CABLAGGI 11.5 DESCRIZIONE DEI LEDS CONFIGURAZIONE 12.1 FUNZIONE NOTIFICHE 12.2 CONFIGURAZIONE DELLA SIM 12.3 INTERFACCIA DATI 12.4 GAMMA DISPOSITIVI GLOSSARIO DEMOLIZIONE E SMALTIMENTO 3/124 3 /64 Il presente manuale è proprietà della PIUSI S.p.A. Ogni riproduzione, anche parziale, è vietata.
- Direttiva Bassa Tensione 2014/35/UE - Direttiva RED 2014/53/UE La documentazione è a disposizione dell’autorità competente su motivata richiesta presso Piusi S.p.A. o richiedendola all’indirizzo e-mail: doc_tec@piusi.com La persona autorizzata a costituire il fascicolo tecnico e a redigere la dichiarazione è Otto Varini in qualità...
IL PRESENTE MANUALE È PROPRIETÀ DELLA PIUSI S.p.A. OGNI RIPRODUZIONE ANCHE PARZIALE E’ VIETATA. Il presente manuale è di proprietà di Piusi S.p.A., la quale è esclusiva titolare di tutti i diritti previsti dalle leggi applicabili, ivi comprese a titolo esemplificativo le norme in materia di diritto d’autore.
Installazione e uso ISTRUZIONI DI SICUREZZA INTERVENTI DI CONTROLLO MANUTENZIONE RETE ELETTRICA VERIFICHE PRELIMINARI ALL’INSTALLAZIONE ATTENZIONE EVITARE ASSOLUTAMENTE IL CONTATTO TRA L’ A LIMENTAZIONE ELET- TRICA E IL LIQUIDO DA POMPARE. PRIMA DI QUALSIASI INTERVENTO DI CONTROLLO O MANUTENZIO- NE, TOGLIERE L’ALIMENTAZIONE INCENDIO E Quando presenti liquidi infiammabili nell’area di lavoro, possono essere pre- senti vapori infiammabili che durante l’uso della stazione possono provocare...
Page 7
• Utilizzare l’apparecchio solo per l’uso previsto. Contattare il vostro distribu- tore per maggiori informazioni; 7/124 7 /64 Il presente manuale è proprietà della PIUSI S.p.A. Ogni riproduzione, anche parziale, è vietata.
Installazione e uso NORME DI PRONTO SOCCORSO PERSONE Staccare l’alimentazione, o usare un isolante asciutto per proteggersi nell’ope- COLPITE DA razione di spostamento dell’infortunato lontano da qualsiasi conduttore. Evi- SCARICHE tare di toccare l’infortunato con le mani nude fino a che quest’ultimo non sia ELETTRICHE lontano da qualsiasi conduttore.
Peso totale: 2 Kg Dati Tecnici Tensione 100 - 240 V Frequenza 50 / 60 Hz Potenza massima 10 W Grado di protezione IP 65 9/124 9 /64 Il presente manuale è proprietà della PIUSI S.p.A. Ogni riproduzione, anche parziale, è vietata.
Installazione e uso DESCRIZIONE DEL PRODOTTO PREMESSA Il PW Mobile è una soluzione che permette di connettere diversi prodotti Piusi ad un rete mobile. Il sistema consente di comunicare con dei dispositivi remoti che non sono raggiungibili da rete cablata o wi-fi.
INSTALLAZIONE PW MOBILE PER MC BOX 2.0 E OCIO 2.0 È necessario installare il PW Mobile a muro per i prodotti MC BOX 2.0 e OCIO. 2.0 Per un fissaggio a muro, eseguire nr. 4 fori diametro 6 mm per fisher M4.
2 Fare 3 fori nella lamiera nelle posizioni indicate sulla guida, con una punta ø 5: fare molta attenzione a non danneggiare cavi e componenti interni 3 Montare il case PW Mobile sulla Cube, attraverso i fori passanti, utilizzando la minuteria fornita 4 Introdurre i cavi di alimentazione e RS485 DB9 da un’apertura nella base della...
2 Fare 4 fori sul coperchio nelle posizioni indicate sulla guida, con una punta ø 5: fare molta attenzione a non danneggiare cavi e componenti interni 3 Montare il case PW Mobile sulla Cube, attraverso i fori passanti, utilizzando la minuteria fornita 4 Introdurre i cavi di alimentazione e RS485 DB9 da un’apertura nella base della...
Fare i fori per i passacavi: fare molta attenzione a non danneggiare cavi e componenti interni Assemblare il case PW Mobile sulla Self Service, attraverso i fori passanti, utilizzando la minuteria fornita, e i passacavi in dotazione Introdurre i cavi di alimentazione e RS485 DB9 nei passacavi appena installati Procedere con il cablaggio come descritto nel capitolo 11.4...
Procedere alla riconnessione assicurandosi di vincolare saldamente i cavi. Rimuovere il coperchio protettivo della morsettiera posizionato nell’angolo in basso a destra del pannello. 15/124 15 /64 Il presente manuale è proprietà della PIUSI S.p.A. Ogni riproduzione, anche parziale, è vietata.
Page 16
Posare il cavo di alimentazio- ne di PW Mobile negli appo- siti supporti o vincolandolo al fascio di cavi esistenti. Assi- curarsi che il cavo sia vinco- lato saldamente e non possa muoversi all’interno del di-...
Quando la rete è scollegata, questi tre LED di segnale sono progettati come codice di combinazione binaria per indicare una serie di segnalazioni di errore. Lampeggiante: 1 spento: 0 17/124 17 /64 Il presente manuale è proprietà della PIUSI S.p.A. Ogni riproduzione, anche parziale, è vietata.
Installazione e uso CONFIGURAZIONE PREMESSA Accedere al contenuto del case, svitando le 4 viti che chiudono il coperchio. Per procedere con la configurazione del modulo PW Mobile 4G, seguire i seguenti step: Allentare le tre viti – NON RIMUOVERLE COMPLETAMENTE –...
Page 19
PC abbia un indirizzo IP corretto. NOTA Se il PW Mobile non è mai stato configurato, l’interfaccia propone il flusso di prima configurazione. In caso contrario, l’interfaccia propone direttamente la schermata DI INTERFACCIA DATI (PAR. 12.3)
Page 20
Installazione e uso Affinché il tool si col- leghi, la scheda di rete alla quale è collegato il PW Mobile deve essere configurata in DHCP. Per configurare corretta- mente la scheda di rete in DHCP è necessario seguire la procedura de-...
Page 21
- Alla fine della configurazione, disconnettere il cavo LAN - Riposizionare il supporto metallico e serrare le viti - Chiudere il coperchio del case per garantire la protezione ip65 21/124 21 /64 Il presente manuale è proprietà della PIUSI S.p.A. Ogni riproduzione, anche parziale, è vietata.
SMS del PW Mobile offre la possibilità di: 1 - RICEVERE NOTIFI- CHE DAL PW Mobile SUL PROPRIO TELEFONO: l PW Mobile invia un SMS al numero di telefono inserito ogni volta che si connette ad internet. Nel messaggio è riporta- to l’identificativo del PW...
OCIO) non è operativo e non sarà in grado di co- municare fino a che non viene configurato trami- te il tool. 23/124 23 /64 Il presente manuale è proprietà della PIUSI S.p.A. Ogni riproduzione, anche parziale, è vietata.
Page 24
Installazione e uso NOTA In fase di configurazione il PW Mobile deve avere connessione ad internet. Se la configurazione non va a buon fine: - Verificare che il LED della connessione 4G sia accesso o lampeggiante. - E’ inoltre possibile tornare indietro alla schermata precedente (con un pul- sante di navigazione posto sulla testata del tool , modificare l’...
Page 25
SIM machine-2-machine direzionale. Il messaggio viene visualizzato, infatti, quando il segnale ricevu- to dall’antenna è positivo ma non vi è connessione 25/124 25 /64 Il presente manuale è proprietà della PIUSI S.p.A. Ogni riproduzione, anche parziale, è vietata.
Servizio di rete attualmente in uso IMEI: Codice IMEI del PW Mobile Numero Seriale: Numero seriale del PW Mobile Stato PW Mobile: Stato operativo del PW Mobile. (vedere tabella cap. 13) IMSI: Identificativo della SIM inserita APN: APN inserito nella schermata (12.2 configurazione della SIM)
Page 27
Affinché il PW Mobile funzioni correttamente all’interno del sistema, entrambi gli indicatori devono essere verdi. Da questa schermata sono presenti dei pulsanti per: -Eseguire riavvio del PW Mobile 27/124 27 /64 Il presente manuale è proprietà della PIUSI S.p.A. Ogni riproduzione, anche parziale, è vietata.
Page 28
Installazione e uso -Rilevare i dispositivi collegati sulla seriale RS485 Ottenere supporto 28 /64 M0483...
FM 2.0 / Self Service MC 2.0 / MC Box 2.0 / Cube 2.0 / OCIO 2.0) Seriale dispositivo NOTA Il Software comunicherà solamente con 5 dispositivi. 29/124 29 /64 Il presente manuale è proprietà della PIUSI S.p.A. Ogni riproduzione, anche parziale, è vietata.
Il PW Mobile è configurato e pronto ad essere utilizzato Checking AT Controllo connessione in corso Il PW Mobile indica che la SIM non può essere utilizzata perchè è protetta da Need PIN PIN. “Per poter utilizzare il PW Mobile è necessario rimuovere il PIN.
Ulteriori parti costituenti il prodotto, come tubi, guarnizioni in gomma, parti SMALTIMEN- in plastica e cablaggi, sono da affidare a ditte specializzate nello smaltimen- TO DI ULTE- RIORI PARTI to dei rifiuti industriali. 31/124 31 /64 Il presente manuale è proprietà della PIUSI S.p.A. Ogni riproduzione, anche parziale, è vietata.
Page 33
PW Mobile translated from italian ENGLISH Bulletin M0483 33 /64 /124 This manual is the property of PIUSI S.p.A. Any reproduction, even partial, is forbidden.
Page 34
PACKAGE CONTENTS / PRE-INSPECTION TECHNICAL FEATURES OVERVIEW 10.1 INTENDED USE INSTALLATION 11.1 PW MOBILE INSTALLATION FOR MC BOX 2.0 AND OCIO 2.0 11.2 PW MOBILE INSTALLATION ON CUBE MC 2.0 11.2.1 INSTALLATION ON THE BACK 11.2.2 INSTALLATION ON THE ROOF 11.3...
Page 35
- Low-Voltage Directive 2014/35/EU - RED Directive 2014/53/EU The documentation is at the disposal of the competent authority following motivated request at Piusi S.p.A. or following request sent to the email address: doc_tec@piusi.com. The person authorised to compile the technical file and draw up the declaration is Otto Varini as legal representative.
Page 36
THIS MANUAL IS THE PROPERTY OF Piusi S.p.A. ANY REPRODUCTION, EVEN PARTIAL, IS FORBIDDEN. This manual belongs to Piusi S.p.A., which is the sole proprietor of all rights indicated by applicable laws, including, by way of example, laws on copyrights.
Page 37
• Stop operation immediately if static sparking occurs or if you feel a shock. Do not use equipment until you identify and correct the problem; • Keep a working fire extinguisher in the work area. 37 /64 /124 This manual is the property of PIUSI S.p.A. Any reproduction, even partial, is forbidden.
Page 38
Installation and use ELECTRIC This equipment must be grounded. Improper grounding, setup or usage of SHOCK the system can cause electric shock. • Before performing any maintenance make sure to unplug the device from the power supply to turn it off and isolate it from the mains; Electrocution •...
Page 39
- resistant to cleaning products. EQUIPMENT CHARACTER- ISTICS PERSONAL PROTECTIVE Safety shoes; EQUIPMENT THAT MUST BE WORK Close-fitting clothing; Protective gloves; Safety goggles; OTHER Instruction manual EQUIPMENT 39 /64 /124 This manual is the property of PIUSI S.p.A. Any reproduction, even partial, is forbidden.
Page 40
NOTES In the event that one or more of the components described below are missing from inside the package, please contact Piusi inc technical sup- port. WARNING Check that the data on the plate correspond to the desired specifications.
Page 41
OVERVIEW FOREWORD PW Mobile is a solution that allows various Piusi products to be connected to a mo- bile network. The system allows communication with remote devices that cannot be reached by cable-based network or Wi-Fi. PW Mobile uses the data traffic of a machine-to-machine bidirectional SIM to com- municate with the Self Service Management 2.0 software.
Page 42
PW MOBILE INSTALLATION FOR MC BOX 2.0 AND OCIO 2.0 Wall fixing is necessary for the PW Mobile, for use with MC BOX 2.0 e OCIO 2.0 For a wall mounting, run no. 4 holes diameter 6 mm for fisher M4.
Page 43
2 Make 3 holes on the sheet in the positions indicated on the guide, with a ø 5 tip: be very careful not to damage cables and internal components 3 Assemble the PW Mobile case on the Cube, through the case holes, using supplied screws and nuts 4 Insert the power and RS485 DB9 cables from an opening in the Cube base 5 Proceed with wiring as described in chapter 11.4...
Page 44
2 Make 4 holes on the roof in the positions indicated on the guide, with a ø 5 tip: be very careful not to damage cables and internal components 3 Assemble the PW Mobile case on the Cube, through the case holes, using supplied screws and nuts 4 Insert the power and RS485 DB9 cables from an opening in the Cube base 5 Proceed with wiring as described in chapter 11.4...
Page 45
Make holes for the cable clamps: be very careful not to damage cables and internal components Assemble the PW Mobile case on the Self Service, through the case holes, using supplied screws and nuts, and the cable clamps Insert the power and RS485 DB9 cables into the clamps just installed Proceed with wiring as described in chapter 11.4...
Page 46
(if already connected) CUBE MC 2.0 (Shown in the image). SELF SERVICE MC 2.0 Insert the PW Mobile power supply cable through the cable gland as shown in the image (use the light cable gland, not used for other wir- ings).
Page 47
Make sure the new ca- bles are passed together with the existing ones and to secure them so that they cannot move freely inside the column. 47 /64 /124 This manual is the property of PIUSI S.p.A. Any reproduction, even partial, is forbidden.
Page 48
Installation and use OCIO 2.0 Remove the front cover and connect the cable RS 485 as shown in the pic- ture. PW Mobile power supply must be provided separately from that of OCIO. 11.5 LEDS DESCRIPTION NAME COLOR STATUS DESCRIPTION...
Page 49
‘PW Mobile-CONFIGURATOR’ from: https://wswebssm.piusi.com/pwmobileconfigurator/ and proceed the configuration NOTE For the tool to connect, the network card to which the PW Mobile is con- nected must be configured in DHCP. 49 /64 /124 This manual is the property of PIUSI S.p.A. Any reproduction, even partial, is forbidden.
Page 50
If the tool cannot connect, check that the PC IP address is correct. NOTE If the PW Mobile has never been configured, the interface suggests the first configuration flow. Otherwise the interface directly suggests the data inter- face screen (PAR. 12.3).
Page 51
Mobile is connected must be configured in DHCP. To correctly configure the network card in DHCP the procedure described in the screenshots must be followed 51 /64 /124 This manual is the property of PIUSI S.p.A. Any reproduction, even partial, is forbidden.
Page 53
SMS and read the sender’s name The entered phone number is the only one enabled to send the restart SMS 53 /64 /124 This manual is the property of PIUSI S.p.A. Any reproduction, even partial, is forbidden.
Page 54
Press the button to continue. The tool carries out the PW Mobile configura- tion. The configuration activates the PW Mobile for the Piusi system. A PW Mobile connected to the devices (fuel dis- pensers and OCIO) is not active and cannot communicate until it is configured with the tool.
Page 55
The message is displayed when the sig- nal received from the aerial is positive, but there is no 4G connec- tion. 55 /64 /124 This manual is the property of PIUSI S.p.A. Any reproduction, even partial, is forbidden.
Page 56
The interface displays the values detected from the router, and the status indicators. The values displayed are: Device Name PW Mobile identifier PLMN: Indicator of the network/cell to which the PW Mobile is connected Network Service Network service currently in use Type: IMEI:...
Page 57
For the PW Mobile to operate correctly in the system, both indicators must be green. This screen displays buttons used to: Restart the PW Mobile 57 /64 /124 This manual is the property of PIUSI S.p.A. Any reproduction, even partial, is forbidden.
Page 58
Installation and use Detect the devices con- nected on the RS485 serial cable Get support 58 /64 M0483...
Page 59
2.0 / MC Box 2.0 / Cube 2.0 / OCIO 2.0) Device serial cable NOTE The Software application will only communicate with 5 devices. 59 /64 /124 This manual is the property of PIUSI S.p.A. Any reproduction, even partial, is forbidden.
Page 60
The PW Mobile indicates that the SIM cannot be used because it is PIN- Need PIN protected. The PIN must be removed to use the PW Mobile. Insert the SIM in a phone and remove the PIN before proceeding Need PUK...
Page 61
Other components, such as pipes, rubber gaskets, plastic parts and wires, NEOUS PARTS must be disposed of by companies specialising in the disposal of industrial DISPOSAL waste. 61 /64 /124 This manual is the property of PIUSI S.p.A. Any reproduction, even partial, is forbidden.
Need help?
Do you have a question about the PW Mobile and is the answer not in the manual?
Questions and answers