BAHASA INDONESIA Penting Bacalah petunjuk penggunaan ini secara seksama sebelum menggunakan alat dan simpan untuk rujukan di kemudian hari. Hati-hati dengan air panas. Selalu periksa bahwa airnya tidak terlalu panas untuk mencegah luka bakar pada tangan Anda. Menggunakan alat Mencukur Gunakan hanya steker listrik yang disediakan.
  • Page 21 Sistem Personal Comfort Control (kontrol Kenyamanan Pribadi) memungkinkan Anda menyesuaikan pencukur dengan jenis kulit Anda. - Anda dapat mengaturnya ke posisi 'Normal' untuk mencukur tipis (sedekat mungkin dengan kulit) dengan cepat dan nyaman. - Anda juga bisa mengaturnya ke posisi 'Sensitive' untuk mencukur tipis dengan kenyamanan kulit yang optimum.
  • Page 22 BAHASA INDONESIA Memangkas Untuk cambang dan kumis rapi. Pemangkas dapat dihidupkan semasa motor berjalan. Membersihkan dan Merawat Membersihkan secara teratur menjamin untuk mendapatkan hasil cukur yang lebih baik. Cara termudah dan paling higienis untuk membersihkan piranti adalah membilas unit pencukur dan tempat rambut dengan air panas setiap kali setelah anda selesai menggunakan alat cukur.
  • Page 23 BAHASA INDONESIA Untuk informasi, silakan hubungi dealer atau pengecer Philishave. Philishave Action Clean mungkin tidak tersedia di setiap negara. Hubungi Pusat Layanan Pelanggan di negara Anda untuk mengetahui apakah aksesori tersebut tersedia. Setiap hari: unit pencukur dan tempat rambut Bila Anda membersihkan alat ini, tidak perlu mengeluarkan kepala pencukur (pisau pangkas dan penyangga).
  • Page 24 BAHASA INDONESIA Pastikan bahwa bagian dalam unit pencukur dan tempat rambut telah dibersihkan dengan sempurna. Jangan sekali-kali mengeringkan unit pencukur dengan handuk atau kertas tisu, karena dapat merusak kepala pencukurnya. - Dengan hati-hati bersihkan bagian atas unit - Dengan hati-hati bersihkan bagian dalam unit Tiap enam bulan: pemangkas Bilas bagian luar pencukur.
  • Page 25 Lumasi gigi pemangkas dengan setetes minyak mesin jahit setiap enam bulan. Penyimpanan Pasang tutup pelindung pada pencukur untuk mencegah kerusakan. Alat cukur dapat disimpan di dalam kantung yang disediakan. Penggantian Gantilah kepala pencukur setiap 2 tahun untuk hasil pencukuran yang optimal. Ganti kepala pencukur yang rusak atau aus hanya dengan kepala pencukur HQ8 Philishave Sensotec yang asli.
  • Page 26 - Isi ulang HQ101 Philishave Action Clean - Pembersih kepala pencukur HQ110 Philishave Jaminan dan servis Bila Anda memerlukan informasi atau mempunyai masalah, silakan kunjungi situs Web Philips di www.philips.com atau hubungi Pusat Layanan Pelanggan di negara Anda (Anda akan menemukan nomor teleponnya di leaflet garansi).
  • Page 27 Anda, hubungi dealer Philips lokal atau hubungi Departemen Servis Alat Rumah Tangga dan Perawatan Pribadi Philips BV. Menyelesaikan masalah Menurunnya kinerja Penyebab 1: kepala pencukur kotor. Waktu yang digunakan untuk membilas pencukur kurang lama atau air yang digunakan kurang panas.
  • Page 28 BAHASA INDONESIA Ganti kepala pencukur yang rusak atau aus hanya dengan kepala pencukur HQ8 Philishave Sensotec yang asli. Kembalikan rangka penahan di atas unit pencukur, tekan roda dan putar searah jarum jam. Penyebab 3: kepala pencukur rusak atau aus. Lepaskan bingkai penahan. Keluarkan kepala-kepala pencukur yang lama dari unit cukur dan ganti dengan yang baru.
  • Page 30 …...
  • Page 37 ¢‰ Í ¤ÇÃ¨Ó ¡ÒÃ㪉 à ¤Ã× è Í §â¡¹Ë¹Ç´ … ÀÒÉÒä·Â...
  • Page 38 ÀÒÉÒä·Â...
  • Page 39 ¡Ò÷ӤÇÒÁüÐÍÒ´áÅСÒúÓÃØ § ÃÑ ¡ ÉÒ ÀÒÉÒä·Â...
  • Page 40 ÀÒÉÒä·Â ÇÔ ¸ Õ ¡ ÒÃà¡ç º ÃÑ ¡ ÉÒ...
  • Page 41 ¡ÒÃà»ÅÕ è  ¹ªØ ´ ËÑ Ç â¡¹ ÍØ » ¡Ã³‡ à üÃÔ Á ÀÒÉÒä·Â...
  • Page 42 ÀÒÉÒä·Â ¡ÒÃÃÑ º »ÃÐ¡Ñ ¹ áÅкÃÔ ¡ Òà ¡ÒÃᡉ ä ¢»’ ­ ËÒ...
  • Page 43 ÀÒÉÒä·Â...
  • Page 46 …...
  • Page 52 HQ8445 2005/08/04...
  • Page 54 …...
  • Page 62 …...
  • Page 72 4222 002 41704...

This manual is also suitable for:

Hq8445/16Hq8445/33Hq8445