Philips LX8320SA User Manual
Philips LX8320SA User Manual

Philips LX8320SA User Manual

Dvd video/sacd home theatre system
Hide thumbs Also See for LX8320SA:
Table of Contents

Advertisement

Quick Links

DVD Video/SACD Home Theatre System
LX8320SA
User manual
1
001-045-LX8320-69-Eng2
1
13/08/2004, 11:23 AM
3139 115 23251

Advertisement

Table of Contents
loading

Summary of Contents for Philips LX8320SA

  • Page 1 DVD Video/SACD Home Theatre System LX8320SA User manual 001-045-LX8320-69-Eng2 13/08/2004, 11:23 AM 3139 115 23251...
  • Page 2: Table Of Contents

    Kandungan Maklumat Umum Aksesori yang dibekalkan ... 130 Maklumat penjagaan dan keselamatan ... 130 Sambungan Langkah 1: Meletakkan speaker dan subwoofer ... 131 Langkah 2: Menyambung speaker dan subwoofer ... 131 Langkah 3: Menyambung sistem DVD, AV subwoofer dan speaker hadapan ... 132 Langkah 4: Menyambung TV ...
  • Page 3 Menukar kepada mod sedia Eco Power 163 Kawalan Volum ... 163 Memalapkan skrin paparan sistem ... 163 Menggunakan alat kawalan jauh untuk menggunakan televisyen ‘Philips’..163 Merakam ke peranti luar ... 164 Menetapkan pemasa Tidur ... 164 Spesifikasi Menyelesaikan masalah...
  • Page 4: Aksesori Yang Dibekalkan

    10 sm (4 inci) di sekeliling alat pemain bagi pengedaran udara yang baik. 10 cm (4 inches) PHILIPS 10 cm (4 inches) DVD Home Cinema System Penjagaan cakera – Untuk membersihkan CD,...
  • Page 5 Langkah 2: Meletakkan speaker dan subwoofer Sistem DVD Speaker tengah Speaker Speaker Hadapan Hadapan (Kiri) (Kanan) PHILIPS PHILIPS Speaker AV Subwoofer Belakang (Kiri) Untuk bunyi sekeliling yang terbaik, semua speaker (kecuali AV subwoofer) harus diletakkan pada jarak yang sama dari posisi mendengar.
  • Page 6: Langkah 3: Menyambung Sistem Dvd Av Subwoofer Dan Speaker Hadapan

    Sambungan Langkah 3: Menyambung sistem DVD, AV subwoofer dan speaker hadapan Sistem DVD TV IN TO AV SUBWOOFER Hadapan TO AV SUBWOOFER Belakang Gunakan kabel speaker yang dibekalkan untuk menyambung speaker FRONT R (HADAPAN R, merah). FRONT L (HADAPAN L, putih), REAR R (BELAKANG R, kelabu), REAR L (BELAKANG L, biru), dan CENTRE (TENGAH, hijau) kepada belakang AV subwoofer dengan memadankan...
  • Page 7: Langkah 4: Menyambung Tv

    Langkah 4: Menyambung TV PENTING! – Anda hanya perlu membuat satu sambungan video daripada pilihan- pilihan berikut, bergantung kepada keupayaan TV anda. – Sambungan sistem DVD ke TV. Menggunakan bicu Video Komposit Gunakan kabel video komposit yang dibekalkan (kuning) untuk menyambung bicu VIDEO sistem DVD kepada bicu input video (atau dilabelkan sebagai A/V In, Video In, CVBS, Composite atau Baseband) pada TV.
  • Page 8: Langkah 5: Menyambung Tv Skan Progresif

    Sambungan Langkah 5: Menyambung TV Skan Progresif PENTING! Kualiti video skan progresif hanya boleh digunakan apabila menggunakan Y Pb Pr. dan TV skan progresif diperlukan. Menggunakan bicu Video Komponen (Y Pb Pr ) Gunakan kabel video komponen (merah/biru/ hijau – tidak dibekalkan) untuk menyambung bicu Y Pb Pr sistem DVD kepada bicu input video Komponen yang sepadan (atau yang dilabelkan sebagai Y Pb/Cb Pr/ Cr atau YUV)
  • Page 9: Langkah 7: Menyambung Kod Kuasa

    Langkah 7: Menyambung kod kuasa TO AV SUBWOOFER AV Subwoofer Selepas segalanya telah disambung dengan sempurna, Tetapkan VOLTAGE SELECTOR (PEMILIH VOLTAN) kepada voltan talian kuasa setempat. Pasangkan palam kod kuasa AC ke salur keluar kuasa. STANDBY LED berwarna merah pada sistem DVD akan menyala.Jangan sekali-kali membuat atau menukar sebarang sambungan ketika kuasa sedang dibuka.
  • Page 10: Menyambung Vcr Atau Kotak Satelit Kabel

    Sambungan (Tidak wajib) Menyambung VCR atau Kotak Satelit/Kabel TO AV SUBWOOFER Menonton dan mendengar kepada mainan semula Sambungkan VCR atau Kotak Satelit/Kabel kepada TV seperti yang ditunjukkan. Sambungkan bicu AUX IN (R/L) sistem DVD kepada bicu AUDIO OUT pada VCR atau kotak satelit/kabel.
  • Page 11: Menyambung Alat Audio Digital

    Sambungan (Tidak wajib) Menyambung alat audio digital (misalnya) Perakam CD TO AV SUBWOOFER Mendengar mainan semula Sambungkan bicu DIGITAL IN sistem DVD kepada bicu DIGITAL OUT pada peranti audio digital. Sebelum memulakan operasi, tekan SOURCE pada alat kawalan jauh untuk memilih “DIGI IN”...
  • Page 12: Alat Kawalan Jauh

    ∞ memilih penalaan auto – Mengesahkan pilihan – DISC (CAKERA): * mencari ke belakang/ hadapan atau memilih trek – TV: memilih saluran sebelum/selepas (TV Philips sahaja) ≤ – TUNER (PENALA): menala frekuensi radio ke £ atas/bawah Ç ™ – Keluar daripada operasi –...
  • Page 13 ¡ ZOOM – Membesarkan gambar di skrin TV ™ VOL TV + - – Melaras volum TV (TV Philips sahaja) *= Tekan dan pegang butang lebih dari dua saat 128-171-LX8320-69-BM Gambaran Penuh Fungsi £ É MAIN – DISC (CAKERA): memulakan seketika mainan semula ≤...
  • Page 14 Pasang Palam & Main SEBELUM / SELEPAS T – DISC (CAKERA): * mencari ke belakang/ hadapan atau memilih trek – TV: memilih saluran sebelum/selepas (TV Philips sahaja) – TUNER (PENALA): menala frekuensi radio ke atas/bawah Ç BERHENTI – Keluar daripada operasi –...
  • Page 15: Langkah 1: Masukkan Bateri Ke Dalam Alat Kawalan Jauh

    Langkah 1: Masukkan bateri ke dalam alat kawalan jauh Buka petak bateri Isikan dua beteri jenis R06 atau AA, mengikut tanda (+ - ) di dalam petak. Tutup penutupnya. Menggunakan alat kawalan jauh untuk menggunakan sistem Halakan alat kawalan jauh terus ke sensor jauh (iR) di panel hadapan.
  • Page 16: Memilih Sistem Warna Yang Sepadan Dengan Tv Anda

    Memulakan Memilih sistem warna yang sepadan dengan TV anda Untuk DVD dimainkan pada sistem DVD ini, sistem warna DVD tersebut, TV dan pemain DVD harus sepadan. Sebelum menukar sistem TV, tentukan sistem warna TV anda. Dalam mod cakera, tekan SYSTEM MENU. Tekan 2 berulangkali untuk memilih {VIDEO SETUP PAGE} (MUKA SURAT PENETAPAN VIDEO).
  • Page 17: Bahasa Paparan Di Skrin (Osd)

    Langkah 3: Menetapkan pilihan bahasa Anda boleh memilih penetapan bahasa yang diingini supaya sistem DVD ini akan tukar secara automatik kepada bahasa tersebut apabila anda memasukkan cakera. Jika bahasa yang dipilih tidak terdapat pada cakera, bahasa penetapan sedia ada cakera akan digunakan. Bahasa OSD (paparan di skrin) bagi menu sistem akan kekal seperti yang anda tetapkan, tidak mengambil kira pelbagai bahasa cakera.
  • Page 18 Memulakan Langkah 4: Menetapkan saluran speaker Anda boleh melaraskan kelewatan masa (tengah dan sekeliling sahaja) dan paras volum untuk speaker individu. Pelarasan ini membolehkan anda mengoptima bunyi mengikut sekeliling dan penetapan anda. PENTING! Tekan butang SURR pada alat kawalan jaun untuk memilih mod sekeliling berbilang saluran sebelum melaras penetapan speaker.
  • Page 19: Cakera Yang Boleh Dimainkan

    PENTING! – Jika ikon menghalang (o atau X) muncul di skrin TV apabila butang ditekan, ia bermakna fungsi tersebut tidak ada pada cakera semasa atau pada waktu semasa. – Cakera dan pemain DVD direka dengan batasan serantau. Sebelum memainkan cakera, pastikan cakera adalah untuk zon yang sama dengan alat pemain anda.
  • Page 20: Mod Sedia Auto Eco Power

    Operasi Cakera Mod sedia Auto Eco Power Ini adalah ciri menjimat kuasa, sistem ini akan menukar secara automatik kepada mod sedia Eco Power jika anda tidak menekan sebarang butang dalam masa 30 minit selepas cakera telah berhenti bermain. Kawalan asas mainan semua Memberhentikan mainan semula buat seketika Semasa mainan semula, tekan Å...
  • Page 21: Menggunakan Menu Cakera

    Operasi lain untuk mainan semula video (DVD/VCD/SVCD) DISPLAY Menggunakan Menu Cakera Bergantung kepada cakera, menu mungkin muncul di skrin TV sebaik saja anda memasukkan cakera. Untuk memilih ciri atau bahan mainan semula Gunakan kekunci 1 234 atau papan kekunci berangka (0-9) pada alat kawalan jauh untuk mula mainan semula.
  • Page 22: Zoom Masuk

    Operasi Cakera Zoom masuk Fungsi ini membolehkan anda untuk membesarkan gambar di skrin TV dan untuk menyorot gambar besar tersebut. Semasa mainan semula, tekan ZOOM berulang kali untuk memilih faktor zoom yang berbeza. ➜ Gunakan kekunci 1 234 untuk bergerak melalui imej yang dizoom.
  • Page 23: Memilih Tajuk (Dvd Sahaja)

    Memilih tajuk (DVD sahaja) Sesetengah DVD mungkin mengandungi beberapa tajuk. Jika cakera mempunyai menu tajuk yang dirakam di atasnya, anda boleh memulakan mainan semula daripada tajuk filem yang dipilih. Tekan RETURN/TITLE ➜ Menu tajuk cakera muncul di skrin TV. Gunakan kekunci 1 234 atau papan kekunci berangka (0-9) untuk membuat pilihan mainan, Tekan OK untuk mengesahkan.
  • Page 24: Memainkan Cakera Mp3/Jpeg/Divx Mpeg-4

    Operasi Cakera Memainkan cakera MP3/JPEG/ DivX/MPEG-4 Alat pemain ini boleh memainkan semula fail- fail DivX, MPEG-4, MP3, JPEG, VCD & SVCD pada cakera CD-R/RW yang dirakam sendiri atau CD komersial. PENTING! Anda perlu membuka TV anda dan tetapkan kepada saluran Video In yang betul.
  • Page 25: Memainkan Cd Super Audio (Sacd)

    Memainkan CD Super Audio (SACD) Terdapat tiga jenis cakera SACD: satu lapis, dua lapis atau cakera hibrid. Cakear hibrid mengandungi kedua-dua lapisan CD Super Audio dan CD audio standard, hanya lapisan SACD yang boleh digunakan untuk mainan semula pada pemain DVD ini. Masukan SACD.
  • Page 26: Menu Penetapan Umum

    Pilihan Menu Penetapan DVD Penetapan sistem DVD ini dilakukan melalui TV, membolehkan anda untuk menyesuaikan sistem DVD mengikut keperluan tertentu anda. Menu Penetapan Umum Di dalam mod cakera, tekan SYSTEM MENU. Tekan 1 2 untuk memilih ikon ‘General Setup’ (Penetapan Umum). Tekan OK untuk mengesahkan.
  • Page 27: Penjimat Skrin – Buka/Tutup

    Untuk kembali ke menu sebelumnya, tekan TIP: Untuk menghilangkan menu, tekan SYSTEM MENU. 128-171-LX8320-69-BM Pilihan Menu Penetapan DVD Kod pendaftaran DivX Philips memberi anda kod pendaftaran DivX VOD (Video Atas Permintaan) yang membolehkan anda untuk menyewa dan membeli video menggunakan perkhidmatan ® DivX VOD.
  • Page 28: Menu Penetapan Audio

    Pilihan Menu Penetapan DVD Menu Penetapan Audio Di dalam mod cakera, tekan SYSTEM MENU. Tekan 1 2 untuk memilih ikon ‘Audio Setup’. Tekan OK untuk mengesahkan. Menetapkan output analog Tetapkan Output Analog supaya sepadan dengan keupayaan mainan semula sistem panggung dalam rumah DVD anda. Fungsi ini juga boleh diakses melalui butang SURR.
  • Page 29: Mod Malam – Buka/Tutup

    Mod Malam – buka/tutup Apabila diaktifkan mod malam, output volum tinggi diperlahankan dan output volum rendah dibawa ke atas, ke paras yang boleh didengar (hanya DVD). Ia berguna untuk menonton tayangan gambar penuh aksi kegemaran anda tanpa mengganggu yang lain pada waktu malam. Di ‘MUKA SURAT PENETAPAN AUDIO’, tekan 34 untuk menyerlahkan {NIGHT MODE} (MOD MALAM), kemudian tekan 2.
  • Page 30: Ciri Progresif – Buka/Tutup

    Pilihan Menu Penetapan DVD Ciri Progresif – buka/tutup Paparan skan progresif menunjukkan 60 bingkai lengkap sesaat, daripada 30 bingkai sesaat bagi imbasan jalinan (sistem TV biasa). Dengan hampir berganda bilangan garisan, skan progresif menawarkan resolusi gambar yang lebih tinggi dan menghapuskan artifek gerakan yang mengganggu dengan hujung bergigi yang terdapat pada objek bergerak.
  • Page 31: Menu Penetapan Kegemaran

    CONTRAST (KEJELASAN) Meningkatkan nilainya akan menajamkan gambar atau sebaliknya. Pilih sifar (0) untuk mengimbangi kejelasannya. TINT (SERI WARNA) Meningkatkan nilainya akan menggelapkan gambar atau sebaliknya. Pilih sifar (0) untuk penetapan biasa. COLOUR (WARNA) Meningkatkan nilainya akan meningkatkan warna di dalam gambar anda atau sebaliknya. Pilih sifar (0) untuk mengimbangi warnanya.
  • Page 32: Kawalan Ibubapa

    Pilihan Menu Penetapan DVD Di ‘MUKA SURAT KEGEMARAN’, tekan 34 untuk menyerlahkan {PARENTAL}, (IBUBAPA), kemudian tekan 2. DIVX SUBTITLE Tekan 34 untuk menyerlahkan paras penilaian untuk cakera yang dimasukkan dan tekan OK. Gunakan papan kekunci berangka (0-9) untuk mengisi kata laluan enam angka (lihat muka surat 159 “Menukar kata laluan”).
  • Page 33: Menukar Kata Laluan

    Menukar Kata Laluan Kata laluan yang sama digunakan untuk Kawalan Ibubapa dan Kunci Cakera. Isikan kata laluan enam angka untuk memainkan cakera terlarang atau jika kata laluan diminta. Kata laluan sedia ada ialah 136900. Di ‘MUKA SURAT KEGEMARAN’ , tekan 34 untuk menyerlahkan {PASSWORD} (KATA LALUAN), kemudian tekan 2 untuk memilih {CHANGE} (TUKAR).
  • Page 34: Menala Ke Stesyen Radio

    Operasi Penala PENTING! Pastikan antena FM dan MW disambungkan. Menala ke stesyen radio Tekan kawalan SOURCE untuk memilih “FM” atau “MW”. Tekan 34 dengan pantas pada alat kawalan jauh. ➜ “SEARCH” muncul. ➜ Stesyen radio berikutnya akan ditala secara automatik. Ulangi langkah jika perlu sehingga anda menemui stesyen radio yang dikehendaki.
  • Page 35: Pratetap Secara Automatik

    Pratetap secara automatik Anda boleh memulakan pratetap automatik daripada nombor pratetap yang dipilih. Panel paparan sistem DVD FM / MW AUTO Tekan TUNER pada alat kawalan jauh untuk memilih “FM” atau “MW”. Tekan 1 2 atau gunakan papan kekunci berangka (0-9) untuk memilih nombor pratetap untuk mula.
  • Page 36: Memilih Bunyi Sekeliling

    Kawalan Bunyi PENTING! Untuk bunyi sekeliling yang sempurna, pastikan speaker dan subwoofer bersambung (lihat muka surat 132). VOL +- SURR SOUND Memilih bunyi sekeliling Tekan SURR pada alat kawalan jauh untuk memilih: MULTI-CHANNEL (Berbilang Saluran) atau STEREO ➜ Adanya pelbagai mod bunyi sekeliling bergantung kepada bilangan speaker yang digunakan dan bunyi yang ada pada cakera.
  • Page 37: Membuka/Menutup

    DIM OFF : kecerahan biasa 128-171-LX8320-69-BM Kawalan Volum dan Fungsi Lain Menggunakan alat kawalan jauh untuk menggunakan televisyen ‘Philips’. Tekan kawalan SOURCE sehingga “TV” muncul di panel paparan. Tekan S / T atau gunakan papan kekunci berangka (0-9) untuk memilih saluran TV.
  • Page 38: Merakam Ke Peranti Luar

    Fungsi Lain Merakam ke peranti luar Sambungkan peranti rakaman luar kepada LINE OUT (R/L) (Lihat muka surat 136 “Sambungan-tidak wajib”) Pilih sumber untuk dirakam dari sistem DVD anda (DISC, TUNER, TV atau AUX/DI) dan mulakan mainan semula (jika perlu) Untuk rakaman yang terbaik, tekan SOUND untuk memilih ‘CLASSIC’...
  • Page 39: Spesifikasi

    BAHAGIAN AMPLIFIER Kuasa output 600 W RMS - Hadapan 100 W RMS / saluran - Belakang 75 W RMS / saluran - Tengah 100 W RMS - Subwoofer 150 W RMS Tindak Balas Frekuensi 20 Hz – 50 kHz / –3 dB Nisbah Isyarat-ke-Bunyi Bising >...
  • Page 40: Menyelesaikan Masalah

    Jangan buka sistem ini kerana terdapat risiko kejutan elektrik. Jika kerosakan berlaku, periksa dahulu perkara-perkara yang disenaraikan di bawah ini sebelum membawa sistem anda untuk dibaiki. Jika anda tidak dapat membetulkan masalah dengan panduan-panduan ini, rujuk kepada penjual anda atau Philips untuk mendapatkan bantuan. Masalah...
  • Page 41: Menyelesaikan Masalah

    Masalah Pemain DVD tidak memulakan mainan semula. Tiada bunyi dari speaker tengah dan sekeliling. Penerimaan radio kurang baik Alat kawalan jauh tidak berfungsi dengan sempurna Tidak boleh mainkan tayangan gambar DivX Sistem DVD tidak berfungsi Apabila menghantar pemain untuk servis, pemain DVD sistem dan AV subwoofer anda diperlukan. 128-171-LX8320-69-BM Menyelesaikan masalah Penyelesaian...
  • Page 42: Glosari

    Glosari Analog: Bunyi yang belum ditukarkan kepada nombor.Ada pelbagai bunyi analog, sementara bunyi digital mempunyai nilai angka yang khusus. Bicu-bicu ini menghantar audio melalui dua saluran, yang kiri dan kanan. Nisbah aspek: Nisbah saiz menegak dan mendatar imej yang dipaparkan. Nisbah mendatar berbanding menegak TV konvensional ialah 4:3, dan untuk skrin luas ialah 16:9.
  • Page 43: Glosari

    Super Audio CD (SACD): Format audio ini berdasarkan piawaian CD semasa tetapi termasuk jumlah maklumat yang lebih besar yang memberi kualiti bunyi yang lebih tinggi. Terdapat tiga jenis cakera: satu lapis, dua lapis dan cakera hibrid. Cakera hibrid mengandungi maklumat piawaian CD audio dan CD Super Audio.
  • Page 44 128-171-LX8320-69-BM 13/08/2004, 11:31 AM...
  • Page 45: Language Code

    Abkhazian 6566 Afar 6565 Afrikaans 6570 Amharic 6577 Arabic 6582 Armenian 7289 Assamese 6583 Avestan 6569 Aymara 6589 Azerhaijani 6590 Bahasa Melayu 7783 Bashkir 6665 Belarusian 6669 Bengali 6678 Bihari 6672 Bislama 6673 Bokmål, Norwegian 7866 Bosanski 6683 Brezhoneg 6682 Bulgarian 6671 Burmese...
  • Page 46 Meet Philips at the Internet http://www.philips.com http://www.p4c.philips.com LX8320SA CLASS 1 LASER PRODUCT 3139 115 23251 SgpJP-0430/69-4 3139 115 23251 172-LX8320-69-Back 13/08/2004, 02:42 PM...
  • Page 47 240V CENTER LX8320-69 QUG-Eng 12nc: 3139 115 23201 (see next page) FRONT L FRONT R REAR R REAR L 13/08/2004, 01:26 PM LX8320SA PHILIPS PHILIPS FM antenna MW loop antenna Assemble the speakers matching coloured stickers Helpful Hints You only need to make one video connection to your TV in order to view the DVD playback.
  • Page 48: Playing A Disc

    Playing a disc Make sure your DVD system and TV are connected and turned on! Press SOURCE on the remote control until “DISC” appears on the display panel. The DISC LED on the remote will light up for a few seconds.
  • Page 49 Buku Panduan yang Ringkas Sambungan Pertama KaliKKK KKK KKK KKK KKK KK KK KK KK KKkemudian main 1=Kabel audio 2=Kabel video 3=Antena FM 4=Antena gelung MW 5=Memasang Speaker 6=Speaker Belakang kiri 7=Speaker Belakang kanan 8=Speaker Hadapan kiri 9=Speaker Hadapan kanan 0 Subwoofer ! Tengah @ Kabel kuasa...

Table of Contents