Hantarex 40" User Manual

Hantarex 40" User Manual

Lcd 40" tv integrated wmc edition
Table of Contents

Advertisement

Available languages

Available languages

Advertisement

Table of Contents
loading

Summary of Contents for Hantarex 40"

  • Page 2: Manuale Wmc Rev

    Le informazioni contenute nella presente guida sono intese a fornire un ulteriore supporto per l’Utente nell’utilizzo del prodotto Hantarex con Windows Media Center integrato. Le informazioni contenute nel presente documento rappresentano la visione attuale del prodotto con la versione software disponibile al momento della pubblicazione.
  • Page 3: Table Of Contents

    INDICE Introduzione e panoramica ..................1 Schema di collegamento..................... 2 Telecomando ......................3 Windows XP Media Center Edition 2005 Sistema operativo........4 Windows XP Media Center Edition 2005 Cumulative update2 ........5 Windows XP Media Center Edition 2005 Funzioni............6 Operazioni preliminari: configurazione di Media Center........
  • Page 4: Manuale Wmc Rev

    • Uscite audio (analogiche e digitali) per connessioni agli altoparlanti del PC o ad un sistema di home entertainment per opzioni di playback esteso. HANTAREX WMC inside presenta un ulteriore passo di integrazione tra il mondo TV e le nuove funzionalità di un PC Media Center:...
  • Page 5 Schema di collegamento Dopo aver posizionato l’apparecchio, procedere ai collegamenti dei vari segnali d’ingresso al Flat TV facendo riferimento allo specifico Manuale Utente LCD TV. Collegare l’unità PC al Flat TV come indicato nel seguente schema di collegamento: • VIDEO: collegamento con cavo DVI •...
  • Page 6 TELECOMANDO Il telecomando unico Hantarex permette di controllare tutte le funzioni sia del Flat TV che del WMC. Per passare da una modalità all’altra, è necessario premere rispettivamente i tasti “TV” e “PC/Green Button”. Telecomando in modalità TV POWER Accensione / spegnimento TV SOURCE Menù...
  • Page 7 Telecomando in modalità WMC POWER Spegnimento PC SOURCE Non attivo MUTE Azzera il volume audio del PC Abilita la modalità TV PC / GREEN BUTTON Torna al menù principale di WMC Non attivo BACK Torna alla schermata precedente Non attivo Non attivo DTVm Non attivo...
  • Page 8 Sistema operativo Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 Microsoft® Windows® XP Media Center Edition 2005 offre in modo semplice funzionalità integrate d’intrattenimento digitale e di computing avanzato, da usare come e quando vuoi. Il divertimento è a portata di mano attraverso un'unica, semplice interfaccia ed è accessibile utilizzando il tasto verde di un solo telecomando.
  • Page 9 TV e registrazioni video Visualizzazione widescreen o a finestra Sottotitoli con disattivazione automatica audio Pausa di un programma TV fino a 29 minuti Riavvolgimento o avanzamento veloce TV Avanzamento in avanti o indietro di 29 o 7 secondi Avanzamento per fotogramma Guida ai programmi Tabella degli orari dei programmi TV su schermo (fino a 14 giorni) Dettagli dei programmi: descrizione, elenco attori, giudizi e altre informazioni...
  • Page 10 Online Spotlight Siti web per guardare o comprare i più recenti brani musicali, trailer dei film, notizie dal mondo dell'entertainment e altro ancora. Audio e video La tecnologia di Windows Media 9 Series offre un'eccezionale qualità audio e video, un supporto software per il sound surround 5.1 completo, un display widescreen 16:9 compatibile, oltre ad una procedura guidata di calibrazione del display per configurare la risoluzione migliore per la visualizzazione e per configurare il televisore e l'ingresso segnale.
  • Page 11 Novità dell’aggiornamento cumulativo 2 per Windows XP Media Center Edition 2005 L’aggiornamento cumulativo 2 per Windows XP Media Center Edition 2005, disponibile gratuitamente dal 14 Ottobre 2005 nelle aree di download del sito Microsoft, include una serie considerevole di miglioramenti alle prestazioni e alcune nuove funzionalità concepite per ottimizzare l’utilizzo di Media Center.
  • Page 12 Funzionalità di Windows XP Media Center Edition 2005 MEDIA CENTER: IL MEGLIO DELL’INTRATTENIMENTO DIGITALE DA UN’UNICA POSTAZIONE Progettato per l’interazione con un telecomando, Media Center è un valido strumento per divertirsi con l’home entertainment. Dotato di un design elegante, Media Center è caratterizzato da transizioni animate e menu di facile utilizzo.
  • Page 13 • Menu ciclico. Il menu di Media Center è ciclico per consentire un accesso rapido al tipo di intrattenimento desiderato. • Comandi sul desktop. Allo spostamento del mouse, vengono visualizzate la barra degli strumenti di riproduzione e la barra degli strumenti dei collegamenti di Media Center, che garantiscono un pieno controllo delle attività...
  • Page 14 Opzioni utente e di alimentazione Windows Media Center Edition 2005 offre varie opzioni utente e di risparmio energia accessibili dal menu di avvio di Media Center. Le opzioni comprendono: Chiudi Media Center. Consente di chiudere l’interfaccia Media Center e di visualizzare il desktop. Disconnetti.
  • Page 15: Operazioni Preliminari: Configurazione Di Media Center

    OPERAZIONI PRELIMINARI: CONFIGURAZIONE DI MEDIA CENTER Windows XP Media Center Edition 2005 consente di configurare Media Center in base al tipo specifico di schermo, agli altoparlanti installati, al tipo di segnale TV e ad altre impostazioni. In pochi semplici passaggi, Media Center viene ottimizzato per garantire la migliore qualità in base all’hardware disponibile e alla configurazione della stanza.
  • Page 16 Taratura guidata dello schermo La Taratura guidata dello schermo è uno strumento sofisticato che aiuta a ottenere la migliore qualità di riproduzione video possibile per il tipo specifico di schermo in uso. La procedura guidata pone una serie di semplici domande per stabilire il tipo di schermo utilizzato, quindi genera una guida personalizzata che configura lo schermo per fornire un’immagine video luminosa, nitida e a colori vivaci.
  • Page 17: Televisione

    TELEVISIONE Scenario utente Il supporto di due sintonizzatori consente di guardare e registrare contemporaneamente due spettacoli diversi, assicurando maggiore flessibilità nella visione e registrazione dei programmi televisivi. Giorgio torna a casa da una cena con gli amici appena in tempo per godersi i programmi TV di prima serata.
  • Page 18 Televisione consente di controllare anche i programmi televisivi in diretta. Mentre si guarda la TV, premere il pulsante di Pausa sul telecomando per sospendere il programma fino a 30 minuti. Quando si è pronti è sufficiente premere Play per riprendere la visione, è anche possibile premere Skip (Ignora) per saltare 29 secondi, oppure riavvolgere e avanzare rapidamente nel programma registrato come si preferisce con i tasti avanzamento o riavvolgimento veloci (FWD e REW).
  • Page 19 Filtro elenchi programmi della Guida TV Mentre si sfoglia la Guida TV, selezionare i filtri dei generi per visualizzare solo programmi di contenuto specifico, ad esempio sport, film, notizie, speciali o programmi per bambini. All’interno della Guida TV, premere il pulsante Guide (Guida) per accedere all’opzione filtro corrispondente. I filtri della Guida TV mostrano solo gli elenchi di programmi di un genere specifico, consentendo di individuare rapidamente gli spettacoli da guardare e registrare.
  • Page 20 Demo introduttiva Avvio TV a schermo intero Premere il pulsante Live TV (TV in diretta) sul telecomando per avviare la visualizzazione TV a schermo intero in qualsiasi attività di Media Center. In alternativa, premere il pulsante Start di Media Center per attivare il menu di avvio e quindi selezionare Televisione. Se si esegue l’avvio dal menu Televisione, la riproduzione inizia dell’ultimo canale selezionato.
  • Page 21 Visualizzazione delle opzioni di registrazione Evidenziare il titolo/l’anteprima di un film e premere OK. Dalla visualizzazione Informazioni programma, è possibile ottenere maggiori informazioni sul film, pianificare una registrazione, impostare opzioni di registrazione e trovare altri orari di programmazione del film selezionato. Visualizzazione di dettagli e recensioni sui film Le informazioni dettagliate sui film sono sempre a portata di mano.
  • Page 22 Impostazione manuale di una registrazione impostare registrazione personalizzata utilizzando parametri noti, impostati manualmente (come nel caso dei videoregistratori), selezionare Registrazioni dal menu principale Televisione, scegliere Programmazioni, quindi Aggiungi registrazione. Selezionare canale e orario. Specificare una data, l’ora di inizio/fine, il canale e la durata della registrazione. Se desiderato, si può assegnare un nome alla registrazione e sceglierne la frequenza, ad esempio ogni giorno, ogni giorno feriale oppure ogni domenica.
  • Page 23 Visualizzazione dello stato dei programmi registrati (Cronologia) In Cronologia viene visualizzato un elenco di programmi che non sono stati registrati e viene indicato il tipo di errore, ad esempio un’operazione annullata dall’utente, problemi con il segnale TV o Media Center PC o altre cause tecniche specifiche.
  • Page 24 La tabella seguente riporta le dimensioni approssimative dei file. Le dimensioni dei file effettive variano in base al contenuto audio e video dei programmi TV registrati. Qualità di registrazione Dimensione file approssimative (velocità di codifica) Massima 3 GB/ora (6,8 MB/secondo) Ottima 2,5 GB/ora (5,8 MB/secondo) Buona...
  • Page 25: Musica

    Musica Scenario utente Musica consente di archiviare tutta la musica in un’unica posizione, creare elenchi di riproduzione personalizzati e ascoltare brani ovunque ci si trovi. È venerdì sera. Elena e Davide domattina andranno al mare per un fine settimana di vacanza. Mentre Elena prepara le valige, Davide pulisce la casa.
  • Page 26 IT IT Demo introduttiva La funzionalità Musica è concepita per la facile selezione dei brani. Se si desidera creare un’atmosfera particolare, ascoltare un artista specifico o godersi un gruppo di brani casuali, è semplice utilizzare il telecomando per selezionare e controllare le proprie scelte Panoramica su Musica Selezionare Musica dalla schermata di avvio di Media Center per individuare, ascoltare e gestire brani musicali.
  • Page 27 Gli elenchi di riproduzione automatici facilitano la creazione e la modifica di compilation di brani tramite elenchi di riproduzione dinamici che si aggiornano automaticamente per riflettere nuove aggiunte o modifiche a un catalogo multimediale. La dotazione di Windows Media Player include oltre 20 elenchi di riproduzione automatici, per qualsiasi tipo di utilizzo: dalla musica preferita per il fine settimana alle compilation casuali di brani da masterizzare in un CD da portare in viaggio.
  • Page 28 Se si utilizza Windows Media Player, è possibile scegliere le impostazioni per il tipo di file audio che verrà archiviato nella raccolta Musica. Le impostazioni Copia musica determinano la qualità e le dimensioni del file audio. Per modificare le impostazioni correnti, aprire Windows Media Player, quindi selezionare Strumenti, Opzioni, Copia musica per scegliere un nuovo formato.
  • Page 29: Immagini

    Riproduzione di musica in un’ampia gamma di formati file supportati I tipi seguenti di file audio digitali sono compatibili con Media Center. Media Center è inoltre in grado di riprodurre musica in qualsiasi formato, se il relativo provider rende disponibile un plug-in. Per ulteriori informazioni sui formati file musicali, fare riferimento alla Guida in linea di Media Player.
  • Page 30 È possibile visualizzare le fotografie digitali una per volta oppure creare presentazioni automatizzate. Si può persino aggiungere musica di sottofondo alle presentazioni per creare l’atmosfera giusta e regolare il volume o saltare brani durante una presentazione: tutto senza perdere un secondo. Si possono condividere le fotografie con familiari e amici creando e masterizzando una raccolta di immagini personalizzata su CD.
  • Page 31 Suggerimenti • Quando vengono salvate immagini dalla fotocamera digitale* o dallo scanner nel computer, Windows XP le archivia in genere nella cartella Immagini inclusa in Documenti. Dall’interno della cartella Immagini è possibile aggiungere, eliminare, spostare e rinominare file. Qualsiasi aggiunta o modifica viene riportata immediatamente nella visualizzazione Immagini all’interno di Media Center.
  • Page 32 Visualizzazione di un’immagine in modalità schermo intero Per la visualizzazione a schermo intero, selezionare un’immagine e premere OK. Per visualizzare l’immagine successiva nella cartella, utilizzare i tasti FWD (Avanzamento), Skip (Ignora) o il tasto di spostamento destro. Utilizzare REW (Riavvolgi), Replay (Ripeti) o il tasto di spostamento sinistro per tornare indietro.
  • Page 33: Video

    Suggerimento Se un’immagine non viene visualizzata correttamente, è probabile che il suo tipo di file non sia supportato. I tipi di file non supportati vengono ignorati durante le presentazioni. In questi casi può essere necessario modificare l’immagine utilizzando un editor fotografico, quindi salvarla nuovamente in un formato file supportato.
  • Page 34 Approfondimento Ulteriori informazioni su Windows Movie Maker 2 sono disponibili in Windows Media Player and Digital Media Experience in Windows XP Reviewer's Guide. Demo introduttiva Video consente di organizzare i filmati in un archivio multimediale digitale e di gestire e riprodurre file video dal desktop o in remoto, tramite il telecomando.
  • Page 35: Riproduzione Dvd

    IT IT Riproduzione di video in diversi formati di file Tipo di file (formato) Estensione del nome file Windows Media Video ed elenchi di .WMV, .ASF, .ASX, e .WPL riproduzione File video AVI* .AVI File video MPEG .MPEG, .MPG, .MPE, .M1V, .MP2, .MPV2 e .MPA File video Indeo .IVF...
  • Page 36 Le funzionalità video comprendono: AutoPlay. Quando il DVD viene caricato nell’unità, la riproduzione si avvia automaticamente. Riproduzione DVD a schermo intero o in una finestra. Il contenuto del DVD viene visualizzato nella modalità a schermo intero ad alta qualità per la visione a distanza o in una finestra mentre si esplora Media Center.
  • Page 37: Radio

    RADIO Scenario utente Media Center PC con scheda di sintonizzazione radio offre una serie completa di funzionalità per la radio FM, tra le quali la sospensione delle trasmissioni in diretta, la preselezione delle stazioni e la ricerca. È inoltre possibile scegliere tra centinaia di stazioni radio su Internet. Ezio torna a casa dopo una giornata in ufficio, afferra il telecomando Media Center sul tavolino e avvia Windows Media Center.
  • Page 38: Online Spotlight

    Ricercare una stazione. Utilizzare i tasti freccia per selezionare Ricerca automatica. Premere i pulsanti – o + per trovare la stazione successiva sulla larghezza della banda delle frequenze. Creazione di una preselezione Per accedere rapidamente alle stazioni radio preferite, è possibile definire fino a nove stazioni preimpostate.
  • Page 39: Altri Programmi

    Grazie agli aggiornamenti al modulo di masterizzazione di Sonic DVD, le prestazioni e le funzionalità di masterizzazione DVD in Media Center risultano ulteriormente migliorate. Ora è possibile masterizzare su DVD programmi televisivi ad alta definizione e da altre posizioni nella rete, ad esempio da un dispositivo Media Center Extender.
  • Page 40 Ad esempio, si può registrare la sitcom preferita su Media Center PC, quindi salvare lo spettacolo in un formato adatto alla riproduzione su Portable Media Center. È possibile impostare Media Center PC in modo che esegua automaticamente, in background, la conversione da un formato di compressione all’altro, al termine della registrazione dei programmi televisivi.
  • Page 41: Impostazioni

    pulsante freccia a destra del telecomando e premendo OK. Scegliere Aggiungi elementi e premere il pulsante OK. Selezionare Registrazioni dall’elenco delle opzioni di sincronizzazione Aggiungi elementi. Selezionare l’opzione TV desiderata per la sincronizzazione con il dispositivo. In questo caso viene eseguita la sincronizzazione di tutti i programmi disponibili.
  • Page 42 Configurazione TV o monitor. Utilizzare questa procedura guidata per modificare le impostazioni che influiscono sull‘aspetto di Media Center sullo schermo. Selezionare il tipo di schermo in uso, quindi regolare le impostazioni desiderate per visualizzare Media Center in modo ottimale. Impostazioni Windows Update. Consente di attivare/disattivare il download e l’installazione automatici di aggiornamenti per Windows nel computer.
  • Page 43: Ulteriori Informazioni

    Ulteriori informazioni Scegliere transizioni animate o a dissolvenza incrociata oppure disattivare le transizioni. Utilizzare i tasti -/+ per definire la durata della visualizzazione di ogni immagine sullo schermo. Scegliere il colore di sfondo della presentazione. Se alcune foto presentano dimensioni insolite, l’area vuota dello schermo viene riempita con il colore selezionato.
  • Page 44 Configurazione dell’hardware del PC La configurazione standard di Media Center PC è analoga a quella di un PC tradizionale; gli unici passaggi aggiuntivi sono il collegamento del segnale TV e del sensore. Attenersi alle linee guida del produttore per configurare l’hardware del PC. La sezione seguente illustra solo i collegamenti aggiuntivi di Media Center PC, specificamente quello del segnale TV (da coassiale o S-Video), quello del sensore (se esterno, quindi via USB) e quello del cavo di controllo IR (mini-presa da 3,175 mm, 1/8”).
  • Page 45 Tecnologie di Windows Media Center Extender La tecnologia Windows Media Center Extender offre il modo più comodo per divertirsi con i programmi televisivi, la musica, i film, le foto e i video preferiti in ogni ambiente della casa, trasmettendo senza problemi e contemporaneamente il contenuto multimediale da Media Center PC a qualsiasi televisore.
  • Page 46 • Connessione alle reti cablate o senza fili. Grazie a Media Center PC, sono supportate le connessioni alle reti domestiche cablate o senza fili a elevata velocità. • Video ad alta definizione e audio home theater. Xbox 360 garantisce una qualità audio e video eccellente, paragonabile a quella dei sistemi home theater, con suono surround digitale a 5.1 canali discreti, audio a 24 bit e supporto di video ad alta definizione a schermo intero (WMV ad alta definizione).
  • Page 47 SUGGERIMENTI E AVVERTENZE Il telecomando unico Hantarex e il relativo ricevitore infrarosso per Windows Media Center utilizzano un protocollo di comunicazione proprietario. Nel caso in cui si vogliano utilizzare telecomandi e tastiere wireless sviluppate per WMC, sarà necessario collegarne il ricevitore infrarosso alla porta USB del PC.
  • Page 49 The information contained in this guide is intended to supply additional support to the end user of Hantarex products with Windows Media Center integrated. The information contained in this document is indented for the current product with the software version available at the moment of publication.
  • Page 50: Table Of Contents

    INDEX Introduction and overview ................... 1 Connection scheme ....................2 Remote control ......................3 Windows XP Media Center Edition 2005 Operating system ........4 Windows XP Media Center Edition 2005 Cumulative Update2........5 Windows XP Media Center Edition 2005 Functions............ 6 Preliminary operations: Media Center configuration ...........
  • Page 51: Introduction And Overview

    • Analog or digital audio out put to connect to the PC’s speakers or a home entertainment system for better playback options. HANTAREX WMC inside presents a further step towards the integration of television and the new capabilities of a Media Center PC.
  • Page 52: Connection Scheme

    Connection Scheme After positioning the screen, connect the various input signals to the Flat TV referring to the relative LCD TV User’s Manual. Connect the PC to the Flat TV as shown in the following connection scheme. • VIDEO: connect the DVI cable •...
  • Page 53: Remote Control

    Remote Control The single Hantarex remote control allows you to control all the functions of both the Flat TV and the WMC. To go from one mode to another, press either the TV button or the “PC/Green Button” Remote control in TV mode...
  • Page 54 Remote control in WMC mode POWER Turn off PC SOURCE Not active MUTE Turn off the volume completely Activate TV mode PC / GREEN BUTTON Return to the WMC main menu Not active BACK Return to the previous screen Not active Not active DTVm Not active...
  • Page 55 Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 Operating System Microsoft® Windows® XP Media Center Edition 2005 offers easy to use integrated entertainment capabilities that you can use as you wish. Entertainment is at your fingertips through a single and easy interface and is accessible using the green button on a single remote control. You can pause and rewind TV and radio programs while you watch or listen to them.
  • Page 56 TV and video recording View widescreen or in a window Subtitles with automatic audio turn off Pause a TV program for up to 29 minutes Review and fast forward TV Fast forward or rewind for 29 or 7 seconds Frame step TV Guide List of the times for TV programs on the screen for up to 14 days Program details: description, actors, synopsis and other information...
  • Page 57 Online Spotlight Web sites to watch film trailers, buy the latest songs or listen to the latest news from the entertainment world and even more. Audio and video Windows Media 9 Series technology offers exceptional video and audio support software for complete surround sound 5.1, a 16:9 compatible widescreen display, besides a display calibration wizard to configure the best viewing resolution and to configure the television and input signal.
  • Page 58 Cumulative Update 2 for Windows XP Media Center Edition 2005 Cumulative 2 update for Windows XP Media Center Edition 2005 has been available for free since October 2005 in the download area of Microsoft’s site. It includes a series of considerable improvements in the performance and some new capabilities conceived to optimize Media Center.
  • Page 59 Windows XP Media Center Edition 2005 Capabilities MEDIA CENTER: THE BEST DIGITAL ENTERTAINMENT FROM ONE SOURCE Designed to interact with a remote control, Media Center is a valid tool to have fun with home entertainment. Elegantly designed, Media Center’s animated transition from one menu to the next is easy to use.
  • Page 60 • Cyclical menu. Media Center’s menu constantly cycles to allow quick access to the type of entertainment you want. • Desktop Commands. Moving the mouse displays the recording tool bar and the Media Center connection bar that guarantees full control of the multimedia activities running while you are in frond of a Media Center PC.
  • Page 61 User and power options Windows Media Center Edition 2005 offers various user and energy saving options that can be accessed with the Media Center Start up Menu. The options include: Exit. This closes the Media Center and returns to desktop Log Off.
  • Page 62 PRELIMINARY OPERATIONS: MEDIA CENTER CONFIGURATION Windows XP Media Center Edition 2005 can configure Media Center based on the specific type of screen, speakers installed, the type of TV signal and other settings. In a few short steps, Media Center is optimized to guarantee the best quality based on the hardware available and the configuration of the room.
  • Page 63 Display Calibration Wizard The display calibration wizard is a sophisticated tool that helps obtain the best video playing quality possible for the specific type of screen in use. The wizard asks a series of simple questions to establish the type of screen used. Then, it generates a personalized guide that configures the screen to provide bright, clear and lively colored images.
  • Page 64 MY TV User scenario The support of two tuners allows you to watch and record two different programs at the same time insuring maximum flexibility to watch and record television prog rams. The recorded TV programs are sorted in an easy to consult playlist.
  • Page 65 The My TV menu also controls live television programs. While you watch the TV, press the Pause button on the remote control to stop the program for up to 30 minutes. When you are ready to watch the program, press Play to watch the show from where it stopped. It is also possible to press Skip to go 29 seconds ahead or rewind and fast forward recorded programs by pressing the REW and FWD buttons.
  • Page 66 TV Guide Program Filter Lists While browsing the TV Guide, to see only the films from a certain genre or specific content, sport, films, news, special programs for children for example. Within the TV Guide, press the Guide button to access the filter options.
  • Page 67 Introduction Demo Start TV with full screen Press the Live TV button on the remote control to display the TV in full screen mode with any Media Center activity. You can also press the Start Media Center button to display the Start menu and then select My TV .
  • Page 68 Display the Recording Options Highlight a film's Title/Thumbnail Image and press OK. From the Program Information display, it is possible to obtain detailed information about the film, recording schedule, set recording options and find additional show times of the film selected. Display the Film’s Details and Ratings The film’s details are always at hand.
  • Page 69 Schedule a Recording Manually To program a personalized recording using specific parameters manually set like with a videocassette recorder, select Recorded TV from the main My TV menu. Select Scheduled then Add Recording. Select Channel Any Time. Specify the date and when you want to start and end the recording, the channel and the length of the recording.
  • Page 70 Display the Scheduled Recording Status (History) In History there is a list of the programs that have been recorded and any type of errors are shown like an operation cancelled by the user, TV or Media Center PC signal problems or other specific technical problems.
  • Page 71 The following table shows the approximate sizes of files. The effective file sizes vary based on audio and video content of the recorded TV programs. Recording quality Approximate sizes of files (Code Speed) Maximum 3 GB/hour (6,8 MB/second) Optimum 2,5 GB/ hour (5,8 MB/ second) Good 2 GB/ hour (4,6 MB/ second) Fair...
  • Page 72: My Music

    MY MUSIC User Scenario My Music allows you to file all your music in one location, create personal playlists and listen to songs wherever you are. It’s Friday evening. Helen and Dave are going to the seaside tomorrow morning for the weekend. While Helen packs her suitcase, Dave cleans the home.
  • Page 73 Introduction Demo My Music has been conceived to make song selection easy. If you want to create a particular atmosphere, listen to a specific artist of just enjoy a random group of songs, just use the remote control to select and control your choices. My Music Overview Select Music from the Media Center Start menu to choose, listen to and manage your songs.
  • Page 74 The Auto Playlists make it easy to create and edit compilations of songs with dynamic playlists that are updated automatically when new songs are added or modified in a multimedia catalog. The features in Windows Media Player include more than 20 automatic playlists for any type of use: from your favorite music for the weekend to random compilations of songs that you want to burn on a CD to take with you or to put in your MP3 player.
  • Page 75 If you use Windows Media Player, it is possible to choose the settings for the type of audio files that will be filed in your Music collection. The Copy Music settings determine the quality and the size of the audio files. To modify the current settings, open Windows Media Player, then select Tools, Options, and Copy Music to choose the new format.
  • Page 76: My Pictures

    Play Music in an Ample Range of File Formats The following are types of digital audio files are compatible with Media Center. Media Center is also able to play music in any format if the relative provider makes the plug-in available. For More Information on music file formats, refer to the on-line Media Play Guide.
  • Page 77 It is possible to view your digital photographs once at a time or create automated slide shows. You can also add background music to the presentation to create the right atmosphere and adjust the volume or change songs during a presentation: all without loosing one second. You can share you photographs with family or friends by creating a personalized CD of your images.
  • Page 78 • When images are saved from a digital* camera or a scanner in the computer Windows XP usually files them in the My Pictures folder included in the My Documents folder. From within the My Pictures folder, it is possible to add, delete, move and rename files. Any additions or modifications are made immediately to the My Pictures within Media Center.
  • Page 79 Full Screen Mode To see images on the full screen, select an image and press OK. To see the next image in the folder, use the FWD, Skip or the Move Right button. Use the REW, Replay or Move Left button to see the previous image.
  • Page 80 If an image is not shown correctly, it is probable that the type of file is not supported. The types of files not supported are ignored during presentations. In this case, it might be necessary to modify the image using a photograph editor, the save it in a supported file format. MY VIDEOS User Scenario With Windows Movie Maker 2.1 e Media Center PC, It is possible to create, modify, watch and share...
  • Page 81 Learn More! Learn more about Windows Movie Maker 2 in the Additional Information section. More information is available in Windows Media Player and Digital Media Experience in the Windows XP Reviewer's Guide. Introduction Demo My Video allows you to organize your films in a digital multimedia library and to manage and play video files from the desktop or remote with the remote control.
  • Page 82: Play Dvd

    Play different video format files Type of File (format) File Name Extension Windows Media Video and playlists .WMV, .ASF, .ASX, e .WPL AVI video file* .AVI MPEG video file .MPEG, .MPG, .MPE, .M1V, .MP2, .MPV2 e .MPA Indeo video file .IVF *It is possible to play other formats using Windows Media Player 9 Series to install the appropriate codec.
  • Page 83 The video capabilities include: AutoPlay. When the DVD is loaded in the unit, it starts automatically Play DVD in full screen mode or in a window. Watch your DVD in the high quality full screen mode while you sit on the sofa or in a window while you browse Media Center at your desk.
  • Page 84 RADIO Scenario User Media Center PC has a radio tuner that offers a complete series of FM radio capabilities including live radio pause, preset stations and scan. It is also possible to choose from hundreds of Internet radio stations. Eric returns home after a day in the office. He picks up the Media Center remote control on the table and starts Windows Media Center.
  • Page 85: More Programs

    Scan for a station. Use the navigation arrows to select. Create a Preset Station To dial your favorite radio station quickly, it is possible to preset up to nine radio stations. To memorize a preset station, tune to a station and select Save. Media Center will automatically assign the station to a Preset To access a preset station, use the navigation arrows to reach the Presets, then scroll through the list of stations to find the one you want or enter the preset number using the numeric keypad.
  • Page 86 Thanks to the upgraded Sonic DVD burning module, Media Center’s DVD burning performance and capabilities are even better than before. Now, it is possible to burn high-resolution television programs on DVD and from other locations on the network like a Media Center Extender. Windows XP Media Center 2005 supports dual layer burning allowing you to store twice as many music, video, image and data files on a DVD.
  • Page 87 For example, you can record your favorite sitcom with your Media Center PC, then save the show in a format compatible with Portable Media Center. It is possible to set your Media Center PC to transcode recorded television programs from one compression format to another in the background automatically at the end of the episode.
  • Page 88 Select Recorded TV from the Add More syncing options. Select the TV options you want to synchronize with the device. In this case, all the programs available will be synced. Select Save and press OK. It is the moment to start the sync process. This passage takes a few minutes while Media Center optimized the recorded television files for Portable Media Center as it transfers the content.
  • Page 89 Configure your TV or monitor. Use this wizard to modify the settings the control Media Center’s appearance. Select the type of screen in use, adjust the desired settings to view Media Center as you wish. Windows Update Settings. Turn on or turn off the automatic download and installation of Windows updates.
  • Page 90: Additional Details

    Additional Details Use the -/+ keys to define the length of time each picture stays on the screen. Choose the slide show’s background color. If the size of some pictures are irregular, the empty screen area will be filled with the choosen background color. Music Settings Visualize.
  • Page 91 Configure the PC hardware Media Center’s Standard configuration is similar to a traditional PC. The only additional steps are connecting a TV signal and the sensor. Refer to the manufacturer’s manual to configure the PC hardware. The following section show only the additional Media Center PC connections, specifically that of the TV signal (from Co-axial or S-Video), the sensor (if external, therefore USB) and the IR controller (3,175 mm, 1/8”...
  • Page 92 Windows Media Center with Extender Technology Windows Media Center with Extender technology is the easiest way to enjoy television programs, music, home videos, pictures and favorite movies anywhere in the house. It transmits the multimedia content in your Media Center PC to any television or monitor. Thanks to the remote control, you can listen to music in your digital music library, watch and record live television programs, look at family photos and home video;...
  • Page 93 Connect to wired or wireless networks. Thanks to Media Center PC, wired or high-speed wireless home network connections are supported. • High Resolution Video and Audio Home Theater. Xbox 360 guarantees excellent audio and video quality comparable to 5.1 discrete channel digital surround sound home theater, 24 bit audio and high resolution monitor video support (high resolution WMV) •...
  • Page 94: Tips And Warnings

    TIPS AND WARNINGS The all-in-one Hantarex remote control and the relative infrared receiver for Windows Media Center use a proprietary communication protocol. In case you want to use remote controls and wireless keyboards developed for WMC, it is necessary to connect the infrared receiver to your PC’s USB port.
  • Page 95 SAMBERS ITALIA S.P.A. Via Friuli, 10/d 20046 Biassono (MI) Web site : www.hantarex.it Cod. 53894850 Mail : info@hantarex.it...

This manual is also suitable for:

Lcd 40" tv integrated wmc edition

Table of Contents