Philips HD2600 Owner's Manual

Philips toaster owner's manual
Hide thumbs Also See for HD2600:
Table of Contents

Advertisement

Available languages

Available languages

Quick Links

Advertisement

Table of Contents
loading

Summary of Contents for Philips HD2600

  • Page 5 ENGLISH 6 BAHASA MELAYU 12 BAHASA INDONESIA 19...
  • Page 6 Use this appliance only for its intended use as described in this manual. Do not use accessory attachments not recommended by Philips as they may cause fire, electric shock or injury. A fire may occur if the toaster is covered by or touching flammable material, including curtains, draperies, and walls, etc, when in operation.
  • Page 7: Before Using The Appliance

    Bun-warmer rack (types HD2603, HD2601 only) Bun-warming setting indication Bagel function button or one-side toasting button (types HD2603, HD2602 only) Defrost function button Reheat function button (types HD2601, HD2600 only) Browning control knob Stop button Cord storage Lever button Before using the appliance Remove any stickers and wipe the body of your toaster with a damp cloth.
  • Page 8: Toasting Frozen Bread

    Note: toasting frozen bread will take longer to toast than defrosted bread Reheating toasted bread Follow the instructions in the Toasting bread section. Push the toasting lever down and press the reheat button ç (types HD2601, HD2600 only) or select the reheat setting (types HD2603, HD2602 only).
  • Page 9: Toasting Bagels

    Push the toasting lever down to switch the appliance on. If you want to heat the rolls or croissants on both sides, turn them after the toaster has shut itself off and turn the toaster back on again by pushing the lever knob down.
  • Page 10: Cord Replacement

    Philips customer relations desks. Information & service If you need information or if you have a problem, please visit the Philips Web site at www.philips.com or contact the Philips Customer Care Centre in your country (you will find its phone number in the worldwide guarantee leaflet).
  • Page 11: Frequently Asked Questions

    Check if bread has been placed correctly or if there is sufficient bread in the toaster. When your toaster still does not work let it be replaced by Philips or a service centre authorised by Philips. You can adjust the length of the cord by winding part of it around the brackets in the base of the appliance.
  • Page 12: Bahasa Melayu

    Gunakan peralatan itu hanya untuk tujuan yang dimaksudkan seperti yang digambarkan dalam panduan ini. Jangan gunakan aksesori yang tidak disarankan oleh Philips kerana ini mungkin menyebabkan kebakaran, kejutan elektrik atau kecederaan. injury. Kebakaran mungkin berlaku jika pembakar ditutup atau bersentuhan dengan bahan yang mudah terbakar, termasuklah langsir, tabir, dinding dll, semasa sedang digunakan.
  • Page 13 Rak pemanas ban (jenis HD2603, HD2601 sahaja) Penunjuk penetapan pemanasan ban Butang fungsi bagel atau butang pembakaran sebelah sahaja (jenis HD2603, HD2602 sahaja) Butang fungsi cair Butang fungsi pemanasan semula (jenis HD2601, HD2600 sahaja) Tombol kawalan pemerangan Butang berhenti Penstoran Kord Butang tuil...
  • Page 14 BAHASA MELAYU Letakkan satu atau dua keping roti dalam pembakar. Pilih penetapan pemerangan yang dikehendaki. Pengesan suhu dan pembilang masa elektronik akan memastikan pembakaran yang rata. Pilih penetapan yang rendah (1-2) untuk roti yang dibakar sedikit dan penetapan tinggi (5-7) untuk hasil pemerangan yang lebih. Tolak tuil pembakaran ke bawah untuk menghidupkan peralatan itu.
  • Page 15 Memanaskan semula roti yang telah dibakar Ikut arahan-arahan dalam seksyen Membakar Roti.Tolak tuil pembakar ke bawah dan tekan butang panas semula ç (jenis HD2601, HD2600 sahaja) atau pilih penetapan panas semula (jenis HD2603, HD2602 sahaja). Memanaskan roll/ban atau croissant Jenis HD2603, HD2601 sahaja: Pasangkan rak pemanas ke pembakar dengan rapat.
  • Page 16 BAHASA MELAYU Membakar bagel Jenis HD2603, HD2602 sahaja: Ambil separuh daripada bagel dalam bentuk memanjang dan pendekkannya menjadi sepanjang 13 sm maksima. Letakkan bahagian-bahagian separuh itu di dalam pembakar dengan sebelah yang hendak dibakar menghala ke pemanas pertengahan pembakar itu. Ikut arahan-arahan dalam seksyen Membakar roti.Tolak tuil pembakar ke bawah dan butang bagel: ≈.
  • Page 17 Penggantian kord Jika kord utama peralatan ini rosak, ia mesti digantikan oleh Philips atau pusat servis yang diluluskan oleh Philips sahaja, kerana penggantian memerlukan alat-alat dan bahagian-bahagian yang khas. Lihat risalah jaminan antarabangsa untuk nombor-nombor telefon meja khidmat pelanggan Philips.
  • Page 18 BAHASA MELAYU Membakar Soalan Jawapan 3. Adakah pelbagai jenis roti Ya, hampir kesemua jenis roti boleh dibakar. Adalah mungkin untuk membakar roti muat dalam pembakar itu? Peranchis juga iaitu dengan menggunakan pembakaran sebelah. Roti yang terlalu tebal boleh dipotong sebelum dimasukkan ke dalam pembakar. 4.
  • Page 19: Bahasa Indonesia

    Gunakan alat hanya untuk penggunaan sebagaimana dijelaskan dalam petunjuk ini. Jangan gunakan asesori tambahan yang tidak direkomendasi Philips karena hal ini dapat mengakibatkan kebakaran, tersengat listrik atau terluka. Kebakaran dapat terjadi bila alat yang sedang bekerja ditutupi oleh atau menyentuh bahan yang mudah terbakar, termasuk tirai, gorden, tembok dll.
  • Page 20: Memanggang Roti

    Rak pemanas untuk kue (hanya tipe HD2603, HD2601) Petunjuk pengatur panas untuk kue Tombol fungsi bagel atau tombol memanggang satu sisi (hanya tipe HD2603, HD2602). Tombol defrost (menghilangkan es) Tombol memanaskan (hanya tipe HD2601, HD2600) Tombol pengatur kecoklatan Tombol Stop Tempat penyimpanan kabel Tuas Sebelum menggunakan alat Cabut semua stiker dan bersihkan bagian luar alat dengan lap basah.
  • Page 21: Memanggang Roti Beku

    Memanaskan kembali roti panggang Ikuti petunjuk pada bagian Memanggang Roti.Tekan tuas alat ke bawah dan tekan tombol memanaskan kembali ç (hanya tipe HD2601, HD2600) atau pilih pengatur memanaskan kembali (hanya tipe HD2603, HD 2602). BAHASA INDONESIA...
  • Page 22 BAHASA INDONESIA Menghangatkan roti/kue atau croissant. Hanya tipe HD2603, HD2601 Pasang rak untuk menghangatkan pada pemanggang. Jangan menaruh roti yang akan dihangatkan tanpa rak pada pemanggang untuk menghindari kerusakan. Letakkan roti atau croissant ditengah-tengah rak. Jangan menghangatkan lebih dari 2 macam secara bersamaan. Setel pengatur kecoklatan antara 2 dan ¬, namun tidak lebih tinggi dari ¬.
  • Page 23 Anda dapat menyimpan kabel dengan melilitkannya pada dasar alat. Penyimpanan kabel Jika kabel alat rusak, hanya dapat diganti oleh Philips atau Philips authorised servis, karena penggantian memerlukan peralatan atau part khusus. Lihat leaflet kartu garansi untuk nomor telepon customer servis Philips.
  • Page 24 Periksalah apakah steker sudah dipasang dengan benar pada stopkontak. Periksalah apakah roti sudah diletakkan dengan benar atau apakah roti dalam pemanggang sudah cukup. Bila pemanggang anda tidak bekerja dengan baik, agar diganti oleh Philips atau Philips authorised servis. Anda dapat menyesuaikan panjang kabel dengan menggulungnya mengelilingi...
  • Page 27 ç...
  • Page 28 ¬ ¬ ≈ ≈...
  • Page 33 ç...
  • Page 34 ≈ ≈...
  • Page 38 ç...
  • Page 39 ≈ ≈...
  • Page 42 4222 002 27871...

This manual is also suitable for:

Hd2601Hd2602Hd2603

Table of Contents