Page 1
CU 900 Benutzerhandbuch (Seite 2) User manual (page 42) Art. 78554 WARNUNG! Dieses Gerät ist ausschließlich für die Benutzung in Übereinstimmung mit den Anweisungen in diesem Benutzerhandbuch vorgesehen. Lesen Sie dieses Handbuch sorgfältig durch, bevor Sie das Gerät einsetzen und bewahren Sie das Handbuch für die weitere Nutzung auf. WARNING! This device is only intended for use in accordance with the instructions in this user manual.
INHALTSVERZEICHNIS WICHTIGE SICHERHEITSHINWEISE............3 MONTAGEANLEITUNG..................5 SITZEINSTELLUNG..................9 COMPUTER-BEDIENUNGSANLEITUNG........... 10 BENUTZUNG EINES BRUSTGURTES............30 SYSTEMWARTUNG..................31 ALLGEMEINE WARTUNG................32 EXPLOSIONSZEICHNUNG................. 34 TEILELISTE....................35 TECHNISCHE DATEN................. 38 ENTSORGUNG.................... 38 GARANTIE....................39 ACHTUNG! Dieses Gerät ist nur für den Gebrauch wie in dieser Anleitung beschrieben vorgesehen. Jedwede andersartige Benutzung führt zum Verlust der Garantie und kann darüber hinaus ernsthafte Verletzungen oder Beschädigungen nach sich ziehen.
WICHTIGE SICHERHEITSHINWEISE Dieses Trainingsgerät ist für optimale Sicherheit konstruiert. Trotzdem müssen bei der Benutzung von Trainings- bzw. Elektrogeräten bestimmte Vorsichtsmaßnahmen beachtet werden. Lesen Sie vor der Benutzung des Geräts alle Anweisungen durch und befolgen Sie diese entsprechend. ACHTUNG! Trennen Sie die Stromzufuhr nach der Benutzung und vor der Reinigung des Gerätes, um die Gefahr eines Stromschlags zu verringern.
Page 4
WICHTIGE SICHERHEITSHINWEISE Dieses Gerät ist nicht dafür bestimmt, durch Personen mit eingeschränkten physischen, sensorischen oder geistigen Fähigkeiten oder mangels Erfahrung und/oder mangels Wissen benutzt zu werden. Dieses Gerät kann von Kindern ab 8 Jahren und darüber sowie von Personen mit verringerten physischen, sensorischen oder mentalen Fähigkeiten oder Mangel an Erfahrung und Wissen benutzt werden, wenn sie beaufsichtigt oder bezüglich des sicheren Gebrauchs des Gerätes unterwiesen wurden und die daraus resultierenden Gefahren...
MONTAGEANLEITUNG Schritt 1: 1. Entnehmen Sie das Gerät dem Karton und stellen Sie es auf eine ebene und freie Fläche. 2. Befestigen Sie den hinteren Standfuß (11) mit 3 Schrauben (61) und 3 Unterlegscheiben (60) am Hauptrahmen (1). 3. Montieren Sie den Sattel (28) mit 4 Schrauben (52) und 4 Unterlegscheiben (53) auf der Sattelstütze (8).
Page 6
Schritt 2: 1. Führen Sie das Kabel durch die Lenkerstütze (2) und montieren Sie die Lenkerstütze (2) mit 6 Schrauben (52) und 6 Unterlegscheiben (112) am Hauptrahmen (1). 2. Verbinden Sie die Kabel (87 & 102) mit dem Computer (48). 3.
Page 7
Schritt 3: 1. Montieren Sie den Lenkergriff (3) mit 4 Schrauben (56), 4 Sprengringen (57), 8 Unterlegscheiben (53) sowie 4 Muttern (58) und 4 Muttern (53) an der Lenkerstütze (2). 2. Verbinden Sie die Kabel (87 & 102) mit den Kabeln, welche aus dem Lenkergriff (3) kommen. 3.
Page 8
Schritt 4: 1. Befestigen Sie den Getränkehalter (36) mit 2 Schrauben (54) an der Lenkerstütze (2). 2. Montieren Sie die Abdeckungen (37 und 38) mit 4 Schrauben (55) an der Lenkerstütze (2). 3. Nun werden die Pedale (11R und 11L) an den Pedalarmen (9 und 10) durch Aufschrauben angebracht.
COMPUTER-BEDIENUNGSANLEITUNG Ein Training beginnen • An der Gerätevorderseite befindet sich das Stromanschlusskabel. Stellen Sie die Stromverbindung her. • Der Computer zeigt die Startseite an und ist kurz darauf betriebsbereit. Durch Antippen der Icons können Sie zum gewünschten Menüpunkt navigieren. Schnellwahltasten erleichtern die Bedienung der wichtigsten Einstellungen.
Page 11
Schnellstart • Drücken Sie Start, um einen Schnellstart auszuführen. Mit Level up/ Level down verstellen Sie während des Trainings des Tretwiderstand. • Drücken Sie Home oder Stop, um das Training zu beenden. Funktionen Der Touch-Bildschirm wird für alle Funktionen des Gerätes verwendet. Sie können direkt auf die gewünschte Funktion tippen, um die jeweilige Funktion auszuführen.
Page 12
Touch Screen Bedienung: • Homepage: Es gibt 4 Auswahlfelder. Üblicherweise ist “Language” (Spracheinstellung) die erste Einstellung: Sie können eine von zwölf Sprachen wählen. Möchten Sie keine Einstellung vornehmen drücken Sie einfach die „HOME“-Taste links oben auf der Anzeige.
Page 13
• “TV” ist eine weitere Auswahlmöglichkeit: Hier können Sie Fernsehen schauen. Möchten Sie gleichzeitig trainieren, drücken Sie Start. Sie können den Fernsehkanal wechseln und die Lautstärke einstellen, indem Sie die entsprechenden up/down-Tasten auf der kleinen Fernbedienung antippen. Mute schaltet den Ton stumm.
Page 14
• “Internet” ist eine weitere Auswahlmöglichkeit: Sie können zwischen sechs verschiedenen Internetverbindungsmöglichkeiten wählen, während sie trainieren. Bitte beachten Sie, dass eine kabelgebundene Internetverbindung oder ein verfügbares WLAN-Netz vorhanden sein müssen. Die Bedienung des Gerätes (z.B. die Widerstandseinstellung) erfolgt ganz normal.
Page 15
• “Exercise Programs” (Trainingsprogramme) ist eine weitere Auswahlmöglichkeit: Es gibt insgesamt zehn verschiedene Trainingsprogramme. Möchten Sie den manuellen Modus wählen, tippen Sie einfach auf Manual. MANUELLER MODUS: Tippen Sie auf Profile, um ein Trainingsprogramm auszuwählen. Möchten Sie zurückkehren zur initialen Anzeige, tippen Sie einfach auf die „HOME“-Taste links oben auf der Anzeige oder das Zurück-Symbol oben rechts auf der Anzeige.
Page 16
Nach der Auswahl von “Profile”: Drücken Sie auf den Pfeil nach links oder rechts, um verschiedene Programmprofile zu betrachten. Druck auf Enter wählt das jeweilige Programm aus. Möchten Sie zurückkehren zur initialen Anzeige, tippen Sie einfach auf die „HOME“-Taste links oben auf der Anzeige oder das Zurück-Symbol oben rechts auf der Anzeige.
Page 17
Nach dem Programmstart erscheint folgende Anzeige: In dieser vereinfachten Darstellung werden alle wichtigen Funktionswerte im unteren Bereich der Anzeige dargestellt. Die Widerstandseinstellung erfolgt mit UP/DOWN. Die Programmprofilanzeige befindet sich in der Mitte. Die TV-Funktion, weitere Programme, eine andere Darstellungsweise oder der Internetzugang können durch Druck auf die oberen 4 Schaltflächen angewählt werden.
Page 18
“DASHBOARD” Anzeige: Nach Trainingsende (auch möglich durch Druck auf „Stop“) wird eine Trainingszusammenfassung angezeigt: Möchten Sie zurückkehren zur initialen Anzeige, tippen Sie einfach auf die „HOME“-Taste links oben auf der Anzeige oder STOP.
Page 19
Weitere, programmierte Funktionen: Der Computer bietet die Möglichkeit, aus 9 voreingestellten Programmen und dem manuellen Modus zu wählen: Wie wird ein voreingestelltes Programm ausgewählt? • Wählen Sie ein Programm aus und drücken Sie ENTER, Um weitere Werte einzugeben oder START, um direkt mit dem Programm zu beginnen. •...
Page 20
Voreingestellte Programme Das Gerät verfügt über 5 fest eingespeicherte Programme mit verschiedenen Schwierigkeitsgraden. Sie können vor Beginn eines Programms den maximalen Schwierigkeitsgrad manuell verändern, indem Sie die den Anweisungen im Textfeld folgen. Programm Hill Widerstand 50 62.5 62.5 70 75 87.5 87.5 100 100 87.5 87.5 75 70 62.5 62.5 80 Fatburn Widerstand...
Page 21
FETTVERBRENNUNG Dieses Programm ist ideal für ein Fettverbrennungstraining. Ideal für dieses Ziel ist eine Pulsfrequenz zwischen 60 und 70 % des persönlichen Maximalpulses. Dieses Programm basiert zwar nicht auf der Pulsfrequenz, simuliert aber die für diesen Frequenzbereich normalerweise üblichen, niedrigen aber beständigen Widerstandseinstellungen. CARDIO Dieses Programm ist ideal zur Verbesserung der Herz-/Kreislauftätigkeit und der Lungenfunktion.
Page 22
INTERVALL Das Intervalltraining mit abwechselnd hoher und niedriger Belastung ist sehr gut geeignet für die bessere Sauerstoffverarbeitung im Körper und zur Steigerung der Ausdauer.
Page 23
Benutzerdefiniertes Programm • Wählen Sie das Programm aus und drücken Sie ENTER, Um weitere Werte einzugeben oder START, um direkt mit dem Programm zu beginnen. • Nach dem Druck auf ENTER können Sie weitere Daten eingeben. Sie können auch (durch Druck auf RENAME) Programmänderungen vornehmen.
Page 25
Fitness-Test starten: Drücken Sie auf “Fitness-test” und dann auf ENTER. 1. Geben Sie nun Ihr Geschlecht ein. Geben Sie ebenso Ihr Alter und Gewicht ein. 2. Drücken Sie START, um den Test zu starten. Während des Tests: • Für einen ordnungsgemäßen Test muss der Computer beständig Ihr Pulssignal empfangen. Sie können die Handpulssensoren benutzen oder einen kompatiblen Brustgurt.
Page 26
Was Ihr Ergebnis bedeutet: VO2max Tabelle für Männer und trainierte Frauen: 18-25 26-35 36-45 46-55 56-65 65+ Jahre Jahre Jahre Jahre Jahre Jahre exzellent >60 >56 >51 >45 >41 >37 52-60 49-56 43-51 39-45 36-41 33-37 überdurch- schnittlich 47-51 43-48 39-42 35-38 32-35 29-32 durchschnittlich 42-46 40-42 35-38 32-35 30-31 26-28 unterdurch- schnittlich...
Page 27
Bedienung der Pulsautomatik Um ein von Ihrer Pulsfrequenz abhängig gesteuertes Programm zu starten gehen Sie wie folgt vor: Drücken Sie auf HR und dann auf ENTER. Geben Sie eine Zeitvorgabe mit den Nummerntasten ein und drücken Sie auf ENTER. Geben Sie Ihr Alter (Age) mit den Nummerntasten ein und drücken Sie auf ENTER. Geben Sie Ihr Gewicht mit den Nummerntasten ein und drücken Sie auf ENTER.
Page 28
Die Bedeutung der Herzfrequenz Das alte Motto „ohne Schweiß kein Preis“ ist ein Mythos, der längst abgelöst wurde von den Vorteilen eines angenehmen Trainings. Ein Großteil dieses Erfolgs ist der Verwendung von Herzfrequenzmessern zuzuschreiben. Bei korrekter Verwendung eines Herzfrequenzmessers stellen viele Menschen fest, dass ihre bisherige Trainingsintensität entweder zu hoch oder zu niedrig war und das Training viel mehr Spaß...
Page 29
Subjektive Beurteilung der Anstrengung Ihre Herzfrequenz ist ein wichtiger Aspekt, Sie sollten jedoch ebenso auf die Signale Ihres Körpers achten. Die Intensität Ihres Trainings hängt von mehr Faktoren ab, als nur von Ihrer Herzfrequenz. Ihr Stressniveau, Ihre körperliche und emotionale Gesundheit, die Temperatur, Feuchtigkeit und Tageszeit sowie der Zeitpunkt und die Art Ihrer letzten Mahlzeit haben Einfluss auf Ihre empfohlene Trainingsintensität.
Benutzung eines Brustgurtes Die Benutzung eines (optionalen) kompatiblen Brustgurtes mit diesem Gerät ist möglich. Beachten Sie hierzu die Anweisungen des Brustgurtes. Grundsätzlich kann die Verbindung so hergestellt werden: Befestigen Sie den Sender mit dem Knopfverschluss am Gummiband. Ziehen Sie das Band so fest wie möglich an. Es sollte aber nicht zu fest und noch bequem sitzen.
SYSTEMWARTUNG Drücken Sie 10-mal hintereinander die “HOME” Schaltfläche, um in die Systemwartung zu gelangen. Die beiden hauptsächlich benutzten Menüs sind hier beschrieben – die TV-Einrichtung und das Wartungsmenü. Für weitere Informationen wenden Sie sich bitte an den Kundenservice. TV-Einrichtung 1. Wählen Sie die Quelle (TV oder HDMI). 2.
• “Machine Setup” ermöglicht die Auswahl, ob der Csafe port für Csafe oder CAB TV Tuner genutzt wird. Hier kann auch die Helligkeit eingestellt werden. • “FTP Settings” ist die Spirit FTP-Adresse, wo Fehlerprotokolle und Fehlerbehebung verwaltet werden können. ALLGEMEINE WARTUNG Um das Sicherheitsniveau und die Benutzungsfreundlichkeit des Gerätes zu erhalten, sollten die...
Page 33
Wöchentlich (durch Aufsteller / Personal) Sichtbare Befestigungen bzw. Schraubverbindungen Prüfung auf festen Sitz mittels Schraubendreher bzw. Inbusschlüssel, um sicherzustellen, dass keine losen Teile den Funktionsablauf während des Trainings beeinträchtigen. Computerbedienung Prüfung der Computerfunktionen auf einwandfreie Funktion. Pedale / Halteschlaufen Nachziehen der Pedale mit einem Schraubenschlüssel und Prüfung der Halteschlaufen auf korrekte Funktion.
12F, No.111, Songjiang Rd., Taipe City, Taiwan 10486 Dyaco Europe GmbH Importeur Friedrich-Ebert-Straße 75, 51429 Bergisch Gladbach Artikel Spirit CU 900 TFT Max. Benutzergewicht 205 kg (452 lb) Brutto - Gewicht 65,5 kg Gerätemaße ca. 1220x630x1400 mm Anwendung / Klasse Norm / Standard EN ISO 20957-1 &...
Serviceunternehmen. Bei Fehlen eines Händlers oder Serviceunternehmens wird diese Garantie von Dyaco Europe direkt an den Kunden geleistet. Die unten aufgeführte Garantie gilt für die Modelle der Marke Spirit Fitness: CT900, CE900, CR900, CU900, CB900, CRW800, CS800 Die Garantiezeit gilt für die folgenden Bauteile:...
Page 40
4. Produkte, bei denen die Original-Seriennummern entfernt oder verändert wurden. 5. Produkte, die verkauft, übertragen, getauscht oder an Dritte weitergegeben wurden. 6. Produkte, die als Ausstellungsstücke in Geschäften verwendet werden. 7. DIESE GARANTIE ERSETZT AUSDRÜCKLICH ALLE ANDEREN AUSDRÜCKLICHEN ODER IMPLIZIERTEN GARANTIEN, EINSCHLIESSLICH DEN GARANTIEN FÜR ALLGEMEINE GEBRAUCHSTAUGLICHKEIT UND/ODER EIGNUNG FÜR EINEN BESTIMMTEN ZWECK.
Page 42
CONTENTS IMPORTANT SAFETY INSTRUCTIONS............43 ASSEMBLY INSTRUCTIONS................ 45 SEAT ADJUSTMENT..................49 COMPUTER OPERATION................50 USING A CHEST BELT.................. 72 SYSTEM MAINTENANCE................73 GENERAL MAINTENANCE................75 EXPLODED VIEW..................77 PARTS LIST....................78 TECHNICAL SPECIFICATIONS..............81 DISPOSAL...................... 81 ATTENTION! This device is intended for use as described in this manual only. Any other use leads to the loss of warranty and may cause serious hurts or damages.
IMPORTANT SAFETY INSTRUCTIONS This device is designed for optimum safety. Nevertheless, certain precautions need to be observed when using training or electronical devices. Read and observe all instructions before using this device. ATTENTION Disconnect the power supply after use and before any cleaning action to reduce the risk of electric shock! WARNING! To reduce the risk of burns, fire, electric shock, errors and personal injury, observe the following...
Page 44
IMPORTANT SAFETY INSTRUCTIONS • This appliance can be used by children aged from 8 years and above and persons with reduced physical, sensory or mental capabilities or lack of experience and knowledge if they have been given supervision or instruction concerning use of the appliance in a safe way and understand the hazards involved.
ASSEMBLY INSTRUCTIONS Step 1: 1. Remove the unit from the box and put it on a flat and level floor. 2. Install REAR STABILIZER (11) onto MAIN FRAME (1) with 2 BOLTS (61) and 3 WASHERS (60). 3. Fix the SEAT (28) on SEAT POST (8) with 4 BOLTS (52) and 4 WASHERS (53). 4.
Page 46
Step 2: 1. Run the WIRING HARNESS through the CONSOLE MAST (2) and out the top and install CONSOLE MAST (2) to MAIN FRAME (1) with 6 BOLTS (52) and 6 WASHERS (112). Do not pinch any wires. 2. Connect HGP CONNECTOR CABLES (87 & 102) to CONSOLE (48). Run cables through center of console bracket and out the back.
Page 47
Step 3: 1. Install HANDLEBARS (3) to CONSOLE MAST (2) with 4 BOLTS (56), 4 LOCK WASHERS (57), 8 WASHERS (53), and 4 NUTS (58). 4 WASHERS (53) should be installed on each side of the handlebars (3). 2. Connect HGP CONNECTOR CABLES (87 & 102) to HGP cables coming out of HANDLEBARS (3).
Page 48
Step 4: 1. Attach CUP HOLDER (36) to CONSOLE MAST (2) using 2 SCREWS (54). 2. Attach CONSOLE MAST COVERS (37 & 38) over CONSOLE MAST (2) using 4 SELF-TAPPING SCREWS (55). 3. Install PEDALS (11) into CRANK ARMS (9 & 10).The left pedal has a reverse thread and will be screwed in counterclockwise.
COMPUTER OPERATION Starting the operation • Plug in the power cord at the front of the bike. •When the power cord is plugged in the screen will show the initial image and then enter the ready mode which is the beginning of the bike operation. Main Home page: Begin operation by touching the icons.
Page 51
Quick operating buttons are convenient for basic bike functions. Quick Start • Press Start button and the console starts the Quick Start program. Press Level up/down buttons to change to the resistance level you desire. • Press Home button or Stop button to stop the program. Featured functions of this bike The Touch-control screen is used for operating all functions of the bike.
Page 52
Below is the instruction for touch screen operation: • First page HOME There are four selections. Usually the “Language” is the first selection. When you press “Language” button, it enters the menu with all language selections. There are 12 languages to choose from. If you don’t want to change the language, press HOME button at the upper left corner to return to the first page.
Page 53
• When TV button on the first page HOME is pressed, it enters TV interface. Now you can enjoy TV programs. If you want to work out and enjoy TV program simultaneously, press “START” button to start the bike. You can change the TV channel by using up/down buttons on the TV channel or channel remote control at bottom right to change the channel.
Page 54
• When you touch “Internet” button on HOME page, it rapidly enters internet interface. There are 6 internet connections to choose from while you are exercising. (internet cable connection or WIFI connection is required) Press “START” button of the bike to begin exercise. Use “level up/down buttons to control the resistance level during the exercise.
Page 55
• When you touch “Exercise Program” button on HOME page, it enters “Menu“ interface. There are 10 program modes in Menu interface. If you want to choose Manual Program, just touch Manual button on the screen to enter the program for Manual.
Page 56
MANUAL program: Then touch the “Profile” button to enter profile interface. If you do not want to do this program, just touch “HOME” icon at left top corner to return to the first page or press “Return” icon at right top corner to return to continue the previous operation.
Page 57
This image is for setting program time, user’s age and weight. Press “ENTER” button after entering parameters to confirm. Then press “START” button to start the Manual Program. If not, press “HOME” button at left top corner to return to the first page or press “Return” icon at right top corner to return to continue the previous operation.
Page 58
The bar chart for the resistance level is in the middle. TV interface button is on top to touch for entering the TV mode, or touch “INTERNET” for entering the internet interface. If “PROGRAM” button is touched, the system will ask you if you want to return to the first page. To select a different type of exercise information display press either the Track or Dashboard keys at the bottom of the screen.
Page 59
The operating is similar with different interface only. You can choose one of three interfaces on the bottom with your own preference. When using the first page button or “STOP” button to end the program, it enters the summary image. On the summary image, all accumulating values concerning the workout are displayed.
Page 60
Programmable Features The console offers ten preset programs, HILL, FAT BURN, CARDIO, STRENGTH, INTERVAL, HR, CUSTOM, Fitness Test, Constant Power and one Manual program. Preset Features: To choose and start preset program: • Select a program then press the ENTER key to begin customizing the program with your personal data, or just press the start key to begin the program with the default settings.
Page 61
Preset program The bike has five different programs that have been designed for a variety of workout goals. These five programs have factory preset profiles for achieving these different goals. The initial built-in level of difficulty for each program is set to a relatively easy level. You may adjust the level of difficulty (Max level) for each program before beginning by following the instructions in the message window after selecting your program.
Page 62
Cardio program: The Cardio program is designed to increase your Cardio vascular function. This is exercise for your heart and lungs. It will build up your heart muscle and increase blood flow and lung capacity. This is achieved by incorporating a higher level of exertion with slight fluctuations in work. Work Profile Strength program: The Strength program is designed to increase muscular strength in your lower body.
Page 63
Interval program: The Interval program takes you through high levels of intensity followed by periods of low intensity. This program increases your endurance by depleting your oxygen level followed by periods of recovery to replenish oxygen. Your cardio vascular system gets programmed to use oxygen more efficiently this way. Work Profile...
Page 64
Custom Program: • Select a Custom program then press the ENTER key to begin customizing the program with your personal data, or just press the start key to begin the program with the default settings. • The window will show the corresponding level profile, user can choose rename program by touching rename icon and entering profile.
Page 65
Workload chart for male or very fit female: 50 watts - Stage 300 kgm/min < 90 90 - 105 > 105 150 watts - 125 watts - 100 watts - Stage 900 kgm/min 750 kgm/min 600 kgm/min HR <120 120-135 HR >135 HR <120 120-135...
Page 66
Fitness test programming: Press the Fitness-test button and press ENTER. 3. The message window will ask you to enter your gender. You may adjust the Age and Weight setting by using numeric keypads. 4. Now press START to begin the test. During the test: •...
Page 67
What your score means: VO2max Chart for males and very fit females 18-25 26-35 36-45 46-55 56-65 years years years years years years excellent >60 >56 >51 >45 >41 >37 good 52-60 49-56 43-51 39-45 36-41 33-37 above average 47-51 43-48 39-42 35-38...
Page 68
Heart Rate Control (HR) Program operation: To start the HR program follow the instructions below or just press the HR key then the Enter button and follow the directions in the message window. 1. Press the HR key then press the Enter key. 2.
Page 69
HEART RATE TRAINING The old motto, “no pain, no gain”, is a myth that has been overpowered by the benefits of exercising comfortably. A great deal of this success has been promoted by the use of heart rate monitors. With the proper use of a heart rate monitor, many people find that their usual choice of exercise intensity was either too high or too low and exercise is much more enjoyable by maintaining their heart rate in the desired benefit range.
Page 70
through the chart. A definition of the lines’ goal is in the bottom left-hand corner of the chart. If your goal is cardiovascular fitness or if it is weight loss, it can be achieved by training at 80% or 60%, respectively, of your Maximum Heart Rate on a schedule approved by your physician.
Page 71
RATE OF PERCEIVED EXERTION Heart rate is important but listening to your body also has a lot of advantages. There are more variables involved in how hard you should workout than just heart rate. Your stress level, physical health, emotional health, temperature, humidity, the time of day, the last time you ate and what you ate, all contribute to the intensity at which you should workout.
Using a chest belt Attach the transmitter to the elastic strap using the lock button. Adjust the strap as tightly as possible as long as the strap is not too tight to remain comfortable. Position the transmitter with the logo centered in the middle of your torso facing away from your chest (some people must position the transmitter slightly left of center).
The two most commonly used menus for setting up the exercise machine are described below; the TV Setup and Maintenance menus. For information on other sections of the Maintenance suite refer to the technical service manual or call Spirit service. TV Setup 1.
Page 74
• Machine Setup Allows you to select whether the Csafe port is used for Csafe or CAB TV Tuner. This menu also allows you to set the screen brightness. • FTP Settings is the Spirit FTP site address where Error logs and remote troubleshooting can be managed.
GENERAL MAINTENANCE In order to maintain the safety level and the ease of use of the device, the below instructions for general maintenance should be followed: Daily (by the user) Computer, upholstery, handgrips Clean the device after every workout with a soft cloth, so that the following users have a clean device available.
Page 76
Seat fixing Check the seat for proper fixation; if necessary retighten the seat with a wrench. Even stand Check that the unit is properly leveled. There are 2 leveling pads on the bottom of the rear stabilizer, you may adjust these levelers. WARNING The safety level of the equipment can only be maintained if it is examined for damage and wear on a regular base.
Manufacturer 12F, No.111, Songjiang Rd., Taipe City, Taiwan 10486 Dyaco Europe GmbH Importer Friedrich-Ebert-Straße 75, 51429 Bergisch Gladbach Item Spirit CU 900 TFT Max. user weight 205 kg (452 lb) Gross weight 65.5 kg Measurement approx. 1220x630x1400 mm Class Standard EN ISO 20957-1 &...
Need help?
Do you have a question about the CU 900 TFT and is the answer not in the manual?
Questions and answers