Advertisement

Available languages

Available languages

Quick Links

GUIDA
RAPIDA DI
INSTALLAZIONE
MANUALE ORIGINALE / ORIGINAL MANUAL
Leggere prima dell'utilizzo / Read before use

Advertisement

Table of Contents
loading
Need help?

Need help?

Do you have a question about the Erogatore PETIT ICE and is the answer not in the manual?

Questions and answers

Summary of Contents for Bevco Erogatore PETIT ICE

  • Page 1 GUIDA RAPIDA DI INSTALLAZIONE MANUALE ORIGINALE / ORIGINAL MANUAL Leggere prima dell’utilizzo / Read before use...
  • Page 2 EROGATORE PETIT ICE: SOMMARIO SOMMARIO DESCRIZIONE ED INFORMAZIONI GENERALI ISTRUZIONI PER L’INSTALLAZIONE ISTRUZIONI OPERATIVE PREDOSAGGIO ACQUA GASATA A BICCHIERE E BOTTIGLIA MANUTENZIONE GARANZIA ATTENZIONE: Alcune versioni di questa famiglia di frigogasatori contiene una piccola quantità di refrigerante R290 un gas compatibile con l’ambiente, ma altamente infiammabile.
  • Page 3: Identificazione Del Costruttore

    +39 0131 1978046 Fax + 39 0131 237797 BEVCO Srl è a disposizione per qualunque problema tecnico e per la richiesta di parti di ricambio. Per la sostituzione di parti della macchina si raccomanda l'utilizzo di ricambi originali; il costruttore declina ogni responsabilità riguardo eventuali peggioramenti delle prestazioni della macchina o per danni procurati ad essa dovuti all'uso di pezzi non originali.
  • Page 4 EROGATORE PETIT ICE: SOMMARIO Simbologia del manuale Nel manuale viene riportata la seguente segnaletica di sicurezza ai fini di rendere evidente alla lettura, tutte quelle operazioni che devono essere scrupolosamente osservate dagli operatori per garantire la sicurezza della macchina e delle persone.
  • Page 5 EROGATORE PETIT ICE: SOMMARIO AVVERTENZA PERSONALE TECNICO AUTORIZZATO Soltanto personale tecnico specializzato in campo elettrico, idraulico e di refrigerazione può intervenire sulla macchina. Tutti i cablaggi e la componentistica idraulica devono essere conformi alle leggi nazionali e locali (per la sostituzione di componenti, utilizzare solo ricambi originali certificati da BEVCO Srl).
  • Page 6 EROGATORE PETIT ICE: INFORMAZIONI GENERALI DESCRIZIONE Gli erogatori Petit ICE 50 sono disponibili in 3 versioni, Under orizzontale, Under Verticale, LUX con rubinetti manuali, progettati per l’erogazione a controllo manuale di acqua naturale, acqua naturale refrigerata ed acqua gassata refrigerata.
  • Page 7: Identificazione Della Macchina

    La certificazione CE, oltre che riepilogata qui di seguito, è allegata nella documentazione di ogni singolo apparecchio. BEVCO Srl dichiara che gli apparecchi descritti in questa Guida rapida sono stati concepiti, costruiti ed immesso sul mercato rispettando le seguenti conformità CE: Requisiti di sicurezza della Direttiva “Bassa...
  • Page 8: Informazioni Generali

    In caso di dubbi o incertezze sulle indicazioni fornite nel manuale rivolgersi a BEVCO Srl. E’ esclusa qualsiasi responsabilità ̀ contrattuale ed extra contrattuale del costruttore per danni causati da errori nell'uso e nell'installazione della macchina, o comunque da inosservanza delle istruzioni date dal costruttore stesso.
  • Page 9 • Ogni alterazione o modifica dell’apparecchiatura, se non autorizzata da BEVCO srl farà decadere la marcatura CE e la garanzia del prodotto. Qualsiasi operazione di installazione, riparazione, manutenzione dell’apparecchio deve essere svolta solo da personale tecnico qualificato operando con l’apparecchio scollegato dall’alimentazione elettrica.
  • Page 10: Istruzioni Per L'installazione

    EROGATORE PETIT ICE: ISTRUZIONI PER L’INSTALLAZIONE ISTRUZIONI PER L’INSTALLAZIONE • Il refrigeratore deve essere movimentato sempre e solo in posizione verticale. Il trasporto dell’apparecchio in posizione orizzontale può provocare gravi danni al refrigeratore. • É sempre necessario controllare che la macchina ricevuta corrisponda a quella indicata nel documento di accompagnamento.
  • Page 11: Condizioni Ambientali

    EROGATORE PETIT ICE: ISTRUZIONI PER L’INSTALLAZIONE Condizioni ambientali • La macchina non è adatta per uso esterno. • La macchina deve essere posizionata al riparo dalla pioggia, da spruzzi d'acqua e in un ambiente con temperatura corrispondente alla classe climatica (indicata nella targa CE), altrimenti decade la garanzia di fabbrica e possono verificarsi guasti.
  • Page 12: Preparazione Della Macchina

    EROGATORE PETIT ICE: ISTRUZIONI PER L’INSTALLAZIONE Collegamenti Per facilitare i collegamenti, gli ingressi e le uscite sono normalmente identificati da appositi adesivi. Preparazione della macchina Questo tipo di macchine prevede una serie di raccordi idraulici per le entrate acqua e ed una serie per le uscite, come descritto dallo schema di collegamento.
  • Page 13 EROGATORE PETIT ICE: ISTRUZIONI PER L’INSTALLAZIONE Collegamento anidride carbonica CO Collegare l’alimentazione di CO secondo lo schema di collegamento. Si raccomanda sempre l’utilizzo di CO tipo SSA (Super Secco Alimentare). Prima di collegare il riduttore di pressione alla bombola, sfiatare sempre eventuali impurità...
  • Page 14 EROGATORE PETIT ICE: ISTRUZIONI PER L’INSTALLAZIONE Requisiti elettrici PERICOLO RETE ELETTRICA Scollegare sempre l'alimentazione elettrica dalla macchina prima di procedere a qualsiasi intervento sulla stessa al fine di evitare danni e pericoli per la salute. ATTENZIONE REQUISITI ELETTRICI Il circuito elettrico deve essere correttamente messo a terra e connesso attraverso un interruttore differenziale adeguato .
  • Page 15 PETIT ICE COOLERS: INSTALLATION INSTRUCTIONS UV Hazards WARNING ULTRAVIOLET RADIATION Protect your skin and eyes against ultraviolet rays. Never look directly at an operating UV light. Disconnect before removing UV Lamp. WARNING UV LAMPS ARE HAZARDOUS Lamps are considered Hazardous Waste and must be disposed of accordingly. Refer to Product MSDS sheet for details.
  • Page 16 Si raccomanda di usare acqua pulita a temperatura non superiore a 20°C, possibilmente addizionata con specifici prodotti per prevenire la formazione di alghe. Utilizzare solo prodotti anti-alghe suggeriti da BEVCO srl. • Per riempire la vasca, deve essere rimosso il coperchio rimuovendo le viti.
  • Page 17 EROGATORE PETIT ICE: ISTRUZIONI PER L’INSTALLAZIONE Pompa di carbonazione L'erogatore è dotato di una pompa di carbonazione necessaria per addizionare anidride carbonica all’acqua. Dopo circa 3 – 5 minuti di funzionamento ininterrotto della pompa, senza gli usuali arresti e riavvii legati alla gestione dei livelli delle sonde interne al carbonatore (sintomo di possibile perdita nel circuito di alimentazione acqua), la centralina di controllo della pompa di carbonazione si arresta.
  • Page 18: Istruzioni Operative

    EROGATORE PETIT ICE: ISTRUZIONI OPERATIVE ISTRUZIONI OPERATIVE Prima di utilizzare l’erogatore • Prima di collegare l’erogatore alla rete elettrica, lasciarlo in posizione per 2 ore. Questo riduce i rischi di non corretto funzionamento del sistema refrigerante a seguito del trasporto.
  • Page 19 EROGATORE PETIT ICE: ISTRUZIONI OPERATIVE VERSIONE UNDER, LUX E VERTICALE INGRESSO H2O INGRESSO CO2 USCITA ACQUA AMBIENTE / RUBINETTO ACQUA AMBIENTE USCITA ACQUA FREDDA PIATTA / RUBINETTO ACQUA FREDDA PIATTA USCITA ACQUA GASSATA / RUBINETTO ACQUA GASSATA SCARICO TROPPO PIENO...
  • Page 20: Pannello Frontale

    EROGATORE PETIT ICE: ISTRUZIONI OPERATIVE VERSIONE ANTERIORE TOP E PANNELLO POSTERIORE PANNELLO FRONTALE SELEZIONE BICCHIERE / BOTTIGLIA (Bicchiere con led rosso acceso) GASSATA – EROGAZIONE BICCHIERE/BOTTIGLIA FREDDO – EROGAZIONE BICCHIERE/BOTTIGLIA AMBIENTE– EROGAZIONE BICCHIERE/BOTTIGLIA / PROGRAMMAZIONE DOSI 04-042369 PETIT ICE 50-50V-50TOP MANUALE UTENTE 10-18...
  • Page 21: Pannello Posteriore

    EROGATORE PETIT ICE: ISTRUZIONI OPERATIVE DESCRIZIONE CONNESSIONI POSTERIORI VERSIONE TOP PANNELLO POSTERIORE ENTRATA ACQUA (8mm JG passante) ENTRATA CO2 (6mm JG passante. (Non disponibile per la versione CA) 04-042369 PETIT ICE 50-50V-50TOP MANUALE UTENTE 10-18...
  • Page 22 EROGATORE PETIT ICE: ISTRUZIONI OPERATIVE SELEZIONE BICCHIERE/BOTTIGLIA (SOLO VERSIONE TOP DRY) La condizione di default è «selezione bicchiere" ed è attiva subito dopo l'accensione. In modalità bicchiere, il LED rosso è acceso. Per attivare la modalità "Bottiglia", premere semplicemente il pulsante 1.
  • Page 23 EROGATORE PETIT ICE: ISTRUZIONI OPERATIVE EROGAZIONE BOTTIGLIA (SOLO PER VERSIONE TOP DRY) GASSATA – DOSAGGIO DELLA caraffa Quando il LED rosso del pulsante 1 è spento, premendo il pulsante 2, verrà erogata una caraffa di acqua frizzante. FREDDO – DOSAGGIO DELLA caraffa Quando il LED rosso del pulsante 1 è...
  • Page 24 EROGATORE PETIT ICE: PROGRAMMAZIONE PORZIONI PROGRAMMAZIONE DOSE BICCHIERE (SOLO PER VERSIONE TOP DRY) ENTRARE IN MODALITA’ PRESELEZIONE Per il controllo della preselezione del bicchiere, il LED rosso è acceso, quindi premere il pulsante 4 "SET" per almeno 5 secondi. Il LED blu del pulsante di erogazione iniziano a lampeggiare.
  • Page 25 EROGATORE PETIT ICE: PROGRAMMAZIONE PORZIONI PROGRAMMAZIONE DOSE caraffa (SOLO PER VERSIONETOP DRY) ENTRARE IN MODALITA’ PRESELEZIONE Per controllare la preselezione della caraffa, il LED rosso è spento, quindi premere il pulsante 4 "SET" per almeno 5 secondi. Il LED del pulsante inizia a lampeggiare.
  • Page 26: Manutenzione

    EROGATORE PETIT ICE: MANUTENZIONE MANUTENZIONE • Scollegare sempre l'alimentazione elettrica dalla macchina prima di procedere a qualsiasi intervento sulla stessa al fine di evitare danni e pericoli per la salute. PERICOLO RETE ELETTRICA Scollegare sempre l'alimentazione elettrica dalla macchina prima di procedere a qualsiasi intervento sulla stessa al fine di evitare danni e pericoli per la salute..
  • Page 27: Pulizia Del Condensatore

    EROGATORE PETIT ICE: MANUTENZIONE Controllo alimentazioni e pressioni CO impostate Verificare che le alimentazioni di CO siano piene ed efficienti e che i valori delle pressioni impostate siano corretti. PERICOLO RETE ELETTRICA Scollegare sempre l'alimentazione elettrica dalla macchina prima di procedere a qualsiasi intervento sulla stessa al fine di evitare danni e pericoli per la salute..
  • Page 28 EROGATORE PETIT ICE: MANUTENZIONE Sanificazione linee acqua ATTENZIONE Prima di effettuare le seguenti operazioni, leggere attentamente le indicazioni del fabbricante del prodotto sterilizzante, assicurarsi di utilizzare i dispositivi di protezione individuale (guanti, mascherina...). Le operazioni di sanificazione delle linee prodotto devono essere effettuate unicamente da personale specializzato.
  • Page 29: Manutenzione Straordinaria

    EROGATORE PETIT ICE: MANUTENZIONE 1. Sostituire la cartuccia filtrante con filtro per sanificazione suggerito da BEVCO Srl, ad esempio cartuccia vuota Ocean Bayo S apribile OKS0100 , riempito di acqua pulita e potabile e con la quantità di prodotto sanificante consigliata dal produttore.
  • Page 30 EROGATORE PETIT ICE: MANUTENZIONE ANOMALIA POSSIBILE CAUSA RIMEDIO Manca elettricità Verificare che vi sia tensione nella presa Termostato in posizione off, o regolato al minimo Controllare cablaggi e regolare la posizione del termostato Termostato difettoso Controllare cablaggi e sostituire se necessario La protezione over-load del compressore è...
  • Page 31: Ulteriori Informazioni

    EROGATORE PETIT ICE: ULTERIORI INFORMAZIONI ULTERIORI INFORMAZIONI Smaltimento rifiuti • Si ricordI che sono da considerarsi come rifiuti speciali i residui derivanti da lavorazioni industriali che per qualità o quantità non siano dichiarati assimilabili ai rifiuti urbani. • Anche le macchine deteriorate o obsolete sono dei rifiuti speciali.
  • Page 32: Garanzia

    Paese ove la macchina viene smantellata. GARANZIA BEVCO S.r.l. garantisce che i prodotti sono coperti da garanzia per un periodo di 12 mesi dalla data di spedizione della merce. Comprende unicamente la riparazione o la sostituzione del materiale per accertato difetto di materiale o di costruzione.
  • Page 33 PETIT ICE COOLERS: SUMMARY SUMMARY DESCRIPTION AND GENERAL INFORMATION INSTALLATION GUIDELINES OPERATIONAL INSTRUCTIONS PORTION CONTROL PROGRAMMING (when present) MAINTENANCE WARRANTY WARNING: The refrigerant R290 (Propane) is flammable and it must be handled only by competent and responsible operators, under the conditions specified in the safety regulations in force.
  • Page 34: Manufacturer Identification

    +39 0131 1978046 Fax + 39 0131 237797 Contact BEVCO Srl. for any technical queries or to order spare parts. When replacing equipment parts, you are advised to use original spare parts; the manufacturer cannot be held liable for any reduction in equipment performance or damage caused by the use of non-original parts.
  • Page 35: Intended Use

    PETIT ICE COOLERS: SUMMARY Safety Do not allow anyone to operate the equipment unless suitably trained. Keep the equipment in good working order and do not allow any modifications to be made to it unless these have been authorized by the manufacturer. Intended use This equipment has been designed to cool and dispense cool and dispense cold water and soda.
  • Page 36: Symbols Used In The Manual

    PETIT ICE COOLERS: SUMMARY Symbols used in the manual The manual uses the following safety symbols to draw the operator's attention to all operations which must be strictly observed in order to prevent injury to persons or damage to the equipment. DANGER Shows the existence, on or around the equipment, of a real risk of death or severe injury for the operator and other persons;...
  • Page 37 Only technical staff skilled in the electric, hydraulic or refrigeration field may carry out work on the equipment. All wiring and plumbing components must comply with national and local legal requirements (when replacing components, use only genuine parts certified by BEVCO Srl.). CAUTION...
  • Page 38 PETIT ICE COOLERS: GENERAL INFORMATION Description The petit ICE 50 dispensers are avaible in three versions under horizontal under vertical LUX with manual taps designed for manual control supply of natural water, Chilled natural water and chilled carbonated water. The petit ICE 50 TOP is designed for portioned dispensing «PETIT ICE Dry UNDER e LUX»...
  • Page 39: Equipment Identification

    . CE Conformity Statement, as well as summarized here below, is enclosed in each equipment BEVCO SRL declares that the equipment this statement refers to, complies with the following regulations: Requisiti di sicurezza della Direttiva “Bassa 2014/35/CE (“LVD"...
  • Page 40: General Information

    If in doubt concerning the instructions supplied in the manual, contact BEVCO Srl. The manufacturer cannot be held liable, within or outside the terms of the contract, for any damage caused by inappropriate equipment installation and usage, or failure to observe the instructions provided.
  • Page 41 The warnings alone do not eliminate the danger. • Any alteration or modification of the equipment, unless authorized by BEVCO will void the CE marking and product warranty. • Any installation, repair, maintenance of the equipment must be carried out only by qualified personnel working with the appliance disconnected from the power supply.
  • Page 42: Installation Instruction

    PETIT ICE COOLERS: INSTALLATION INSTRUCTIONS INSTALLATION INSTRUCTION • The cooler must be handled always and only in a vertical position. Transporting the appliance in a horizontal position can cause severe damage to the refrigerator. • Remove the exterior and interior packing. •...
  • Page 43: Environmental Condition

    PETIT ICE COOLERS: INSTALLATION INSTRUCTIONS Environmental condition • The equipment is not suitable for external use. • The equipment must be placed so it is protected from rain and water splashes, and in a location with the temperature appropriate to its climate class (stated on the EC nameplate);...
  • Page 44: Preparing The Equipment

    PETIT ICE COOLERS: INSTALLATION INSTRUCTIONS Connections To help in the connection, inlet and outlet connections are well identified by labels. Preparing the equipment This type of equipment has a series of couplings for the water and CO inflow and outflow of beverages as described in the connection schematics. Water Hose connection •...
  • Page 45 PETIT ICE COOLERS: INSTALLATION INSTRUCTIONS Connections Connect CO using the appropriate polyethylene as described in the connection schematics (FRONT CONNECTION DESCRIPTION). Only super-dry food grade CO2 should be used. Before connecting the pressure reducer to the gas cylinder, always vent any dirt from the valve, and close the cylinder valve after few seconds.
  • Page 46: Electrical Requirements

    PETIT ICE COOLERS: INSTALLATION INSTRUCTIONS Electrical requirements DANGER ELECTRICAL MAINS Always disconnect the equipment from the electricity supply before doing any work on it, to prevent damage and health hazards. CAUTION ELECTRICAL REQUIREMENTS The electrical circuit must be correctly earthed and connected by means of a suitable differential safety breaker.
  • Page 47 PETIT ICE COOLERS: INSTALLATION INSTRUCTIONS UV Hazards WARNING ULTRAVIOLET RADIATION Protect your skin and eyes against ultraviolet rays. Never look directly at an operating UV light. Disconnect before removing UV Lamp. WARNING UV LAMPS ARE HAZARDOUS Lamps are considered Hazardous Waste and must be disposed of accordingly. Refer to Product MSDS sheet for details.
  • Page 48 Si raccomanda di usare acqua pulita a temperatura non superiore a 20°C, possibilmente addizionata con specifici prodotti per prevenire la formazione di alghe. Utilizzare solo prodotti anti-alghe suggeriti da BEVCO srl. • Per riempire la vasca, deve essere rimosso il coperchio rimuovendo le viti.
  • Page 49: Thermostat Setting

    PETIT ICE COOLERS: INSTALLATION INSTRUCTIONS Carbonation pump The device is equipped with a carbonation pump required for the addition of Carbon Dioxide in the water. After about 3.5 minutes of continuous operation, without the usual stops and starts dictated by the carbonation level probes (obvious symptom of leak of water in the feed), the pump shuts carbonation.
  • Page 50: Using The Equipment

    PETIT ICE COOLERS: OPERATING INSTRUCTIONS USING THE EQUIPMENT Before using your water dispenser • Before connecting the appliance to the power source, let it stand upright for approximately 2 hours. This will reduce the possibility of a malfunction in the cooling system from handling during transportation.
  • Page 51 EROGATORE PETIT ICE: ISTRUZIONI OPERATIVE UNDER, LUX AND VERTICAL VERSION H2O INLET CO2 INLET USCITA ACQUA AMBIENTE / RUBINETTO ACQUA AMBIENTE USCITA ACQUA FREDDA PIATTA / RUBINETTO ACQUA FREDDA PIATTA USCITA ACQUA GASSATA / RUBINETTO ACQUA GASSATA TUB OVERFLOW DRAIN...
  • Page 52: Front Panel

    PETIT ICE COOLERS: OPERATING INSTRUCTIONS TOP VERSION FRONT and REAR PANEL FRONT PANEL GLASS / BOTTLE SELECTION (Glass with Red LED Ring ON) SPARKLING – GLASS/BOTTLE DISPENSING COLD – GLASS/BOTTLE DISPENSING AMBIENT– GLASS/BOTTLE DISPENSING / PRESETTING 04-042369 PETIT ICE 50-50V-50TOP MANUALE UTENTE 10-18...
  • Page 53: Rear Panel

    PETIT ICE COOLERS: OPERATING INSTRUCTIONS TOP VERSION REAR CONNECTION DESCRIPTION REAR PANEL WATER INLET (8mm JG feedthrough) CO2 INLET (6mm JG feedthrough. Not available for CA version) 04-042369 PETIT ICE 50-50V-50TOP MANUALE UTENTE 10-18...
  • Page 54 PETIT ICE COOLERS: OPERATING INSTRUCTIONS GLASS / BOTTLE SELECTION (TOP DRY VERSION ONLY) The default condition is “Glass selection” and it is active just after the turn-on. In Glass Mode, the Red LED ring is On. To toggle in “Bottle mode” simply press Button 1. In Bottle Mode, the Red LED ring is OFF.
  • Page 55 PETIT ICE COOLERS: OPERATING INSTRUCTIONS BOTTLE DISPENSING (TOP DRY VERSION ONLY) SPARKLING - JUG DISPENSING When Red LED ring is off, pushing button 2, a jug of sparkling water will be dispensed. COLD - JUG DISPENSING When Red LED ring is off, pushing button 3, a jug of cold water will be dispensed. AMBIENT - JUG DISPENSING When Red LED ring is off, pushing button 4, a jug of cold water will be dispensed.
  • Page 56 PETIT ICE COOLERS: OPERATING INSTRUCTIONS GLASS LEVEL PRESETTINGS (TOP DRY VERSION ONLY) ENTERING IN PRESETTING MODE For Glass portion presetting check Red LED ring is On, then push the button 4 “SET” for 5” at least. The button LED starts blinking. SPARKLING GLASS SETUP Place the glass on the drip tray and push SPARKLING Button 2;...
  • Page 57 PETIT ICE COOLERS: OPERATING INSTRUCTIONS JUG LEVEL PRESETTINGS (TOP DRY VERSION ONLY) ENTERING IN PRESETTING MODE For jug portion presetting check Red LED ring is Off, then push the button 4 “SET” for 5” at least. The button LED starts blinking. SPARKLING JUG SETUP Place the jug on the drip tray and push SPARKLING Button 2;...
  • Page 58: Routine Maintenance

    PETIT ICE COOLERS: MAINTENANCE MAINTENANCE DANGER ELECTRICAL MAINS Always disconnect the equipment from the electricity supply before doing any work on it, to prevent damage and health hazards. • Never use detergent or chemicals harmful to health to clean the water nozzle. •...
  • Page 59 PETIT ICE COOLERS: MAINTENANCE Check for CO pressure Review pressure CO gauges for proper settings. DANGER ELECTRICAL MAINS Always disconnect the equipment from the electricity supply before doing any work on it, to prevent damage and health hazards. Replacing a carbon dioxide (CO ) cylinder When the needle of the reducer high pressure gauge is in the red segment, the cylinder needs replacing:...
  • Page 60 This procedure should only be carried out by persons trained by BEVCO srl or their approved distributors.
  • Page 61 SANITIZING 1. Turn off Electrical Power Supply. 2. Replace the filter cartridge with a sanitizing filter recommended by BEVCO Srl (e.g. empty cartridge Ocean Bayo S openable OKS0100) and filled with clean water and with sanitizing fluid in the concentration and contact time recommended by the manufacturer.
  • Page 62: Extraordinary Maintenance

    PETIT ICE COOLERS: MAINTENANCE FLUSHING 1. Once the necessary contact time has elapsed, rinse the line thoroughly; turn off water supply and remove sanitizing cartridge from inlet water supply. 2. Dispense sequentially the three selections ( Ambient Temperature, Cold, Sparkling Water) in order to remove the pressure inside the lines.
  • Page 63 It is normal that the appliance works at a continuously high room temperature Gas leak from the cooling system Contact a specialized technician (refrigerator repairman) or The compressor BEVCO Srl assistance. works continuously, but the water is not The compressor is faulty Check wirings and voltage on compressor terminals and cold replace the faulty component if needed.
  • Page 64: Additional Information

    PETIT ICE COOLERS: ADDITIONAL INFORMATION ADDITIONAL INFORMATION Waste disposal Please remember that residues from industrial processes not declared equivalent in type or quantity to municipal waste are classified as special waste. Obsolete or worn out equipment is also classified as special waste. The user must comply with the local legal requirements and take special care when disposing of materials such as: 1.
  • Page 65: Warranty

    WARRANTY For a complete information on warranty terms, please read the GENERAL CONDITIONS OF SALE listed on the BEVCO Srl price list. 04-042369 PETIT ICE 50-50V-50TOP MANUALE UTENTE 10-18...
  • Page 66 NOTE 04-042369 PETIT ICE 50-50V-50TOP MANUALE UTENTE 10-18...
  • Page 67 NOTE 04-042369 PETIT ICE 50-50V-50TOP MANUALE UTENTE 10-18...
  • Page 68 04-042369 PETIT ICE 50-50V-50TOP MANUALE UTENTE 10-18...

Table of Contents