Table of Contents

Advertisement

Quick Links

Panduan Pengguna
User Guide
MFL68260744 (1.0)
LG-D620k
BAHASA MELAYU
E N G L I S H
www.lg.com

Advertisement

Table of Contents
loading

Summary of Contents for LG LG-D620k

  • Page 1 BAHASA MELAYU E N G L I S H Panduan Pengguna User Guide LG-D620k www.lg.com MFL68260744 (1.0)
  • Page 85 Telefon bimbit ini tidak sesuai untuk orang yang mempunyai kekurangan visual disebabkan papan kekunci skrin ketiknya. Hak cipta©2014 LG Electronics, Inc. Hak cipta terpelihara. LG dan logo LG adalah tanda dagangan berdaftar bagi Kumpulan LG dan entiti yang berkaitan dengannya. Semua tanda dagangan lain adalah harta pemiliknya masing-masing.
  • Page 86: Table Of Contents

    Kandungan Garis panduan untuk penggunaan selamat dan Nikmati kandungan daripada Peranti efisien..............5 berdekatan ............36 Sambungan PC dengan kabel USB ....36 Notis penting .............11 Panggilan ............38 Mengenali telefon anda ........16 Membuat panggilan ........38 Gambaran keseluruhan telefon ......16 Membuat panggilan kepada kenalan anda ..38 Menjawab dan Menolak Panggilan ....38 Memasang kad SIM dan bateri ......18 Melaraskan volum panggilan masuk ....38...
  • Page 87 Mod Tetamu ..........53 Muat turun ............68 KnockCode ............53 KnockON ............53 LG SmartWorld ..........68 Plug & Pop ............54 Bagaimana untuk Pergi ke LG SmartWorld QuickMemo .............54 daripada Telefon Anda ........68 Menggunakan pilihan QuickMemo ....55 Bagaimana untuk menggunakan LG SmartWorld ..........69 Melihat QuickMemo yang disimpan ....56 QSlide .............56...
  • Page 88: Kandungan

    Kandungan Perisian PC (LG PC Suite) .........82 Kemas kinian perisian telefon ......84 Kemas kinian perisian telefon ......84 Tentang panduan pengguna ini......85 Tentang panduan pengguna ini ......85 Tanda dagangan ..........85 DivX HD ............86 Dolby Digital Plus ..........86 Aksesori ............87 Pencarisilapan ..........88...
  • Page 89: Garis Panduan Untuk Penggunaan Selamat Dan Efisien

    Pendedahan kepada tenaga frekuensi radio Maklumat pendedahan kepada gelombang radio dan Kadar Penyerapan Khusus (SAR). Telefon bimbit model LG-D620k ini telah direka bentuk untuk mematuhi keperluan keselamatan yang dikenakan bagi pendedahan kepada gelombang radio. Keperluan ini adalah berdasarkan garis panduan saintifik yang termasuk margin keselamatan yang direka bentuk untuk memastikan keselamatan semua orang tanpa mengira umur dan kesihatan.
  • Page 90 Jangan tanggalkan pemasangan unit ini. Bawa ia kepada juruteknik servis yang layak jika kerja pembaikan diperlukan. Pembaikan di bawah waranti, mengikut budi bicara LG, mungkin termasuk penggantian bahagian atau papan yang sama ada baru atau yang diperbaiki, asalkan kefungsiannya sebanding dengan bahagian yang diganti.
  • Page 91 retak. Kerosakan pada paparan kaca kerana ia disia-siakan dan disalahgunakan adalah tidak diliputi oleh waranti ini. Telefon anda adalah peranti elektronik yang menjana haba pada penggunaan biasa. Sentuhan langsung dengan kulit dalam tempoh yang berpanjangan dalam keadaan pengudaraan tidak mencukupi mungkin akan mengakibatkan ketidakselesaan atau melecur sedikit.
  • Page 92 Garis panduan untuk penggunaan selamat dan efisien Apabila kenderaan anda dilengkapi beg udara, jangan halangnya dengan kelengkapan wayarles yang dipasang atau yang mudah alih. Ia mungkin tidak berfungsi atau menyebabkan kecederaan serius disebabkan prestasi yang tidak betul. Jika anda mendengar muzik ketika bergerak dan berjalan, sila pastikan bahawa volum berada pada paras yang berpatutan agar anda sedar akan keadaan di sekeliling anda.
  • Page 93 Kawasan letupan Jangan gunakan telefon di mana peletupan sedang dijalankan. Patuhi sekatan dan ikut sebarang aturan dan peraturan. Persekitaran boleh meletup Jangan gunakan telefon di tempat mengisi minyak. Jangan gunakan berhampiran bahan api atau bahan kimia. Jangan angkut atau simpan gas mudah terbakar, cecair atau bahan letupan di dalam ruang yang sama dengan yang mengandungi telefon mudah alih anda dan aksesorinya.
  • Page 94 Lupuskan bateri yang telah digunakan mengikut arahan pengilang. Sila kitar semula yang mana mungkin. Jangan lupuskan sebagai sampah rumah yang biasa. Jika anda hendak mengganti bateri, bawa ia ke pusat servis LG Electronics atau wakil penjual yang disahkan untuk mendapatkan bantuan.
  • Page 95: Notis Penting

    Notis penting Sila baca maklumat ini sebelum mula menggunakan telefon anda! Sila semak sama ada sebarang masalah telefon yang anda hadapi telah diterangkan dalam bahagian ini, sebelum anda membawa telefon anda untuk diservis atau memanggil wakil servis. 1. Memori telefon Apabila ruang yang tinggal pada memori telefon anda kurang daripada 10%, telefon anda tidak akan dapat menerima mesej yang baru.
  • Page 96 Notis penting Untuk mengawasi dan mengawal bagaimana kuasa bateri digunakan: Ketik tab > > Apl > Tetapan > tab Umum > Mengenai telefon > Biasa > Bateri > Penggunaan bateri. Masa penggunaan bateri dipaparkan pada skrin. Ia memberitahu tempoh masa semenjak anda menyambung telefon anda kepada sumber kuasa atau, jika sedang disambung kepada sumber kuasa, berapa lama telefon berjalan menggunakan kuasa bateri pada kali terakhir.
  • Page 97 Amaran: Cipta akaun Google dahulu sebelum menetapkan buka kunci corak dan ingat PIN Sandaran yang anda cipta sewaktu mencipta kunci corak anda. AMARAN Langkah berjaga-jaga semasa menggunakan kunci corak. Mengingati corak buka kunci yang anda tetapkan amatlah penting. Anda tidak akan dapat mengakses telefon anda jika anda menggunakan corak yang salah sebanyak lima kali.
  • Page 98 Notis penting Tekan dan tahan Kekunci Power/Lock + Kekunci Volume Down pada telefon. Lepaskan Kekunci Kuasa/Kunci hanya apabila logo LG dipaparkan, kemudian segera tekan dan tahan Kekunci Kuasa/Kunci sekali lagi. Lepaskan semua kekunci apabila skrin Tetapkan semula data kilang dipaparkan.
  • Page 99 Pilih kaedah sambungan USB yang akan muncul pada skrin telefon anda, pilih pilihan Penyegerakan media (MTP). Buka folder memori pada PC anda. Anda boleh melihat kandungan penyimpanan massa pada PC anda dan memindahkan fail dari PC ke Folder memori peranti atau sebaliknya. 8.
  • Page 100: Mengenali Telefon Anda

    Mengenali telefon anda Gambaran keseluruhan telefon Alat cuping telinga Sensor Kedekatan Kanta Kamera Menghadap ke Depan Kekunci Rumah Kembali ke skrin Utama dari mana- Kekunci Menu mana skrin. Paparkan pilihan tersedia. Kekunci Kembali Kembali ke skrin sebelumnya. Keluar dari aplikasi selepas menggunakannya.
  • Page 101 Kekunci volum Kekunci Kuasa/Kunci Dalam Skrin utama: Kawal volum pendering. Bicu Fon telinga Semasa panggilan: Kawal volum alat cuping telinga anda. LED IR Semasa memainkan lagu: Mengawal volum secara Mikrofon berterusan. Pembesar suara Pengecas/Port USB Penutup bateri SIM/ruang kad mikro SD (Ruang atas untuk SD mikro dan Ruang bawah untuk SIM) Titik sentuh NFC...
  • Page 102: Memasang Kad Sim Dan Bateri

    Mengenali telefon anda Memasang kad SIM dan bateri Sebelum anda boleh mula meneroka telefon baru anda, anda perlu menyediakannya dahulu. Untuk memasukkan kad SIM dan bateri. Untuk mengeluarkan penutup belakang, pegang telefon dengan kukuh pada sebelah tangan anda. Dengan tangan sebelah, naikkan penutup bateri dengan ibu jari anda seperti yang ditunjukkan dalam rajah tersebut.
  • Page 103 Luncurkan kad SIM ke dalam slotnya seperti yang ditunjukkan dalam rajah. Pastikan kawasan sesentuh emas pada kad menghadap ke bawah. Masukkan bateri ke tempatnya dengan menyejajarkan sesentuh keemasan pada telefon dan bateri (1) dan menekannya ke bawah sehingga ia berdetap di tempatnya (2).
  • Page 104: Mengecas Telefon Anda

    USB. AMARAN Hanya gunakan pengecas, bateri, dan kabel yang disokong LG. Apabila menggunakan pengecas atau kabel yang tidak diluluskan, ia boleh menyebabkan pengecasan bateri berjalan dengan perlahan atau mesej pop timbul berkenaan pengecasan yang perlahan.
  • Page 105: Menggunakan Kad Memori

    NOTA: Bateri hendaklah dicas sepenuhnya pada awalnya untuk memperbaiki jangka hayat bateri. Jangan buka penutup belakang semasa telefon anda sedang dicas. Menggunakan kad memori Telefon anda menyokong penggunaan kad memori microSD atau microSDHC berkapasiti sehingga 32 GB. Kad memori ini direka bentuk khusus untuk telefon mudah alih dan peranti ultra kecil yang lain dan ideal untuk menyimpan fail yang kaya dengan media seperti muzik, program, video dan foto untuk digunakan dengan telefon anda.
  • Page 106 Mengenali telefon anda NOTA: Gunakan kad memori yang serasi dengan telefon anda. Menggunakan kad memori yang tidak serasi mungkin merosakkan kad dan data yang disimpan pada kad serta telefon. Oleh sebab peranti menggunakan FAT32, saiz maksimum untuk sebarang fail ialah 4 GB. AMARAN Jangan masukkan atau keluarkan kad memori semasa telefon DIHIDUPKAN.
  • Page 107: Mengunci Dan Menyahkunci Skrin

    Mengunci dan menyahkunci skrin Jika anda tidak menggunakan telefon untuk seketika, skrin akan terpadam dan terkunci secara automatik. Ini membantu menghalang daripada kekunci ditekan tanpa sengaja dan menjimatkan kuasa bateri. Apabila anda tidak menggunakan telefon, tekan kekunci Kuasa/Kunci untuk mengunci telefon anda. Jika mana-mana program sedang berjalan semasa anda mengunci skrin anda, ia mungkin masih terus berjalan dalam mod Kunci.
  • Page 108: Skrin Utama Anda

    Skrin Utama Anda Petua skrin sentuh Di sini terdapat beberapa petua mengenai cara menavigasi telefon anda. Ketik atau sentuh – Satu ketikan jari memilih item, pautan, pintasan dan huruf pada papan kekunci pada skrin. Sentuh dan tahan – Sentuh dan tahan item pada skrin dengan mengetiknya dan tidak mengangkat jari anda sehingga tindakan berlaku.
  • Page 109: Skrin Utama Dilanjutkan

    Bar Status Menunjukkan maklumat status telefon termasuk masa, kekuatan isyarat, status bateri dan ikon pemberitahuan. Widget Widget ialah aplikasi kendiri yang boleh diakses melalui skrin Aplikasi atau pada skrin Utama atau skrin utama yang dilanjutkan. Tidak seperti pintasan, Widget dipaparkan sebagai aplikasi atas skrin. Ikon Aplikasi Ketik ikon (aplikasi, folder, dsb.) untuk membuka dan menggunakannya.
  • Page 110: Menyesuaikan Skrin Utama

    Skrin Utama Anda Menyesuaikan Skrin utama Anda boleh menyesuaikan Skrin utama anda dengan menambah aplikasi, widget atau menukar kertas hias dinding. Untuk menambah item pada skrin Utama anda Sentuh dan tahan bahagian kosong pada Skrin utama. Dalam menu Tambahkan Mod, pilih item yang anda ingin tambah. Kemudian anda akan melihat item yang ditambah pada Skrin utama.
  • Page 111: Panel Pemberitahuan

    Panel pemberitahuan Pemberitahuan memaklumkan anda tentang ketibaan mesej baru, acara kalendar, dan penggera serta peristiwa yang sedang berlaku, seperti semasa anda sedang menjawab panggilan. Apabila pemberitahuan tiba, ikonnya akan muncul pada bahagian atas skrin. Ikon bagi pemberitahuan yang berlum dibuka muncul di sebelah kiri dan ikon sistem seperti Wi-Fi atau kekuatan bateri ditunjukkan di sebelah kanan.
  • Page 112: Ikon Penunjuk Pada Bar Status

    Skrin Utama Anda Kawasan Togol Pantas Ketik setiap kekunci togol pantas untuk menghidupkan/mematikannya. Sentuh dan tahan kekunci untuk mengakses menu tetapan fungsi. Untuk melihat lebih banyak kekunci togol, sapu ke kiri atau ke kanan. Ketik untuk mengalih keluar, menambah atau menyusun semula kekunci togol.
  • Page 113 Mod pesawat dihidupkan Bateri dicas sepenuhnya Disambungkan kepada rangkaian Bateri sedang dicas Wi-Fi Telefon disambungkan dengan PC Alat dengar berwayar disambungkan melalui kabel USB Panggilan dalam perkembangan Memuat turun data Panggilan tidak dijawab Memuat naik data Bluetooth dihidupkan GPS dihidupkan NFC hidup Data menyegerak Amaran sistem...
  • Page 114: Papan Kekunci Atas Skrin

    Skrin Utama Anda Papan kekunci atas skrin Anda juga boleh memasukkan teks menggunakan papan kekunci atas skrin. Papan kekunci atas skrin muncul secara automatik pada skrin apabila anda perlu memasukkan teks. Untuk memaparkan papan kekunci secara manual, hanya sentuh medan teks di mana anda hendak memasukkan teks. Menggunakan pad kekunci &...
  • Page 115: Persediaan Akaun Google

    Persediaan akaun Google Apabila anda menghidupkan telefon anda buat pertama kali, anda mempunyai peluang untuk mengaktifkan rangkaian, mendaftar masuk ke Akaun Google anda dan memilih cara anda menggunakan sesetengah perkhidmatan Google. Untuk menyediakan akaun Google anda: Mendaftar masuk ke Akaun Google daripada skrin persediaan yang digesa. ATAU Ketik tab >...
  • Page 116: Menyambung Kepada Rangkaian Dan Peranti

    Menyambung kepada Rangkaian dan Peranti Wi-Fi Dengan Wi-Fi, anda boleh menggunakan akses Internet kelajuan tinggi dalam liputan titik akses wayarles (AP). Nikmati Internet wayarles menggunakan Wi-Fi, tanpa caj tambahan. Menyambung ke rangkaian Wi-Fi Untuk menggunakan Wi-Fi pada telefon anda, anda perlu mengakses titik akses wayarles atau ‘hotspot’. Sesetengah pusat akses adalah terbuka dan anda hanya perlu menyambung padanya.
  • Page 117: Bluetooth

    Bluetooth seperti mana kebanyakan telefon mudah alih yang lain. NOTA: LG tidak bertanggungjawab terhadap kehilangan, pintasan, atau penyalahgunaan data yang dihantar atau diterima melalui ciri wayarles Bluetooth. Sentiasa pastikan bahawa anda berkongsi dan menerima data dengan peranti yang dipercayai dan dilindungi dengan sempurna.
  • Page 118: Berkongsi Sambungan Data Telefon Anda

    Menyambung kepada Rangkaian dan Peranti Terima data menggunakan ciri wayarles Bluetooth Ketik tab > > Apl > Tetapan > tab Rangkaian > akan menetapkan Bluetooth ke PADA. Ketik menu Bluetooth lagi dan tandakan kotak semak di bahagian atas skrin untuk memastikan telefon anda kelihatan pada peranti lain.
  • Page 119: Wi-Fi Direct

    Ketik tab > > Apl > Tetapan > tab Rangkaian > Penambat & Rangkaian > Wi-Fi hotspot. Ketik Tetapkan titik utama Wi-Fi. Kotak dialog Tetapkan titik utama Wi-Fi akan terbuka. Anda boleh menukar Rangkaian SSID (nama) yang dilihat oleh peranti lain semasa mengimbas rangkaian Wi-Fi.
  • Page 120: Nikmati Kandungan Daripada Peranti Berdekatan

    Menyambung kepada Rangkaian dan Peranti Memainkan/Menghantar Main: Anda boleh memainkan kandungan melalui TV, pembesar suara Bluetooth dll. Pancaran: Anda boleh menghantar kandungan kepada peranti yang menyokong Bluetooth dan SmartShare Beam. Pancaran SmartShare: Ciri memindahkan kandungan melalui Wi-Fi Direct adalah pantas. <...
  • Page 121 Jika anda belum memasang Pemacu Platform Android LG pada PC anda, anda akan diminta untuk menukar tetapan secara manual. Pilih tab Tetapan sistem. > tab Umum > Sambungan PC > Pilih kaedah sambungan USB, kemudian pilih Penyegerakan media (MTP). Anda kini akan dapat melihat kandungan penyimpanan massa pada PC anda dan memindahkan fail tersebut.
  • Page 122: Panggilan

    Panggilan Membuat panggilan Ketik untuk membuka pad kekunci. Masukkan nombor menggunakan pad kekunci. Untuk memadam satu digit, ketik Ketik untuk membuat panggilan. Untuk menamatkan panggilan, ketik ikon Tamat PETUA! Untuk memasukkan “+” ketika membuat panggilan antarabangsa, sentuh dan tahan Membuat panggilan kepada kenalan anda Ketik untuk membuka kenalan anda.
  • Page 123: Membuat Panggilan Kedua

    Membuat panggilan kedua Semasa panggilan pertama anda, ketik > Tambah panggilan dan dail nombor. Anda juga boleh melihat senarai nombor telefon yang didail baru-baru ini dengan mengetik atau mencari kenalan dengan mengetik dan memilih kenalan yang ingin anda hubungi. Ketik untuk membuat panggilan.
  • Page 124: Kenalan

    Kenalan Tambah kenalan pada telefon anda dan segerakkannya dengan kenalan dalam Akaun Google anda atau akaun lain yang menyokong penyegerakan kenalan. Mencari kenalan Ketik untuk membuka kenalan anda. Ketik Cari kenalan dan masukkan nama kenalan menggunakan papan kekunci. Tambah Kenalan Baru Ketik , masukkan nombor kenalan baru, kemudian ketik .
  • Page 125: Membuat Kumpulan

    Untuk mengeluarkan kenalan daripada senarai kegemaran anda Ketik untuk membuka kenalan anda. Ketik tab dan pilih kenalan untuk melihat butirannya. Ketik bintang berwarna kuning di penjuru kanan nama kenalan. Bintang kembali kelabu dan kenalan ini dikeluarkan daripada kegemaran anda. Membuat kumpulan Ketik untuk membuka kenalan anda.
  • Page 126: Mesej

    Mesej Telefon anda menggabungkan SMS dan MMS ke dalam satu menu intuitif yang mudah digunakan. AMARAN: Mesej LG perlu disediakan pada aplikasi SMS lalai. Jika tidak, sesetengah fungsi mesej akan menjadi terhad. Menghantar mesej Ketik pada skrin Utama dan ketik untuk membuka mesej kosong.
  • Page 127: Peti Teruntai

    Peti teruntai Mesej (SMS, MMS) yang ditukar dengan pihak lain boleh dipaparkan dalam turutan kronologi agar anda boleh melihat gambaran keseluruhan perbualan anda dengan mudah. Menukar tetapan mesej anda Tetapan mesej telefon anda dipratentukan supaya anda boleh menghantar mesej dengan serta-merta. Anda boleh menukar tetapan ini mengikut keutamaan anda.
  • Page 128: E-Mel

    E-mel Anda boleh menggunakan aplikasi E-mel untuk membaca e-mel dari perkhidmatan seperti Gmail. Aplikasi E-mel menyokong jenis akaun berikut: POP3, IMAP dan Exchange. Penyedia perkhidmatan atau pentadbir sistem anda akan dapat menyediakan tetapan akaun yang anda perlukan. Menguruskan akaun e-mel Kali pertama anda membuka aplikasi E-mel, wizard persediaan akan terbuka untuk membantu anda menyediakan akaun e-mel.
  • Page 129 PETUA! Apabila e-mel baru sampai ke dalam Peti masuk, anda akan menerima pemberitahuan bunyi atau getaran.
  • Page 130: Kamera

    Kamera Untuk membuka aplikasi Kamera, ketik > > tab Apl > Mengenali pencari pandangan Denyar – Pilih daripada Mati , Pada , Auto Tukar kamera – Tukar antara lensa kamera menghadap belakang dan lensa kamera mengadap hadapan. Mod syot – Pilih daripada Normal, Nada dinamik (HDR), Panorama, Syot sambungan, Tangkapan cantik, Tangkapan mas.
  • Page 131: Menggunakan Tetapan Lanjutan

    Anda boleh menukar tetapan kamera dengan menatal melalui senarai ini. Selepas memilih pilihan, ketik Untuk mengambil foto, sebut salah satu perkataan berikut: Cheese, Smile, Whisky, Kimchi atau LG. Menentukan dan mengawal jumlah cahaya matahari yang memasuki gambar.
  • Page 132: Menangkap Fotopantas

    Kamera PETUA! Apabila anda keluar dari kamera, beberapa tetapan kembali kepada nilai lalainya, seperti imbangan putih, kesan warna, pemasa dan mod syot. Periksa yang berikut ini sebelum mengambil foto anda yang seterusnya. Menu tetapan bertindan dengan pencari pandangan, jadi apabila anda menukar elemen warna imej atau kualiti, anda akan dapat melihat pratonton pertukaran imej di belakang menu Tetapan.
  • Page 133: Daripada Galeri Anda

    Ketik untuk terus mengambil foto lain. Ketik untuk menghantar foto anda kepada orang lain atau berkongsinya melalui perkhidmatan rangkaian sosial. Ketik untuk memadamkan foto. PETUA! Jika akaun SNS disediakan pada telefon anda, anda boleh berkongsi foto anda dengan komuniti SNS anda. NOTA: Caj tambahan mungkin dikenakan semasa mesej MMS dimuat turun semasa merayau.
  • Page 134: Kamera Video

    Kamera video Mengenali pencari pandangan Denyar – Pilih daripada Off , On , Auto Tukar kamera – Tukar antara lensa kamera menghadap belakang dan lensa kamera mengadap hadapan. Mod rakaman – Pilih daripada Normal atau Kesan langsung. Tetapan – Ketik ikon ini untuk membuka menu tetapan. Mod kamera –...
  • Page 135: Menggunakan Tetapan Lanjutan

    Menggunakan tetapan lanjutan Menggunakan pencari pandangan, ketik untuk membuka semua pilihan lanjutan. Ketik untuk menetapkan saiz (dalam piksel) video yang anda rakam. Menentukan dan mengawal jumlah cahaya matahari yang memasuki kanta. Luncurkan penunjuk kecerahan sepanjang bar ke arah “-” untuk kecerahan video yang lebih rendah, atau ke arah “+” untuk kecerahan video yang lebih tinggi.
  • Page 136: Selepas Merakam Video

    Kamera video PETUA! – Ketik untuk tangkap imej semasa merakam video. – Ketik untuk menjeda rakaman video. Selepas merakam video Dalam pencari pandangan, ketik imej kecil video di sebelah bawah skrin untuk melilhat video terakhir yang anda rakam. Ketik untuk berkongsi video anda menggunakan fungsi SmartShare. Ketik untuk merakam video yang lain dengan serta-merta.
  • Page 137: Fungsi

    Fungsi Mod Tetamu Untuk melindungi privasi anda atau mengehadkan sesetengah aplikasi daripada anak-anak anda, anda boleh menggunakan mod Tetamu. Apabila anda meminjamkan telefon anda kepada orang lain, anda boleh mengehadkan aplikasi yang boleh dipaparkan. Terlebih dahulu, tetapkan mod Tetamu dan sesuaikan pilihan. NOTA: Untuk menggunakan mod Tetamu, kunci corak harus ditetapkan terlebih dahulu.
  • Page 138: Plug & Pop

    Fungsi NOTA: Apabila menghidupkan skrin, pastikan anda tidak menghalang sensor berdekatan. Berbuat demikian akan mematikan skrin dengan segera selepas menghidupkannya untuk mengelakkan sensor dihidupkan secara tidak normal dalam poket atau beg anda. Plug & Pop Plug & Pop membolehkan anda dengan cepat memilih aplikasi untuk digunakan apabila memasang fon telinga. Pasang fon telinga.
  • Page 139: Menggunakan Pilihan Quickmemo

    Pilih pilihan menu yang diingini dari Jenis pen, Warna, Pemadam dan reka memo. Ketik dalam menu Edit untuk menyimpan memo dengan skrin semasa. Untuk keluar QuickMemo pada bila-bila masa, ketik NOTA: Sila gunakan hujung jari anda semasa menggunakan QuickMemo. Jangan gunakan kuku jari anda.
  • Page 140: Melihat Quickmemo Yang Disimpan

    Fungsi Ketik untuk berkongsi memo dengan orang lain melalui mana-mana aplikasi yang tersedia. Menyimpan memo dengan skrin semasa dalam Galeri. Melihat QuickMemo yang disimpan Ketik Galeri dan pilih album QuickMemo. QSlide Daripada mana-mana skrin, bukakan tetingkap notepad, kalendar, dan sebagainya di dalam skrin anda. Ketik untuk keluar dari QSlide dan kembali kepada tetingkap penuh.
  • Page 141: Quickremote

    QuickRemote QuickRemote menukar telefon anda kepada Kawalan Jauh Universal untuk TV rumah anda dan pemain DVD/ Blu-ray. Sentuh dan luncurkan bar status ke bawah dan ketik > TAMBAH SECARA JAUH. ATAU Ketik > > tab Apl > QuickRemote > ketik Pilih jenis dan jenama peranti kemudian ikuti arahan pada skrin untuk mengkonfigurasikan peranti.
  • Page 142 Fungsi NOTA: QuickRemote berfungsi dengan cara yang sama seperti isyarat inframerah (IR) kawalan jauh biasa. Berhati-hati supaya tidak menutup sensor di bahagian belakang telefon bila anda menggunakan fungsi QuickRemote. Fungsi ini mungkin tidak disokong, bergantung pada model, pengilang atau syarikat perkhidmatan.
  • Page 143: Multimedia

    Multimedia Galeri Buka aplikasi Galeri untuk menonton album gambar dan video anda. Ketik tab > > Apl > Galeri. Anda boleh menguruskan dan berkongsi semua fail imej dan video anda dengan Galeri. NOTA: Beberapa format fail tidak disokong, bergantung kepada perisian yang dipasang pada telefon.
  • Page 144: Menetapkan Sebagai Kertas Dinding

    Multimedia Dalam folder, ketik dan pilih gambar/video dengan menandakannya, lalu ketik pada Padam. Semasa melihat foto, ketik Menetapkan sebagai kertas dinding Semasa melihat foto, ketik > Tetapkan imej sebagai untuk menetapkan imej sebagai kertas hias dinding atau untuk menguntukkannya kepada kenalan. NOTA: Sesetengah format fail tidak disokong, bergantung kepada perisian peranti.
  • Page 145: Muzik

    Sentuh untuk jeda/sambung semula main balik video. Sentuh untuk pergi 10 saat ke depan. Sentuh untuk pergi 10 saat ke belakang. Sentuh untuk mengurus volum video. Sentuh untuk menukar nisbah skrin video. Ketik untuk menangkap imej semasa memainkan video. Sentuh untuk menggunakan QSlide. Ketik untuk berkongsi video anda melalui fungsi SmartShare.
  • Page 146 Multimedia Ketik untuk menjeda/ meneruskan main balik. Ketik untuk melangkau ke lagu seterusnya dalam album, senarai main atau kocok. Sentuh dan tahan untuk mara cepat. Ketik untuk memulakan semula lagu semasa atau melangkau ke lagu sebelumnya dalam album, senarai main atau kocok. Sentuh dan tahan untuk putar semula. Ketik untuk memaparkan bar gelangsar Volum, kemudian laraskan volum main balik di bar gelangsar.
  • Page 147: Tambah Fail Muzik Pada Telefon Anda

    Ketik untuk menogol melalui mod ulangan untuk ulang semua lagu, ulang lagu semasa atau matikan pengulangan. Ketik untuk berkongsi muzik anda melalui fungsi SmartShare. Untuk menukar volum semasa mendengar muzik, tekan kekunci volum ke atas dan bawah pada sisi kiri telefon. Sentuh dan tahan sebarang lagu di dalam senarai.
  • Page 148: Radio Fm

    Multimedia Radio FM Telefon anda mempunyai radio FM terbina dalam agar anda boleh mendapatkan stesen kegemaran anda dan mendengarnya dalam perjalanan. NOTA: Anda perlu memasukkan fon kepala anda untuk mendengar radio. Masukkannya ke dalam bicu alat fon kepala.
  • Page 149: Utiliti

    Utiliti Menetapkan penggera anda Ketik tab > > Apl > Penggera/Jam > Selepas anda menetapkan penggera, telefon anda akan memberitahu anda baki masa yang tinggal sebelum penggera berbunyi. Tetapkan Ulang, Tempoh tunda, Getaran, Nada penggera, Volum penggera, Pemula Aplikasi Auto, Kunci teka-teki dan Memo.
  • Page 150: Perakam Suara

    Utiliti Perakam Suara Gunakan perakam suara untuk merakamkan memo suara atau fail audio yang lain. Merakam bunyi atau suara Ketik tab > > Apl > Perakam Suara. Ketik untuk memulakan rakaman. Ketik untuk menamatkan rakaman. Ketik untuk mendengar rakaman. NOTA: Ketik untuk mengakses album anda.
  • Page 151: Thinkfree Viewer

    ThinkFree Viewer ThinkFree Viewer adalah penyelesaian pejabat mudah alih profesional yang membolehkan pengguna melihat pelbagai jenis dokumen Office dengan mudah, termasuk fail Word, Excel dan PowerPoint, di mana-mana atau pada bila-bila masa sahaja, menggunakan peranti mudah alih mereka. Ketik tab >...
  • Page 152: Muat Turun

    > > Apl > ketik ikon untuk mengakses LG SmartWorld. Ketik Log masuk dan masukkan ID/Kata Laluan untuk LG SmartWorld. Jika anda belum lagi mendaftar, ketik Daftar untuk mendapatkan keahlian LG SmartWorld. Muat turun kandungan yang anda kehendaki. NOTA: Bagaimana jika ikon tiada? 1 Dengan menggunakan penyemak imbas Web mudah alih, akses LG SmartWorld (www.
  • Page 153: Bagaimana Untuk Menggunakan Lg Smartworld

    Cuba butang "Menu" yang mudah mendapatkan item yang anda cari dengan pantas. Tetapan - Menetapkan Profil dan Paparan. Daftar masuk – Menetapkan ID dan Kata laluan anda. Cuba fungsi lain yang juga berguna. (Skrin Butiran Kandungan) NOTA: LG SmartWorld mungkin tidak disediakan oleh semua pembawa rangkaian atau di semua negara.
  • Page 154: Web

    Internet Gunakan aplikasi ini untuk melayari Internet. Pelayar memberikan anda dunia permainan, muzik, berita, sukan, hiburan, dan banyak lagi yang pantas dan penuh warna-warni, terus pada telefon mudah alih anda, di mana sahaja anda berada dan apa sahaja yang anda minati. NOTA: Caj tambahan akan dikenakan semasa menyambung pada perkhidmatan ini dan memuat turun kandungan.
  • Page 155: Membuat Carian Web Menggunakan Suara

    Membuat carian web menggunakan suara Ketik medan alamat, ketik , sebutkan kata kunci, lalu pilih salah satu kata kunci cadangan yang muncul. NOTA: Ciri ini mungkin tidak tersedia bergantung kepada wilayah atau pembekal khidmat anda. Penanda buku Untuk menandakan buku laman web semasa, ketik >...
  • Page 156 Untuk melihat tab yang terbuka pada peranti lain, ketik > Peranti lain. Pilih laman web yang hendak dibuka. Untuk menambah penanda buku, ketik...
  • Page 157: Tetapan

    Tetapan Bahagian ini memberikan gambaran tentang item yang anda boleh tukar menggunakan menu tetapan Sistem telefon anda. Untuk mengakses menu Tetapan: Ketik > > Tetapan sistem. - atau - Ketik tab > > Apl > Tetapan. Rangkaian < Wi-Fi > Wi-Fi - Menghidupkan Wi-Fi untuk menyambung ke rangkaian Wi-Fi.
  • Page 158 Tetapan Tolak panggilan – Membolehkan anda menetapkan fungsi tolak panggilan. Pilih daripada mod Tolak panggilan atau Tolak panggilan daripada. Tolak dengan mesej – Apabila anda hendak menolak panggilan, anda boleh menghantar mesej pantas menggunakan fungsi ini. Ini amat berguna jika anda perlu menolak panggilan semasa mesyuarat. Penyimpan privasi –...
  • Page 159: Bunyi

    Apl akan menentukan apa yang akan dipancarkan. SmartShare Beam – Hidupkan untuk menerima kandungan multimedia melalui SmartShare Beam daripada telefon LG atau tablet. < Penambat & rangkaian > Hotspot Wi-Fi – Anda juga boleh menggunakan telefon anda untuk menyediakan sambungan jalur lebar mudah alih.
  • Page 160: Paparan

    Tetapan Tetapan panggilan masuk Sekat panggilan masuk – Tandakan untuk menyekat semua panggilan masuk. Benarkan panggilan berulang – Tandakan untuk membenarkan panggilan yang berulang dalam masa 3 minit. Senarai kenalan dibenarkan – Tentukan panggilan Kenalan yang akan dibenarkan. Balas auto untuk menyekat panggilan – Tetapkan cara anda ingin membalas secara automatik untuk semua panggilan disenyapkan.
  • Page 161 skrin, anda akan diminta untuk melukis corak buka kunci anda untuk membuka kunci skrin. Kesan leret skrin – Tetapkan pilihan kesan leret skrin. Pilih daripada Embun, Lubang putih. NOTA: Kesan seret skrin menjadi Kesan corak jika kunci skrin ditetapkan ke Corak. Kertas Dinding –...
  • Page 162: Umum

    Hanya ketik anak panah untuk mengalihkannya ke satu sisi atau sebaliknya. LG Papan kekunci – Tandakan semak untuk membolehkan anda mengalih papan kekunci ke sebelah kanan atau kiri peranti. Hanya ketik anak panah untuk mengalihkannya ke satu sisi atau sebaliknya.
  • Page 163 kiri atau kanan untuk menyesuaikan kedudukan butang untuk menggunakannya dengan mudah dengan satu tangan. Bantuan – Memaparkan maklumat mengenai operasi sebelah tangan. < Simpanan > SIMPANAN DALAMAN – Lihat penggunaan simpanan dalaman. KAD SD – Periksa jumlah ruang kad SD yang tersedia. Sentuh Unmount SD card untuk menanggalkannya dengan selamat.
  • Page 164 Sandarkan data saya – Tetapkan untuk sandarkan tetapan dan data aplikasi anda ke pelayan Google. Akaun sandaran – Tetapkan untuk menyandarkan akaun anda. Pemulihan automatik - Tetapkan untuk memulihkan tetapan dan data aplikasi anda apabila aplikasi dipasang semula pada peranti anda. Perkhidmatan Sandaran LG – Sandarkan semua maklumat tentang peranti dan memulihkan sekiranya berlaku...
  • Page 165 Bantuan – Bantuan bagi sambungan USB. PC Suite – Tandakan ini untuk menggunakan LG PC Suite dengan sambungan Wi-Fi anda. Sila ambil perhatian bahawa rangkaian Wi-Fi hendaklah disambungkan kepada LG PC Suite melalui sambungan Wi-Fi. Bantuan – Bantuan bagi perisian LG.
  • Page 166: Perisian Pc (Lg Pc Suite)

    Perisian PC (LG PC Suite) Perisian PC "LG PC Suite" adalah program yang membantu anda menyambung peranti anda ke PC melalui kabel USB dan Wi-Fi. Setelah tersambung, anda boleh menggunakan fungsi peranti anda dari PC anda. Dengan Perisian PC “LG PC Suite” anda, Anda Boleh...
  • Page 167 "LG PC Suite". Menyegerakkan Peranti anda kepada PC Data daripada peranti dan PC anda boleh disegerakkan dengan mudah dengan adanya perisian PC "LG PC Suite" untuk kemudahan anda. Kenalan, jadual dan penanda buku boleh disegerakkan.
  • Page 168: Kemas Kinian Perisian Telefon

    Ciri ini membolehkan anda mengemas kini perisian tegar telefon anda kepada versi terkini daripada Internet dengan mudah tanpa melawati pusat servis. Ciri ini tersedia hanya jika dan apabila LG membuat versi lebih baru peralatan tegar yang tersedia bagi peranti anda.
  • Page 169: Tentang Panduan Pengguna Ini

    Kandungan anda mungkin berbeza daripada produk akhir, atau daripada perisian yang dibekalkan oleh pembekal perkhidmatan atau pembawa. Kandungan ini mungkin tertakluk kepada perubahan tanpa notis lebih awal. Bagi versi terkini manual ini, sila lawati laman web LG diwww.lg.com. Aplikasi telefon anda dan fungsinya mungkin berbeza mengikut negara, wilayah, atau spesifikasi perkakasan.
  • Page 170: Divx Hd

    Tentang panduan pengguna ini DivX HD ® TENTANG VIDEO DIVX: DivX adalah format video digital yang dicipta oleh DivX, LLC, syarikat subsidiari Rovi Corporation. Ini adalah peranti DivX Certified ® rasmi yang telah lulus ujian rapi untuk mengesahkan bahawa ianya memainkan video DivX. Lawati www.divx.com untuk maklumat lanjut dan alatan perisian untuk menukar fail anda menjadi video DivX.
  • Page 171: Aksesori

    Aksesori Aksesori ini tersedia untuk digunakan dengan telefon anda. (Item diterangkan di bawah mungkin pilihan.) Penyesuai kembara Alat dengar Stereo Panduan Mula Pantas Kabel data Bateri NOTA:...
  • Page 172: Pencarisilapan

    Pencarisilapan Bab ini menyenaraikan beberapa masalah yang mungkin anda hadapi semasa menggunakan telefon anda. Sesetengah masalah menghendaki anda memanggil pembekal khidmat anda, tetapi kebanyakannya boleh anda betulkan sendiri dengan mudah. Mesej Sebab yang mungkin Langkah pembetulan yang mungkin Tiada kad SIM di dalam telefon Pastikan bahawa kad SIM telah dimasukkan ralat kad SIM...
  • Page 173 Mesej Sebab yang mungkin Langkah pembetulan yang mungkin Tidak disokong oleh Aplikasi pembekal khidmat tidak boleh Hubungi pembekal khidmat anda. atau pendaftaran ditetapkan diperlukan. Ralat mendail Rangkaian baru tidak diluluskan. Kad SIM baru Panggilan Semak kalau-kalau terdapat sekatan baru. dimasukkan. tidak tersedia Had caj prabayar Hubungi pembekal khidmat atau tetapkan...
  • Page 174 Tiada voltan Pasang pengecas ke dalam soket lain. Pengecas rosak Gantikan pengecas dengan yang baru. sedikit Pengecas yang salah Hanya gunakan aksesori LG yang tulen. Fungsi Nombor Nombor tidak dailan tetap Periksa menu Tetapan dan matikan fungsi. dibenarkan dihidupkan.
  • Page 175 Mesej Sebab yang mungkin Langkah pembetulan yang mungkin Skrin tidak Jika anda menggunakan pita atau bekas hidup pelindung, pastikan ia tidak menutup Masalah sensor semasa saya kawasan di sekeliling sensor kedekatan. kedekatan menerima Pastikan bahawa kawasan di sekeliling panggilan. sensor kedekatan adalah bersih. Semak status tetapan dalam menu bunyi Tiada bunyi Mod getaran...
  • Page 176: Soalan Lazim

    Soalan Lazim Kategori Soalan Jawapan Sub-Kategori Anda boleh menyambungkan peranti audio Bluetooth seperti set kepala Stereo/Mono Apakah fungsi yang atau Kit Kereta. Juga, semasa pelayan FTP Bluetooth tersedia melalui Bluetooth bersambung dengan peranti yang serasi, Peranti anda boleh berkongsi kandungan yang disimpan pada media storan.
  • Page 177 Kategori Soalan Jawapan Sub-Kategori Apakah yang Fungsi berlaku apabila saya E-mel anda akan secara automatik disimpan Telefon melaksanakan aplikasi lain sebagai draf. E-mel sambil menulis e-mel? Adakah terdapat had Fungsi saiz fail jika saya hendak Telefon Tiada had saiz fail. menggunakan fail MP3 Nada dering sebagai nada dering?
  • Page 178 Soalan Lazim Kategori Soalan Jawapan Sub-Kategori Jika anda memindahkan kenalan dengan fungsi W & P (Tunggu & Jeda) disimpan ke dalam nombornya, anda tidak akan dapat menggunakan ciri-ciri tersebut. Anda perlu menyimpan semula setiap nombor. Fungsi Bolehkah saya Cara untuk menyimpan dengan Tunggu Telefon menyimpan kenalan dan Jeda:...
  • Page 179 Kategori Soalan Jawapan Sub-Kategori 1. Pada skrin Utama, ketik Kekunci Menu 2. Ketik tab Tetapan sistem > Paparan > Skrin kunci. 3. Ketik Pilih skrin kunci > Corak. Pada kali pertama anda melakukan ini, tutorial ringkas tentang membuat Corak Buka Kunci akan muncul.
  • Page 180 Soalan Lazim Kategori Soalan Jawapan Sub-Kategori Jika anda telah terlupa corak anda: Jika anda log masuk ke dalam akaun Google anda pada telefon tetapi gagal memasukkan corak yang betul sebanyak 5 kali, ketik butang terlupa corak. Kemudian, anda akan dikehendaki mendaftar masuk Apakah yang patut saya dengan akaun Google anda untuk Fungsi...
  • Page 181 Kategori Soalan Jawapan Sub-Kategori Konfigurasi akses VPN berbeza bagi setiap Fungsi syarikat. Untuk mengkonfigurasi akses VPN Bagaimana cara Telefon daripada telefon anda, anda hendaklah menyediakan VPN? memperoleh butiran daripada pentadbir rangkaian syarikat anda. 1. Pada skrin Utama, ketik Kekunci Menu Skrin saya mati Fungsi selepas 15 saat sahaja.
  • Page 182 Soalan Lazim Kategori Soalan Jawapan Sub-Kategori 1. Pada skrin Utama, ketik Kekunci Menu Saya memuat turun Fungsi aplikasi dan ia 2. Ketik tab Tetapan sistem > Umum > Telefon menyebabkan banyak Apl > DIMUAT TURUN. ralat. Bagaimana cara Aplikasi 3. Ketik aplikasi, kemudian ketik mengalihnya keluar? Nyahpasang.
  • Page 183 Copyright ©2014 LG Electronics, Inc. All rights reserved. LG and the LG logo are registered trademarks of LG Group and its related entities. All other trademarks are the property of their respective owners.
  • Page 184 Table of contents Guidelines for safe and efficient use ....5 Calls ..............36 Making a call ..........36 Important notice ..........11 Calling your contacts ........36 Answering and rejecting a call......36 Getting to know your phone ......16 Adjusting the in-call volume ......36 Phone overview ..........16 Making a second call ........37 Installing the SIM card and battery ....18 Viewing your call logs ........37...
  • Page 185 Guest Mode ...........51 Downloads ............65 Knock Code .............51 LG SmartWorld ..........66 KnockON ............51 How to Get to LG SmartWorld from Your Plug & Pop ............52 Phone ............66 QuickMemo .............52 How to use LG SmartWorld ......66 Using the QuickMemo options .......53 The Web ............67...
  • Page 186 Table of contents About this user guide ........80 About this user guide ........80 Trademarks .............80 DivX HD ............80 Dolby Digital Plus ..........81 Accessories ............82 Troubleshooting ..........83 FAQ ..............86...
  • Page 187: Guidelines For Safe And Efficient Use

    The log is used only to help determine the cause of the fault. These logs are encrypted and can only be accessed by an authorized LG Repair centre should you need to return your device for repair. Exposure to radio frequency energy Radio wave exposure and Specific Absorption Rate (SAR) information.
  • Page 188 Do not disassemble this unit. Take it to a qualified service technician when repair work is required. Repairs under warranty, at LG's discretion, may include replacement parts or boards that are either new or reconditioned, provided that they have functionality equal to that of the parts being replaced.
  • Page 189 If your phone gets wet, immediately unplug it to dry off completely. Do not attempt to accelerate the drying process with an external heating source, such as an oven, microwave or hair dryer. The liquid in your wet phone, changes the color of the product label inside your phone. Damage to your device as a result of exposure to liquid is not covered under your warranty.
  • Page 190 Guidelines for safe and efficient use Avoid damage to your hearing To prevent possible hearing damage, do not listen at high volume levels for long periods. Damage to your hearing can occur if you are exposed to loud sound for long periods of time. We therefore recommend that you do not turn on or off the handset close to your ear.
  • Page 191 Dispose of used batteries according to the manufacturer's instructions. Please recycle when possible. Do not dispose as household waste. If you need to replace the battery, take it to the nearest authorised LG Electronics service point or dealer for assistance.
  • Page 192 DECLARATION OF CONFORMITY Hereby, LG Electronics declares that this LG-D620k product is in compliance with the essential requirements and other relevant provisions of Directive 1999/5/EC. A copy of the Declaration of Conformity can be found at http://www.lg.com/global/declaration...
  • Page 193: Important Notice

    Important notice Please read this before you start using your phone! Please check to see whether any problems you encountered with your phone are described in this section before taking the phone in for service or calling a service representative. 1.
  • Page 194 Important notice To monitor and control how battery power is being used: > > Apps tab > Settings > General tab > About phone > Battery > Battery use. Battery usage time is displayed on the screen. It tells you how long it has been since you last connected your phone to a power source or, if currently connected, how long the phone was last running on battery power.
  • Page 195 Turn the power off. Press and hold the Power/Lock Key + Volume Down Key on the phone. Release the Power/Lock Key only when the LG logo is displayed, then immediately press and hold the Power/Lock Key again. Release all keys when the Factory data reset screen is displayed.
  • Page 196 Important notice WARNING If you perform a Hard Reset, all user applications, user data and DRM licenses will be deleted. Please remember to backup any important data before performing a Hard Reset. 6. Opening and switching applications Multi-tasking is easy with Android, you can keep more than one application running at the same time. There is no need to quit an application before opening another one.
  • Page 197 9. When the screen freezes If the screen freezes or the phone does not respond when you try to operate it: Press and hold the Power/Lock Key for 10 seconds to turn your phone restart. If it still does not work, please contact the service center.
  • Page 198: Getting To Know Your Phone

    Getting to know your phone Phone overview Earpiece Proximity Sensor Front-Facing Camera lens Home Key Return to the Home screen from any Menu Key screen. Display the available options. Back Key Return to the previous screen. Exit an app after using it. NOTE: Proximity sensor When receiving and making calls, the proximity sensor automatically turns the backlight off and locks the touch screen by sensing when the phone is near your ear.
  • Page 199 Volume keys Power/Lock Key In the Home screen: Control ringer volume. Earphone Jack During a call: Control your earpiece volume. IR LED When playing a song: Control volume continuously. Microphone Speaker Charger/USB Port Battery cover SIM/micro SD cards slot (Upper slot for micro SD and Lower slot for SIM) NFC touch point Flash...
  • Page 200: Installing The Sim Card And Battery

    Getting to know your phone Installing the SIM card and battery Before you can start exploring your new phone, you'll need to set it up. To insert the SIM card and battery. To remove the battery cover, hold the phone firmly in one hand. With your other hand, lift off the battery cover with your thumb finger as shown in figure.
  • Page 201 Slide the SIM card into its slot as shown in the figure. Make sure the gold contact area on the card is facing downwards. Insert the battery into place by aligning the gold contacts on the phone and the battery (1) and pressing it down until it clicks into place (2).
  • Page 202: Charging Your Phone

    USB cable. WARNING Use only LG-approved chargers, batteries, and cables. When using unapproved chargers or cables, it may cause battery charging delay or pop-up message regarding slow charging. Or, unapproved chargers or cables can cause the battery to explode or damage the device, which are not covered by the warranty.
  • Page 203: Using The Memory Card

    NOTE: The battery must be fully charged initially to improve battery lifetime. Do not open the back cover while your phone is charging. Using the memory card Your phone supports the use of microSD or microSDHC memory cards of up to 32 GB capacity. These memory cards are specifically designed for mobile phones and other ultra-small devices, and are ideal for storing media-rich files such as music, programs, videos, and photographs for use with your phone.
  • Page 204: Locking And Unlocking The Screen

    Getting to know your phone NOTE: Use only compatible memory cards with your phone. Using incompatible memory cards may damage the card and data stored on the card, as well as the phone. As the device uses FAT32, the maximum size for any given file is 4 GB. WARNING Do not insert or remove the memory card when the phone is ON.
  • Page 205: Your Home Screen

    Your Home screen Touch screen tips Here are some tips on how to navigate on your phone. Tap or touch – A single finger tap selects items, links, shortcuts and letters on the on-screen keyboard. Touch and hold – Touch and hold an item on the screen by tapping it and not lifting your finger until an action occurs.
  • Page 206: Extended Home Screen

    Your Home screen Status Bar Shows phone's status information including the time, signal strength, battery status, and notification icons. Widget Widgets are self-contained applications that can be accessed through the Apps screen or on the Home screen or an extended home screen. Unlike a shortcut, the Widget appears as an on-screen application.
  • Page 207: Returning To Recently-Used Applications

    TIP! To add an application icon to the Home screen from the Apps menu, touch and hold the application you want to add. To remove an item from the Home screen Home screen > touch and hold the icon you want to remove > drag it to To add an app as a Quick key From the Apps menu or on the Home screen, touch and hold an application icon and drag it to the Quick key area.
  • Page 208: Opening The Notifications Panel

    Your Home screen Pending Bluetooth, Wi-Fi & notifications battery status Opening the notifications panel Swipe down from the status bar to open the notifications panel. Quick Toggle Area Tap each quick toggle key to turn it on/off. Touch and hold the key to access the settings menu of the function.
  • Page 209: Indicator Icons On The Status Bar

    Indicator icons on the Status Bar Indicator icons appear on the status bar at the top of the screen to report missed calls, new messages, calendar events, device status and more. The icons displayed at the top of the screen provide information about the status of the device. The icons listed in the table below are some of the most common ones.
  • Page 210: On-Screen Keyboard

    Your Home screen New voicemail available Choose input method New text or multimedia message Mobile hotspot is active A song is currently playing NOTE: The icons location in the status bar may differ according to the function or service. On-screen keyboard You can enter text using the on-screen keyboard.
  • Page 211: Google Account Setup

    Google account setup When you first turn on your phone, you have the opportunity to activate the network, to sign into your Google Account and select how you want to use certain Google services. To set up your Google account: Sign into a Google Account from the prompted set-up screen.
  • Page 212: Connecting To Networks And Devices

    Connecting to Networks and Devices Wi-Fi With Wi-Fi, you can use high-speed Internet access within the coverage of the wireless access point (AP). Enjoy wireless Internet using Wi-Fi, without extra charges. Connecting to Wi-Fi networks To use Wi-Fi on your phone, you need to access a wireless access point or ‘hotspot’. Some access points are open and you can simply connect to them.
  • Page 213: Bluetooth

    NOTE: LG is not responsible for the loss, interception or misuse of data sent or received via the Bluetooth wireless feature. Always ensure that you share and receive data with devices that are trusted and properly secured.
  • Page 214: Sharing Your Phone's Data Connection

    Connecting to Networks and Devices Tap the Bluetooth menu again and mark the checkbox at the top of the screen to make your phone visible to other devices. NOTE: To select the length of time that your device will be visible, tap >...
  • Page 215: Wi-Fi Direct

    You can change the Network SSID (name) that other devices see when scanning for Wi-Fi networks. You can also tap the Security menu to configure the network with Wi-Fi Protected Access 2 (WPA2) security using a pre-shared key (PSK). If you touch the WPA2 PSK security option, a password field is added to the Set up Wi-Fi hotspot dialogue box.
  • Page 216: Enjoying The Content From Nearby Devices

    Connect your phone to a PC using a USB cable. If you haven't installed the LG Android Platform Driver on your PC, you will need to manually change the settings. Choose Menu key > System settings > General tab > PC connection > Select USB connection method, then select Media sync (MTP).
  • Page 217 Synchronize with Windows Media Player Ensure that Windows Media Player is installed on your PC. Use the USB cable to connect the phone to a PC on which Windows Media Player has been installed. Select the Media sync (MTP) option. When connected, a pop-up window will appear on the PC. Open Windows Media Player to synchronize music files.
  • Page 218: Calls

    Calls Making a call to open the keypad. Enter the number using the keypad. To delete a digit, tap the to make a call. To end a call, tap the End icon TIP! To enter "+" to make international calls, touch and hold Calling your contacts to open your contacts.
  • Page 219: Making A Second Call

    Making a second call During your first call, tap > Add call and dial the number. You can also go to the recently dialled numbers list by tapping or can search contacts by tapping and selecting the contact you want to call.
  • Page 220: Contacts

    Contacts Add contacts to your phone and synchronize them with the contacts in your Google account or other accounts that support contact syncing. Searching for a contact On the Home screen to open your contacts. Tap Search contacts and enter the contact name using the keyboard. Adding a new contact , enter the new contact's number, then tap .
  • Page 221: Creating A Group

    Creating a group to open your contacts. Tap Groups and tap . Select New group. Enter a name for the new group. You can also set a ringtone for the newly created group. Tap Save to save the group. NOTE: If you delete a group, the contacts assigned to that group will not be lost. They will remain in your contacts.
  • Page 222: Messaging

    Messaging Your phone combines SMS and MMS into one intuitive, easy-to-use menu. WARNING: LG message should be set up to default SMS app. If not, some message functions will be limited. Sending a message on the Home screen and tap to open a blank message.
  • Page 223: Changing Your Message Settings

    Changing your message settings Your phone message settings are pre-defined, so you can send messages immediately. You can change the settings according to your preferences. Tap the Messaging icon on the Home screen, tap and then tap Settings.
  • Page 224: Email

    Email You can use the Email application to read emails from services like Gmail. The Email application supports the following account types: POP3, IMAP and Exchange. Your service provider or system administrator can provide you with the account settings you need. Managing an email account The first time you open the Email application, a set-up wizard opens to help you to set up an email account.
  • Page 225: Camera

    Camera To open the Camera application, tap > > Apps tab > Getting to know the viewfinder Flash – Choose from Off , On , Auto Swap camera – Switch between the rear–facing camera lens and the front–facing camera lens. Shot mode –...
  • Page 226: Using The Advanced Settings

    You can change the camera settings by scrolling through the list. After selecting the option, tap To take a photo, say one of the following words: Cheese, Smile, Whiskey, Kimchi or LG. Defines and controls the amount of sunlight entering the photo.
  • Page 227: Taking A Quick Photo

    TIP! When you exit the camera, some settings return to their defaults, such as white balance, color effect, timer and shot mode. Check these before you take your next photo. The setting menu is superimposed over the viewfinder, so when you change photo color or quality elements, you will see a preview of the changed image behind the Settings menu.
  • Page 228: Once You've Taken A Photo

    Camera Once you've taken a photo Tap the image thumbnail at the bottom of the Camera screen to view the last photo you took. Tap to share your photo using the SmartShare function. Tap to take another photo immediately. Tap to send your photo to others or share it via social network services. Tap to delete the photo.
  • Page 229: From Your Gallery

    From your Gallery Gallery. To view more photos, scroll left or right. To zoom in or out, double-tap the screen or place two fingers and spread them apart (move your fingers closer together to zoom out).
  • Page 230: Video Camera

    Video camera Getting to know the viewfinder Flash – Choose from Off , On , Auto Swap camera – Switch between the rear–facing camera lens and the front-facing camera lens. Recording mode – Choose from Normal or Live effect. Settings – Tap this icon to open the settings menu. Camera mode –...
  • Page 231: Using The Advanced Settings

    Using the advanced settings Using the viewfinder, tap to open all the advanced options. Tap to set the size (in pixels) of the video you are recording. Defines and controls of the amount of sunlight entering the lens. Slide the brightness indicator along the bar towards “-”...
  • Page 232: After Recording A Video

    Video camera TIP! – Tap to capture an image during recording a video. – Tap to pause recording a video. After recording a video In the viewfinder, tap the video thumbnail at the bottom of the screen to view the last video you took. Tap to share your video using the SmartShare function.
  • Page 233: Function

    Function Guest Mode To protect your privacy or limit some applications to your children, you can use the Guest mode. When you lend your phone to others, you can limit the applications to be displayed. In advance, set the Guest mode and customize the options. NOTE: To use the Guest mode, the pattern lock should be set in advance.
  • Page 234: Plug & Pop

    Function Plug & Pop Plug & Pop allows you to quickly choose apps to use when plugging in an earphone. Plug in earphone. The applications panel will display and you can select an app to run. NOTE: You can edit the applications to display on the panel and set not to show the applications panel.
  • Page 235: Using The Quickmemo Options

    in the Edit menu to save the memo with the current screen. To exit QuickMemo at any time, NOTE: Please use a fingertip while using the QuickMemo. Do not use your fingernail. Using the QuickMemo options You can easily use the QuickMenu options when using the QuickMemo. Tap to keep the current QuickMemo as a text overlay on the screen and continue to use the phone.
  • Page 236: Qslide

    Function QSlide From any screen, bring up a notepad, calendar, and more as a window inside your screen. Tap to exit the QSlide and return to full window. Tap to adjust transparency. Tap to end the QSlide. Tap to adjust the size. Touch and slide the status bar downwards >...
  • Page 237: Quickremote

    QuickRemote QuickRemote turns your phone into a Universal Remote for your home TV and DVD/Blue-ray. Touch and slide the status bar downwards and > ADD REMOTE. > > Apps tab > QuickRemote > tap Select the type and brand of device, then follow the on-screen instructions to configure the device(s).
  • Page 238 Function NOTE: The QuickRemote operates the same way as an ordinary remote control infrared (IR) signals. Be careful not to cover the infrared sensor at the top of the phone when you use the QuickRemote function. This function may not be supported depending on the model, the manufacturer or service company.
  • Page 239: Multimedia

    Multimedia Gallery Open the Gallery application to view albums of your pictures and videos. > > Apps tab > Gallery. You can manage and share all your image and video files with Gallery. NOTE: Some file formats are not supported, depending on the software installed on the device.
  • Page 240: Setting As Wallpaper

    Multimedia Setting as wallpaper When viewing a photo, tap > Set image as to set the image as wallpaper or assign to a contact. NOTE: Some file formats are not supported, depending on the device software. If the file size exceeds the available memory, an error can occur when you open files. Videos Your phone has a built-in video player that lets you play all of your favorite videos.
  • Page 241: Music

    Touch to go 10 seconds backward. Touch to manage the video volume. Touch to change the ratio of the video screen. Tap to capture image during playing a video. Touch to use QSlide. Tap to share your video via the SmartShare function. Touch to lock/unlock a video screen.
  • Page 242 Multimedia Tap to pause/ resume playback. Tap to skip to the next track in the album, playlist, or shuffle. Touch and hold to fast forward. Tap to restart the current track or skip to the previous track in the album, playlist, or shuffle.
  • Page 243: Add Music Files To Your Phone

    Tap to toggle through the repeat modes to repeat all songs, repeat current song, or repeat off. Tap to share your music via the SmartShare funtion. To change the volume while listening to music, press the up and down volume keys on the back of the phone. Touch and hold any song in the list.
  • Page 244: Fm Radio

    Multimedia FM radio Your phone has a built-in FM radio so you can tune in to your favorite stations and listen on the go. NOTE: You need to use your headphones to listen to the radio. Insert it into the headphone jack.
  • Page 245: Utilities

    Utilities Setting your alarm > > Apps tab > Alarm/Clock > After you set the alarm, your phone lets you know how much time is left before the alarm will go off. Set Repeat, Snooze duration, Vibration, Alarm sound, Alarm volume, Auto app starter, Puzzle lock and Memo.
  • Page 246: Voice Recorder

    Utilities Voice Recorder Use the voice recorder to record voice memos or other audio files. Recording a sound or voice > > Apps tab > Voice Recorder. to begin recording. to end the recording. to listen to the recording. NOTE: Tap to access your album.
  • Page 247: Thinkfree Viewer

    ThinkFree Viewer ThinkFree Viewer is a professional mobile office solution that lets users conveniently view various types of office documents, including Word, Excel and PowerPoint files, anywhere or anytime, using their mobile devices. > > Apps tab > ThinkFree Viewer. Viewing files Mobile users can now easily view a wide variety of file types, including Microsoft Office documents and Adobe PDF, right on their mobile devices.
  • Page 248: Lg Smartworld

    > Apps tab > tap the icon to access LG SmartWorld. Tap Sign in and enter ID/PW for LG SmartWorld. If you have not signed up yet, tap Register to receive your LG SmartWorld membership. Download the content you want.
  • Page 249: The Web

    The Web Internet Use this application to browse the Internet. Browser gives you a fast, full-color world of games, music, news, sports, entertainment and much more, right on your mobile phone wherever you are and whatever you enjoy. NOTE: Additional charges apply when connecting to these services and downloading content.
  • Page 250: Bookmarks

    The Web NOTE: This feature may not be available depending on the region or service provider. Bookmarks To bookmark the current webpage, tap > Add to bookmarks > OK. To open a bookmarked webpage, tap and select one. History > History to open a webpage from the list of recently-visited webpages. To clear the history, tap >...
  • Page 251: Settings

    Settings This section provides an overview of items you can change using your phone's System settings menus. To access the Settings menu: > > System settings. - or - > > Apps tab > Settings. Networks < Wi-Fi > Wi-Fi – Turns on Wi-Fi to connect to available Wi-Fi networks. TIP! How to obtain the MAC address To set up a connection in some wireless networks with MAC filters, you may need to enter the MAC address of your phone in the router.
  • Page 252 Just bring the device together(typically back to back) and then touch your screen. The app determines what gets beamed. SmartShare Beam – Turn on to receive multimedia content via SmartShare Beam from LG phones or tablets. < Tethering & networks >...
  • Page 253: Sound

    Airplane mode – After switching to Airplane mode, all wireless connections are disabled. Mobile networks – Set options for data roaming, network mode & operators, access point names (APNs) etc. Default SMS app – Allows you to set the default SMS app. VPN –...
  • Page 254: Display

    Settings Notification sound – Allows you to set the sound for notifications. You can also add a sound by tapping the top right corner of the screen. Touch feedback & system – Allows you to set the feedback (tones and/or vibration) while using your device. Display <...
  • Page 255: General

    LG keyboard – Checkmark to enable you move the keyboard to the right or left side of the device. Simply tap the arrow to move it to one side or the other.
  • Page 256 Settings Help – Displays information regarding one-handed operation. < Storage > INTERNAL STORAGE – View the internal storage usage. SD CARD – Check total available SD card space. Touch Unmount SD card for safe removal. Erase SD card if you want to delete all data from the SD card. <...
  • Page 257 Automatic restore – Set to restore your settings and application data when the applications are reinstalled on your device. LG Backup service – Backup,scheduled backup,restore and quick data transfer are available. Factory data reset – Reset your settings to the factory default values and delete all your data. If you reset the...
  • Page 258 Use the Accessibility settings to configure accessibility plug-ins you have installed on your phone. < PC connection > Select USB connection method – Set the desired mode: Charge phone, Media sync (MTP), Tethering, LG software or Send images (PTP). Ask upon connecting – Ask in USB connection mode when connecting to a computer.
  • Page 259: Pc Software (Lg Pc Suite)

    PC software (LG PC Suite) "LG PC Suite" PC software is a program that helps you connect your device to a PC via a USB cable and Wi-Fi. Once connected, you can use the functions of your device from your PC.
  • Page 260 Export your contacts as a CSV file from your old device to your PC using a PC sync program. Install "LG PC Suite" on the PC first. Run the program and connect your Android mobile phone to the PC using a USB cable.
  • Page 261: Phone Software Update

    This feature allows you to conveniently update the firmware on your phone to a newer version from the Internet without needing to visit a service center. This feature will only be available if and when LG makes a newer firmware version available for your device.
  • Page 262: About This User Guide

    Your content may differ from the final product, or from software supplied by service providers or carriers, This content may be subject to change without prior notice. For the latest version of this manual, please visit the LG website at www.lg.com.
  • Page 263: Dolby Digital Plus

    ® ® DivX Certified to play DivX video up to HD 720p, including premium content. ® ® DivX , DivX Certified and associated logos are trademarks of Rovi Corporation or its subsidiaries and are used under license. Dolby Digital Plus Manufactured under license from Dolby Laboratories.
  • Page 264: Accessories

    Accessories These accessories are available for use with the your phone. (Items described below may be optional.) Travel adaptor Stereo headset Quick Start Guide Data cable Battery NOTE:...
  • Page 265: Troubleshooting

    Troubleshooting This chapter lists some problems you might encounter when using your phone. Some problems require you to call your service provider, but most are easy to fix yourself. Message Possible causes Possible corrective measures There is no SIM card SIM card Make sure that the SIM card is correctly in the phone or it is...
  • Page 266 Check the charger and its connection to Charging Contact problem the phone. error No voltage Plug the charger into a different socket. Charger defective Replace the charger. Wrong charger Use only original LG accessories.
  • Page 267 Message Possible causes Possible corrective measures The Fixed dialling Number not Check the Settings menu and turn the number function allowed function off. is on. Impossible to receive / Memory full Delete some messages from your phone. send SMS & photos Files do not Unsupported file...
  • Page 268: Faq

    Category Question Answer Sub-Category You can connect a Bluetooth audio device such as a Stereo/Mono headset or Car Kit. What are the functions Bluetooth Also, when the FTP server is connected to available via Bluetooth a compatible device, you can share content Devices stored on the storage media.
  • Page 269 Category Question Answer Sub-Category Is there a file size Phone limitation for when I Function There is no file size limitation. want to use MP3 file Ringtone as ring tone? My phone does not Phone display the time of receipt You will only be able to see the times for Function for messages older than...
  • Page 270 Category Question Answer Sub-Category 1. From the Home screen, tap the Menu 2. Tap System settings > Display tab > Lock screen. 3. Tap Select screen lock > Pattern. The first time you do this, a short tutorial about creating an Unlock Pattern will appear. 4.
  • Page 271 Category Question Answer Sub-Category If you have forgotten your pattern: If you logged into your Google account on the phone but failed to enter the correct pattern 5 times, tap the "Forgot pattern?" button. You are then required to log in with Phone What should I do if I forget your Google account to unlock your phone.
  • Page 272 Category Question Answer Sub-Category 1. From the Home screen, tap the Menu My screen turns off after Phone only 15 seconds. How Function 2. Tap System settings > Display tab. can I change the amount Screen time 3. Tap Screen timeout. of time for the backlight to 4.
  • Page 273 Category Question Answer Sub-Category Phone Will my alarm be audible if Function No, this is not supported. the phone is turned off? Alarm Phone If my ringer volume is set Your alarm is programmed to be audible Function to Off or Vibrate, will I hear even in these scenarios.

This manual is also suitable for:

G2 mini

Table of Contents