Download Print this page

Advertisement

Available languages

Available languages

Quick Links

sensiflex
dental center HX2225

Advertisement

loading

Summary of Contents for Philips HX2225/02

  • Page 1 sensiflex dental center HX2225...
  • Page 3 ENGLISH 4 BAHASA MELAYU 10 BAHASA INDONESIA 16...
  • Page 4 Even hard to reach places, such as between your teeth, can be cleaned. If the mains cord of this appliance is damaged, it must always be replaced by Philips or a service centre authorised by Philips, in order to avoid hazardous situations.
  • Page 5 Preparing the Massage Jet for use Mounting the base unit to the wall Mount the base unit to the wall, using 2 screws (3.5x30mm) and 2 wall plugs (S5) (not included). To drill the holes in the right places, you can use the drilling stencil on the last page of these directions for use.
  • Page 6 ENGLISH When you use the Massage Jet for the first time, let the appliance run until the water reservoir is completely empty. Refill the water reservoir. Tip:You may add mouthwash for extra freshness to the water. After using mouthwash, fill the water reservoir with clean, unmixed water and pump all the water out of the appliance and into the washbasin.
  • Page 7 Bend over the washbasin and hold the jet tip close to your teeth. Press the power button to switch the Massage Jet on. Push the switch slide upwards to start the water running. Guide the water jet along the front and the back sides of the teeth and along the gums, and direct it especially at the spaces between the teeth to remove any...
  • Page 8 ENGLISH After using the Massage Jet Tip:You can obtain extra or replacement jet tips at your nearest Philips Service Centre. Cleaning the Massage Jet Tip:We advise you to use a low water volume setting while you are getting accustomed to the Massage Jet and when you are troubled by gum inflammation.
  • Page 9: Guarantee And Service

    Care Centre in your country (you will find its phone number in the worldwide guarantee leaflet). If there is no Customer Care Centre in your country, turn to your local Philips dealer or contact the Service Department of Philips Domestic Appliances and Personal Care BV.
  • Page 10: Bahasa Melayu

    Pengurut, anda akan dapat menanggalkan kesemua partikel makanan.Walaupun tempat-tempat yang Jika kord utama peralatan ini rosak, ia mestilah sentiasa digantikan oleh Philips atau pusat perkhidmatan yang dibenarkan oleh Philips untuk mengelakkan keadaan berbahaya. Plag utama unit mengecas ini menepati piawai Eropah mutakhir.
  • Page 11 sukar dicapai seperti di antara gigi, ia boleh dibersihkan. Menyediakan Jet Pengurut untuk menggunakannya Memasangkan unit dasar pada dinding. Pasangkan unit dasar pada dinding, menggunakan 2 skru (3.5x30mm) dan 2 plag dinding (S5) (tidak termasuk). Untuk dril lubang pada tempat-tempat yang betul, anda boleh menggunakan stensil dril pada muka surat terakhir arahan ini.
  • Page 12 BAHASA MELAYU Apabila anda menggunakan Jet Pengurut buat pertama kali, biarkan peralatan berjalan sehingga takung air betul-betul kering. Isikan semula takung air. Petua:Anda boleh tambah pembersih mulut kepada air untuk kesegaran tambahan. Selepas menggunakan pembersih mulut, isikan takung air dengan air bersih tanpa campuran dan pamkan semua air keluar dari peralatan ke dalam sinki.
  • Page 13 Bongkok ke atas sinki dan pegang muncung jet dekat dengan gigi anda. Tekan butang kuasa untuk menghidupkan Jet Pengurut. Tolak suis luncuran ke atas untuk memulakan pengaliran air. Pandu jet air pada sepanjang depan dan tepi belakang gigi dan pada sepanjang gusi, dan halakannya terutamanya pada ruang di antara gigi untuk menanggalkan partikel makanan yang tertinggal.
  • Page 14 BAHASA MELAYU Selepas menggunakan Jet Pengurut Petua: Anda boleh mendapatkan muncung jet tambahan atau gantian dari Pusat Perkhidmatan Philips anda yang terdekat. Membersihkan Jet Pengurut Petua: Kami nasihatkan anda untuk menggunakan ketetapan air rendah semasa anda menyesuaikan diri dengan Jet Pengurut dan apabila anda ada masalah dengan gusi yang bengkak.
  • Page 15 Jaminan & servis Jika anda perlukan maklumat atau jika anda ada masalah, silakan lawat Web site Philips pada www.philips.com atau berhubungan dengan Pusat Penjagaan Pengguna Philips di negeri ada (anda boleh dapati nombor telefonnya dalam buku panduan jaminan seluruh dunia).
  • Page 16 Perawatan gigi yang sempurna adalah penting. Dengan hanya menyikatnya, anda tidak dapat menghilangkan semua sisa-sisa makanan yang Jika kabel penghubung listrik alat ini rusak, kabel tersebut harus diganti oleh Philips atau pusat pelayanan yang ditunjuk secara resmi oleh Philips, untuk menghindari situasi yang berbahaya.
  • Page 17 BAHASA INDONESIA tertinggal. Ini bisa menyebabkan kebusukan pada gigi. Dengan menggunakan Jet Pemijat, anda dapat menghilangkan semua partikel makanan yang tertinggal.Tempat-tempat yang sulit dijangkau sekalipun, seperti sela-sela gigi anda, dapat dibersihkan. Mempersiapkan Jet Pemijat sebelum digunakan Menempelkan unit alas di dinding Tempelkan unit alas alat di dinding dengan menggunakan 2 sekrup (3,5x30mm) dan 2 steker dinding (S5) (tidak termasuk dalam...
  • Page 18 BAHASA INDONESIA Ketika anda menggunakan Jet Pemijat untuk pertama kali, biarkan dulu alat bekerja sampai tempat airnya betul-betul kosong. Tip: Anda dapat menambahkan cairan pencuci mulut untuk menambah kesegaran pada air yang digunakan. Setelah menggunakan cairan pencuci mulut, isilah tempat air dengan air yang bersih dan Pasang ujung jet pada alat ini.
  • Page 19 BAHASA INDONESIA tidak bercampur apapun dan pompalah semua air yang ada keluar dari alat dan kedalam wastafel. Bagaimana menggunakan Jet Pemijat Pilih posisi x untuk membersihkan. Membungkuklah di atas wastafel dan pegang serta dekatkan ujung jet ke gigi anda. Tekan tombol daya untuk menghidupkan Jet Pemijat.
  • Page 20 BAHASA INDONESIA Setelah menggunakan Jet Pemijat Pastikan bahwa semburan air berada pada sudut lurus ke arah gigi. Jangan mengarahkan semburan air pada gusi sedemikian rupa sehingga semburan tersebut merasuk ke bagian di bawah garis gusi. Anda dapat mematikan pemasokan airnya dengan sakelar sorong yang ada sebelum mengganti posisi ujung jet di dalam mulut anda.
  • Page 21 BAHASA INDONESIA Letakkan kembali pegangan alat pada tempatnya. Tip: Anda dapat memperoleh saran-saran tambahan mengenai jet ekstra atau pengganti di Pusat Layanan Philips terdekat. Membersihkan Jet Pemijat Lepaskan kabel penghubung listrik dari stopkontak di dinding. Bersihkan alat dengan kain lembab (bila perlu dengan deterjen).
  • Page 22 (anda akan menemukan nomor tilpunnya di dalam brosur yang berlaku di seluruh dunia). Jika tidak ada Pusat Pelayanan Pelanggan di negara anda, harap pergi ke penyalur Philips setempat atau menghubungi Service Department dari Philips Domestic Appliances and Personal Care BV.
  • Page 38 4203 000 51321...

This manual is also suitable for:

Sensiflex hx2225