Download Print this page
Philips HQ686/02 User Manual
Philips HQ686/02 User Manual

Philips HQ686/02 User Manual

Shaver 2hd case nicd

Advertisement

Quick Links

ENGLISH 4
BAHASA MELAYU 14
BAHASA INDONESIA 25
36
ÀÒÉÒä·Â 46
54
64
74

Advertisement

loading

Summary of Contents for Philips HQ686/02

  • Page 1 ENGLISH 4 BAHASA MELAYU 14 BAHASA INDONESIA 25 ÀÒÉÒä·Â 46...
  • Page 2 ENGLISH Important Read these instructions for use carefully before using the appliance and save them for future reference. Be careful with hot water. Always check if the water is not too hot, to prevent your hands from getting burnt. Only use the powerplug supplied to charge and use the appliance.
  • Page 3 Charging Make sure the appliance is switched off before you start charging it. When you charge the shaver for the first time or after a long period of disuse, leave it to charge continuously for 4 hours. Charging normally takes approx. 1 hour. Do not leave the appliance connected to the mains for more than 24 hours.
  • Page 4: Using The Appliance

    ENGLISH Charging the appliance Do not recharge the shaver in a closed cassette. Cordless shaving time A fully charged shaver has a cordless shaving time of up to 30 minutes. Using the appliance Shaving Shaving on a dry face gives the best results. Put the appliance plug in the shaver.
  • Page 5 Your skin may need 2 or 3 weeks to get accustomed to the Philishave system. Switch the shaver off by pressing the on/off button once. Put the protection cap on the shaver every time you have used it, to prevent damage. Trimming For grooming sideburns and moustache.
  • Page 6 ENGLISH Shaving unit When you clean the appliance, it is not necessary to take the shaving heads (cutters and guards) apart. If you want to take them apart, be sure not to mix up the cutters and guards, since grinding of the cutters in the guards only guarantees optimal performance for each matching set.
  • Page 7 You can also clean the hair chamber without water by using the brush supplied. Trimmer Clean the trimmer every time you have used it. Storage Put the protection cap on the shaver to prevent damage. Store the powerplug and the shaver in the luxury pouch.
  • Page 8 ENGLISH Replace damaged or worn shaving heads with Philishave HQ6 Quadra shaving heads only. Accessories The following accessories are available: - HQ8000 powerplug. Switch the shaver off, remove the powerplug from the wall socket and pull the appliance plug out of the shaver. Press the release button to open the shaving unit.
  • Page 9 Philips service centre, which will remove the battery for you and will dispose of it in an environmentally safe way.
  • Page 10: Troubleshooting

    Care Centre in your country (you will find its phone number in the worldwide guarantee leaflet). If there is no Customer Care Centre in your country, turn to your local Philips dealer or contact the Service Department of Philips Domestic Appliances and Personal Care BV.
  • Page 11 Remove the hairs from the cutters and guards with the brush supplied. Do not clean more than one cutter and guard at a time, since they are all matching sets. If you accidentally mix up the cutters and guards, it may take several weeks before optimal shaving performance is restored.
  • Page 12: Bahasa Melayu

    BAHASA MELAYU Penting Baca arahan penggunaan ini dengan teliti sebelum menggunakan peralatan dan simpan untuk rujukan di masa depan. Berhati-hati dengan air panas. Sentiasa periksa agar air tidak begitu panas, untuk mengelakkan tangan anda daripada kelecuran. Gunakan plag kuasa yang disediakan sahaja untuk mengecas dan menggunakan peralatan.
  • Page 13 Mengecas Pastikan peralatan dimatikan sebelum anda mula mengecasnya. Apabila mengecas pencukur yang digunakan untuk pertama kali atau telah lama tidak digunakan, biarkan dicas secara berterusan selama 4 jam. Pengecasan biasanya mengambil masa lebih kurang 1 jam. Jangan biarkan peralatan dipasang pada punca kuasa utama lebih daripada 24 jam.
  • Page 14 BAHASA MELAYU Mengecas peralatan Jangan mengecas semula pencukur di dalam kaset tertutup. Masa mencukur tanpa kord Pencukur yang dicas penuh ada masa pencukuran tanpa kord sehingga kira-kira 30 minit. Menggunakan peralatan Mencukur Pasangkan plag peralatan pada alat pencukur. Pasangkan plag kuasa ke soket dinding. Cabut plag kuasa dari soket dinding dan tarik keluar plag dari pencukur apabila bateri telah dicas sepenuhnya.
  • Page 15 Hasil pencukuran yang terbaik akan terhasil jika muka anda kering. Kulit anda mungkin memerlukan 2 atau 3 minggu untuk membiasakan diri dengan sistem Philishave. Matikan pencukur dengan menekan butang hidup/mati sekali. Pasang semula penutup pelindung pada pencukur selepas setiap penggunaan untuk mengelakkan kerosakan.
  • Page 16 BAHASA MELAYU Unit pencukur Apabila anda mencuci alat pencukur ini, anda tidak perlu membuka kepala pencukur (pemotong dan adangan). Jika anda ingin membuka kepala pencukur, pastikan unit adangan dan pemotong tidak bercampur-aduk kerana hanya set adangan dan pemotong yang berpadanan sahaja yang akan memastikan mutu pencukuran yang terbaik.
  • Page 17 Jangan keringkan unit pencukur dengan tuala atau tisu, kerana ini akan merosakkan kepala alat pencukur. Anda juga boleh membersihkan ruang rambut tanpa air dengan menggunakan berus yang dibekalkan. Perapi Bersihkan perapi setiap kali selepas anda menggunakannya. BAHASA MELAYU Bersihkan unit pencukur dan ruang rambut dengan membasuhnya dengan air panas buat seketika.
  • Page 18 BAHASA MELAYU Penyimpanan Penggantian Gantikan kepala pencukur setiap 2 tahun sekali untuk mendapatkan hasil pencukuran yang optimum. Gantikan kepala pencukur yang rosak atau haus dengan kepala pencukur Quadra Philishave HQ6 sahaja. Pasangkan kembali penutup perlindungan kepada alat pencukur untuk mengelakkan kerosakan.
  • Page 19 Kembalikan rangka penahan ke dalam unit pencukur, tekan roda dan putarkannya menurut arah jam. Tutup alat pencukur. Jika kepala pencukur telah dimasukkan dengan betul, bahagian yang berkilat akan menghala ke arah dalam dan bertetangan antara satu sama lain. Aksesori-aksesori Aksesori-aksesori berikut boleh didapati: - Powerplug HQ8000.
  • Page 20 Jaminan dan servis Jika anda memerlukan maklumat lanjut atau anda mempunyai masalah, sila lawat laman web Philips di www.philips.com atau hubungi Pusat Khidmat Pelanggan Philips di negara anda (nombor telefon tertera di risalah jaminan sedunia). Jika tiada Pusat...
  • Page 21 Penyelesaian masalah Pengurangan prestasi cukuran Punca 1: kepala pencukur kotor. Pencukur tidak dibilas dengan cukup lama atau air yang digunakan tidak cukup panas. Bersihkan pencukur sepenuhnya sebelum meneruskan pencukuran (Lihat bab 'Pembersihan dan penyelengaraan') Punca 2: rambut panjang menyumbat kepala pencukur.
  • Page 22 BAHASA MELAYU Kepala-kepala pencukur yang rosak atau haus (pemotong dan pelindung) boleh hanya digantikan dengan kepala-kepala pencukur HQ6 Philishave Quadra tulen. Sebab 3: kepala pencukur rosak atau haus. Alihkan rangka penahan. Alihkan kepala pencukur yang lama dan gantikannya dengan yang baru. Kembalikan rangka penahan ke dalam unit pencukur, tekan roda dan putarkannya menurut arah jam.
  • Page 23: Bahasa Indonesia

    BAHASA INDONESIA Penting Bacalah petunjuk penggunaan ini secara seksama sebelum menggunakan alat dan simpan untuk rujukan di kemudian hari. Hanya gunakan steker yang telah disediakan untuk menghubungkan peranti ke sumber listrik. Steker dapat mengubah tegangan100-240 volt menjadi tegangan rendah yang aman di bawah 24 volt.
  • Page 24 BAHASA INDONESIA Mengisi Pastikan alat dalam kondisi mati sebelum mengisi baterai. Bila Anda mengisi baterai pencukur untuk yang pertama kali atau setelah lama tidak digunakan, biarkan baterai diisi selama 4 jam tanpa henti. Pengisian biasanya memakan waktu sekitar 1 jam. Jangan biarkan alat tersambung ke sumber listrik lebih dari 24 jam.
  • Page 25 BAHASA INDONESIA Mengisi baterai pencukur Jangan mengisi ulang pencukur dalam kotak tertutup. Pasang steker alat pada pencukur. Pasang steker listrik pada stopkontak. Cabut steker listrik dari stopkontak dan cabut steker alat dari pencukur bila baterai sudah diisi penuh. Waktu pencukuran tanpa kabel Pencukur yang diisi penuh dapat dipakai tanpa kabel sampai 30 menit.
  • Page 26 BAHASA INDONESIA Kulit Anda akan memerlukan waktu 2-3 minggu untuk terbiasa dengan sistem Philishave ini. Memangkas Untuk merapikan cambang dan kumis. Pemangkas dapat dihidupkan saat motor berjalan. Membersihkan dan Merawat Membersihkan secara teratur menjamin untuk mendapatkan hasil cukur yang lebih baik. Cara termudah dan paling higienis untuk membersihkan piranti adalah membilas unit pencukur dan tempat rambut dengan air panas...
  • Page 27 BAHASA INDONESIA Untuk pembersihan yang mudah dan optimal, tersedia Philishave Action Clean (pembersih kepala pencukur, tipe HQ100). Hubungi dealer Philishave Anda untuk informasi. Philishave Action Clean mungkin tidak tersedia di setiap negara. Hubungi Pusat Layanan Pelanggan di negara Anda untuk mengetahui apakah aksesori tersebut tersedia.
  • Page 28 BAHASA INDONESIA Jangan sekali-kali mengeringkan unit pencukur dengan handuk atau kertas tisu, karena dapat merusak kepala pencukurnya. Pemangkas Bersihkan pemangkas tiap kali Anda selesai menggunakannya. Tutup unit pencukur dan kibaskan untuk membuang air yang tertinggal. Buka lagi unit pencukur dan biarkan terbuka agar kering sama sekali.
  • Page 29 Penyimpanan Pasang tutup pelindung pada pencukur untuk mencegah kerusakan. Simpan steker listrik dan pencukur di kantong mewah. Penggantian Ganti kepala pencukur 2 tahun sekali untuk mendapatkan hasil cukuran yang optimal. Ganti kepala pencukur yang rusak atau usang hanya dengan kepala pencukur Philishave HQ6 Quadra saja.
  • Page 30 BAHASA INDONESIA Aksesori Tersedia aksesori berikut: - Steker listrik HQ8000. - HQ6 Philishave Quadra shaving heads (kepala - HQ100 Philishave Action Clean (pembersih - Isi ulang HQ101 Philishave Action Clean (cairan - Pembersih kepala pencukur HQ110 Philishave Lingkungan Baterai isi ulang terpasang mengandung bahan yang dapat menyebabkan polusi lingkungan.
  • Page 31 Pencukur tidak boleh dihubungkan ke listrik lagi setelah baterai dikeluarkan. Jaminan dan servis Bila Anda memerlukan informasi atau mempunyai masalah, silakan kunjungi situs Web Philips di www.philips.com atau hubungi Pusat Layanan Pelanggan di negara Anda (Anda akan menemukan nomor teleponnya di leaflet garansi).
  • Page 32 BAHASA INDONESIA Menyelesaikan masalah Jangan membersihkan lebih dari satu pemotong dan pelindung sekaligus, karena itu merupakan set sepadan. Mencampuradukkan pemotong dan pelindung secara kebetulan membutuhkan waktu beberapa minggu sebelum pencapaian optimal mencukur dipulihkan. Menurunnya kinerja Penyebab 1: kepala pencukur kotor. Alat cukur belum cukup lama dibilas atau air yang digunakan kurang panas.
  • Page 33 BAHASA INDONESIA Keluarkan kepala-kepala pencukur yang lama dari unit cukur dan ganti dengan yang baru. Kepala pencukur (pemotong dan penyangga) yang rusak atau aus hanya boleh diganti dengan kepala pencukur HQ6 Philishave Quadra yang asli. Kembalikan bingkai penahan ke dalam unit pencukur, tekan roda dan putar searah jarum jam.
  • Page 44 ÀÒÉÒä·Â ¢‰ Í ¤ÇÃ¨Ó ¡ÒêÒÃŒ ¨ ä¿...
  • Page 45 ÀÒÉÒä·Â...
  • Page 46 ÀÒÉÒä·Â ¡ÒÃ㪉 à ¤Ã× è Í §â¡¹Ë¹Ç´...
  • Page 47 ¡Ò÷ӤÇÒÁüÐÍÒ´áÅСÒúÓÃØ § ÃÑ ¡ ÉÒ ÀÒÉÒä·Â...
  • Page 48 ÀÒÉÒä·Â ÇÔ ¸ Õ ¡ ÒÃà¡ç º ÃÑ ¡ ÉÒ ¡ÒÃà»ÅÕ è  ¹ªØ ´ ËÑ Ç â¡¹...
  • Page 49 ÀÒÉÒä·Â ÍØ » ¡Ã³Œ à üÃÔ Á...
  • Page 50 ÀÒÉÒä·Â üÔ è § áǴʼn Í Á ¡ÒÃÃÑ º »ÃÐ¡Ñ ¹ áÅкÃÔ ¡ ÒÃ...
  • Page 51 ¡ÒÃᡉ ä ¢»’ ­ ËÒ ÀÒÉÒä·Â...
  • Page 60 2005/04/06...
  • Page 84 4222 001 89795...

This manual is also suitable for:

Hq686/33Hq686